Vad ar detta?
Lotta har varit ganska hangig i nagra dagar nu och jag borjar bli orolig, sa hade en rejal genomgang av henne.
Hon verkar inte ha ont nagonstans, men hon tycker inte om nar man klammer pa chippet (som har halkat ner till under skulderbladen). Att hon daremot inte uppskattar att bli genomkand har jag fatt ganska klart for mig dock :P Hon skunkade inget, eller forsokte bitas, men daremot var hon stel som en pinne och hon vagade knappt andas.
Kollade ena orat och sag att det var lite orange, sa tankte att jag skulle rensa oronen pa henne nar jag anda var pa gang med att vara taskig mot henne liksom. Fixar forsta orat och ska ga vidare till nasta och tycker mig se en "dammtuss" i oronoppningen som jag forsokte fosa ut med en tops, men det var INTE populart. Plotsligt gjorde det valdigt ont pa lilla Lotta! Rensar runt om och gar for att hitta en pincett, och nar jag kanner pa den med pincetten sa ar den hard, inte mjuk som jag trodde forst. Ser att jag lyckats fa bort halva och pillar ett tag till tills jag far bort nastan hela. Lotta var inte glad pa mig och gaspade (nagot hon ALDRIG gjort tidigare oavsett nackskinnsgrepp, gos eller fyning), "svettades" och ville ner.
Nu springer hon runt med massa energi, sa det verkar som om att knolen i orat besvarade henne, eller sa ar hon bara arg pa matte och behover gora av med lite overskottsenergi..
Men ar det nagon som kan ha nagon ide om vad det ar?!
// Amanda

Den storsta delen av knolen jag lyckades fa loss.
(det roda ar inte blod forresten, utan en bit av knolen. Kollade noga efterat sa att hon inte blodde)
// Amanda

Och Nisse som hjalper Lotta att fa bort ferretonen fran magen efterat ;)
// Amanda
Kan hon ha haft ett litet sår som varat och bildat en klump? Svårt att se, men det var inte nåt äckligt kryp då? *men det tror jag du redan skulle ha sett om det var*
Paulina

Det ser ut som en stor sårskorpa. En skorpa av varoch blod som torkat. Inte ehlt omöjligt att hon haft ett litet sår där från början. Lätt hänt att de får det då de busar med varandra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jo, det kanske det ar! Kryp ar det nog inte. Nagon superskalbagge isf :P
// Amanda