Mattips
Det här är kanske ett litet fånigt tips som de flesta av er redan kommit på? Om man har flera illrar tycker i alla fall jag att det underlättar att förvara deras torrfoder i en hink med illersäkert lock och skopa upp lagom mängd med matskopa när det är dags att fylla på matskålen. Inga jobbiga foderkartoner som står och skräpar och luktar, inget spill.
Hälsningar från illermatten
Det kör vi med här hemma… suveränt :)Tills man har en avanti som inte förstår vad illersäkert innebär och välter ut hinken på golvet :)
Min foderhink står på en byrå. Här finns heller inget som heter illersäkert när det står tillgängligt.
Sara

Vi har en back som vi fyller i varje påse i, denna förvaras i tvättstugan. Sen har vi en mindre plåtburk på kanske en liter (som räcker ca en vecka) som står fylld på golvet bredvid matskålen. Då är det enkelt att snabbt fylla på skålen. Numer när jag bara har en iller vill man dessutom inte fylla på så mycket eftersom det blir "gammalt" om det står upphällt för länge. Så det funkar perfekt för oss.
Vi har en 2L+ några deciliters plåtburk (sån där chupchup klubbor burk) som står högt så ingen kommer åt den knappt jag perfekt för 2L vitalin påsarna :)