Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 3429 ggr
Sara
0

Kornig bajs?

Funny har ibland kornig bajs. Det ser ut som småsmå korn hela bajsen. Den ramlar isär om när man torkar upp den.

Bajsen är kanske liiite mörk men annars så mår hon bra. Har bra hull, päls osv. God aptit och leker ibland.

Jag funderar på om maten inte är riktigt smält men bajset är inte slemmigt eller grönt eller nått, utan bara kornigt.

Vad tror ni det kan vara?

Sara

[LiisaDagger]
0

Har sett samma sak hos mina illrar då och då. Vet inte vem av dem som har skapat dessa högar. Mina illrar mår dock finfint så jag tror inte att du behöver oroa dig sara.

Sara
0

Tsss.. Jag är alltid orolig när det händer nått annorlunda. Flört

Sara

[LiisaDagger]
0

Ja, man blir ju det. Lätt att bli lite hypokondrisk å illrarnas vägnar.

Bogey
0

Bogey får lite grynigt bajs i ljusare färg när han fått en skvätt grädde (laktosfri), men det kan vara bara en del av den totala lasten som som kommer ut.

NinaogRaKKerUngene
0

Da jeg brukte Ferret Complete, den grå esken, ble avføringen til Tinka kornete. Har snakket med andre som har opplevd det samme når de har brukt den samme maten.

Kan være en ide å bytte for….

Theres
0

Melwin brukar bajsa så… sen ibland bajsar han hela köttbitar också :S

golf.ifokus.se

Sara
0

Jag ger mina Vitalin och Orijen blandat så jag tror inte att det är fodret som är boven här.

Sara

[LiisaDagger]
0

#7 Nej, ger du vitalin ska det verkligen inte vara ett problem? Vad brukar du ge som godis då?

Sara
0

Yoggies, bandits och en kattgodis samt lite oljor. Men det är inte så mkt de får.

Sara