Gubbe söker bostad
En liten gubbe på 5 år behöver hjälp. Han har haft det svårt i livet och har antagligen spenderat största delen av sin ungdom i bur. Han letar nu efter sitt livs kärlek! Ett hem som kan ta hand om honom tills den dagen han inte andas mer.
Han heter Ozzy och är en albino. Väldigt snäll och bitfri. Ozzy fick komma till ett nytt hem, men han gick inte så bra ihop med den andra illern som redan bodde där. Därför vore det bra om han fick vara den enda illern i framtiden. Den nya ägaren får gärna vara någon med erfarenhet och som vet vad man ger sig in på när man skaffar iller. Ozzy vill gärna inte flytta mera nu.
Han finns i dag i Tomelilla, men transport är inget problem.
Detta är ingen iller jag har hemma själv, utan denna annonsen sätter jag ut åt djurhemmet Tigerharens vägnar.
Ni kan kontakta dem genom deras hemsida. Eller så kontaktar ni mig och jag för er vidare.
Jag lägger ut en bild på Ozzy så fort jag fått den.
Hur är han i temperamentet? Längtar efter bilder!

Jag har inte träffat honom själv utan bara skrivit det som jag fått berättat för mig. Vad jag förstod så ska han vara väldigt snäll och mysig. Lite dålig motorik efter uppväxten i buren. En lugn gammal gubbe ;)
Han gick inte bra med andra illrar sa du?

han har träffat en annan iller och jag vet inte om det var hen eller den andra, men de gillade inte varandra i alla fall.
Putt för gubbe :)
Är han vaccinerad och försäkrad?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Var han kastrerad? Jag är väldigt intresserad av att se bilder.

*puttar*
Såg att de fanns några obesvarade frågor.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Tack Madde fär putten!
Jag vet inte så mycket mer om gubben än vad som står i annonsen. Vi har en familj som är intresserade, men om det finns fler så är ni välkomna att skicka ett mail till mig och berätta lite om er själv och så hänvisar jag er sedan till tjejen som har hand om omplaceringen. Kramar!
*putt*
men han har väl hittat hem? Eller är jag helt ute och cyklar?
never mind ^^ jag var ute och cyklade… sorry
never mind ^^ jag var ute och cyklade… sorry

#11 Jag tog hand om lilla Lyra i november månad genom Tigerharen. Hon är iof bara 10 månader cirka :) det kanske var henne du menade?

Denna lilla gubben har inte något hem än i alla fall. Han söker för fullt.
*putt*
Puttar för killen. Vi här hemma är fortfarande intresserade av att se bilder.

Shit vad fin han var :) Han såg väldigt ungdomlig ut måste ja säga :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
ÅÅÅ vad fin.. Är vekligen intresserad!! Men har tyvärr två illrar redan och han ville ju vara själv
attans

Säger precis samma sak som Tottisgirl, han har verkligen ung päls. Ser inte alls ut som en 5-åring. Så den som tar honom får säkerligen en fin och ungdomlig iller. :-) Hoppas han hittar ett bra hem snart.
Att ahn inte går ihop med andra illrar är väl från iller till iller? Jag tar honom gärna om han går ihop med min dam!

Aldrig för sent för en ny chans i livet. Jag tog hand om 2 tjejjer varav jag varnades för den ena som bets och var totalt opålitlig..speciellt nära ansiktet. Hon hade fått tillbringa sina första år i en liten bur..bara vidrörd med svetshandskar…Gissar på att bostaden var en verkstad då hon inte reagerar för ljud…nästan råkat åka in i dammsugaren …
Då mellan ägaren var och hälsade på så trodde hon knappt sina ögon…TinTin som "elakingen" heter ligger helst på våra axlar och aldrig varit med om en pussigare iller. Hon har aldrig bitit nån hemma hos oss och är trots alla åren i bur rumsren på 82kvm. Hennes blick är så kärleksfull..hon uppskattar nog nya livet väldigt mycket.
Alla förtjänar en andra chans..och ibland en tredje som tur är för oss..=)

Erfarenhetsmässigt så vet jag att det går att få ihop två illrar. Myran hatade andra illrar, vissa kunde hon smått acceptera, andra fick inte komma i närheten. Tillslut förstod hon hur mycket hon saknat sällskapet när hon träffade en mr sigge som var på besök hos oss. Därefter åkte vi och hämtade en kompis till henne och det var kärlek direkt.
Jag har inte träffat denna pojken själv. Men någon borde väl kunna ge honom ett nytt hem. Han kommer vinna en ny familj, men familjen kommer få en riktig gosnalle.
Maila: Eelin.karlsson@hotmail.com

Gubben finns kvar!

Hur står det till med gamlingens hälsa och sådär?

han är riktigt pigg! Man tror inte att han är fem år. Dessutom är han väldigt snäll och bitfri.
Jag hoppas att illerintresserade människor ser chansen i den här snyggingen! Många hem, eller ålder är inte alltid en viktig faktor.
Jag tog en omplacering på 4år som skulle avlivas för att han hade fått flytta runt för mkt, och inte hade han haft det lätt inte. Vad fick jag? Världens goaste kille med kärlek till 100%! Han var en dröm som någon ville släcka.
Se inte åldern som ett problem, se vad ni kan få istället och hur mkt han kan lära er. Ofta så är den informationen man får om en omplacering fel eller gammal. Bara för att en iller inte gick ihop med en iller i ett hem, så betyder inte det att det aldrig kommer att gå. Det finns många omständigheter man måste ha i åtanke, hur han har haft det innan. Ibland tar det veckor, månader för den omplacerade att våga leva ut till fullo!
Se en fantastisk möjlighet :)

#31 Va fint sagt! Hoppas att någon ser det och förstår att detta är en fin illergubbe ;)
#32 Men det är ju sant det jag säger :) man får inte stirra sig blind på åldern! Ett tips är ju att tigerharen försäkrar honom och tar det på autogiro för 48kr i mån , och då är nog fler villiga att ta hnm då han är äldre och försäkrad :)
Hade jag haft möjlighet på ngt sätt och min illerstatus VARIT annorlunda, så hade han varit en sån iller jag hade velat ha!
Jag omplacerade en hona på 5 år (inte min alltså) till en tjej. Det fungerar jättebra. Honan är pigg och frisk.
Sara
*putt for gubben*

putt
Har en interessert i Norge. Har videresendt henne til Eelin på hennes mail. Håper virkelig det ordner seg.
*putt*
Er det ingen som vil ha denne lille krabaten ?
Oppfatter han som en fin førstegangs-ilder jeg da.

Jo, jag vill ha honom! Men har inte fått något svar än.. Har en illertjej på 5-år redan som jag tror han skulle vara jättebra sällskap åt, så får väl se, de kanske inte tycker att det passar om det redan finns en iller i hemmet..

hej!
jag har vidarebefordrat alla mail på intresserade till Andrea på Tigerharen. Hon hör av sig så fort hon kan. Kramar
# 40 Det var godt å høre. Har tenkt på å kontakte deg, for å høre hvordan det går jeg. Håper noen av dem kan ta gubben, og at det lar seg ordne med transport ol.

Jag undrar en sak om det där med att transport inte är något problem. Betyder det att djurhemmet står för den biten helt och hållet, eller menas det att köparen betalar för kalaset?

Tänkte bara säga att min pojkvän ska hämta honom imorgon, verkar det som
Ska bli kul att träffa gamlingen ^^
hämta han den ??

#43: Vad roligt, då vill vi höra hur det går sedan. Och så bilder, självklart vill vi se bilder :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nu hann ni före mig ;)
Tänkte också precis berätta att Andrea på Tigerharen nu hittat ett nytt hem till pojken. Grattis och hoppas allt går bra! Berätta gärna hur det går!
Tacka alla ni som hörde av er och hoppas ni hittar en annan iller snart :)
Vad bra =) Det verkar vara en trevlig gubbe, och han kommer nog förgylla sitt nya hem =)
Paulina
Så skönt att gubben fick ett hem rätt så snabbt iaf.
Sara
Så härligt att även gamlingar får chansen till nytt liv! Hoppas ni trivs med gammelmannen!
_No way! Yes way!
Underbart bra! Lycka till med eran nya vän! :)
Så godt å høre