Iller/illrar sökes
Hej!
Söker en eller 2 illrar att köpa, helst omplaceringar men valp/valpar går också givetvis bra. Ålder, kön & färg spelar ingenroll. Helst inte så himla långt från Gävle då jag inte har körkort, kan eventuellt fixa chafför men värsta fall blir det buss/tåg. Högst 1000:-/st för omplaceringar & 2000:-/st för valpar. Gärna på avbetalning, självklart skrivs kontrakt på köpet!
Hör av dig, Mvh Michaela

Valpar låter det som om du får vänta tills 2007 med. men omplaceringar verkar det ju finnas massor av. Fast det är klart, inte så många i Gävle området dock.
Hoppas du får napp i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja jag hoppas jag får napp! Men alla omplaceringar verkar finnas så långt ner i vårt avlånga land :( Jag håller alla fingrar jag har iaf att jag får napp! :D :D

skulle inte luna sälja sin åke?
golf.ifokus.se

å nova och thea finns väl?
golf.ifokus.se
Thea & Nova har jag redan skickat iväg ett mail om men inte fått något svar än.. Var väl ca 2timmar sedan jag gjorde det.. Åke & den andra har jag för mig är ganska långt ifrån Gävle… Jag kan inte ta mig så väldigt långt bort då jag inte har körkort.
Såg nu att Strängnäs & Köping inte är så himla långt från Sthlm. Har nu mailat tjejen angående Affe.

Förlåt men jag tycker att det verkar oseriöst att be att få köpa en eller två illrar på avbetalning.
I andra trådar verkar det som att du har omplacerat djur lite hit och dit. Är du verkligen säker på att du ska ha iller igen? Tänk dig noga för innan du skaffar en, djur far faktiskt illa vid varje omplacering. De rycks upp ur sin hemmamiljö och tvingas acceptera förändringar.
Varför skulle det vara oseriöst? Det finns många som är oseriöss som betalar hela summan på en gång. Varför dömma någon bara för att dom vill ha på avbetalning? Och varför jag omplacerat andra djur har inte du med att göra, jag gjorde det för deras bästa och jag har inte haft det lätt innan jag flyttade och nu bor själv.
Fråga ist varför man omplacerat ist för att dömma någon du inte känner eller vet ett dugg om.

Jag tror inte många går med på avbetalning för att har du inte råd att betala för dina illrar så har du kanske inte heller råd med försäkringar, vaccinationer, eventuella oväntade veterinärbesök.
Jag får känslan av att det inte är genomtänkt. Din aggression talar tydligt för att det kanske stämmer.
Aggression? Jag är inte aggressiv, jag bara funderar hur en annan människa kan påstå att en annan är oseriös när personerna inte ens träffats eller pratat med varandra förut.
Jag har inte mycket pengar som kan avvaras på en gång, därav avbetalning. Finns det ingen som vill gå med på det, så sparar jag självklart till den summan som behövs och fortsätter letar tills jag hittar en iller. Oväntade vetrinär besök m.m har jag alltid min morbror som jag kan låna pengar av. Försäkring & vaccinationer sparas det pengar till och eventuellt lånas om det behövs. Du får "känslan" av att det inte är genomtänkt, men det är skillnad eftersom jag vet & har tänkt mycket på Att skaffa iller igen då jag gillar illrar väldigt mycket & tycker dom är väldigt klipska & roliga.
Jag måste nog hålla med i det Nettan säger. Ett djur är en familjemedlem och ska inte vara enklare att göra sig av med än ett syskon.
Jag rekomenderar att du väntar med att skaffa husdjur tills du har en trygg ekonomi. Visst kan du säkert låna pengar om ditt husdjur skulle bli sjukt men vad gör du om ditt husdjur behöver operation akut till en kostnad av 8000kr och du inte får kontakt med någon du kan låna av snabbt? Ett djursjukhus fungerar inte som ett vanligt sjukhus där du kan betala i efterhand.
Vem har påstått att det var enkelt att sälja de djur jag sålt? Ingen har gjort det. Det var väldigt svårt för mig men jag var tvungen om jag inte hade avlivat dom vilket jag inte anser man gör med ett friskt djur. Jag får träffa alla de djur jag omplacerat och jag har nästan daglig kontakt med alla förutom Elin_n. Ingen vet vad jag gått igenom & det är bara jag som kan säga om jag kan klara av min ekonomi om jag skaffar iller. Folk får tycka & tänka fritt, men att hoppa på människor och kalla dom oseriösa och att man inte klarar av sin ekonomi, sånt gillar jag absolut inte. Och en operation som skulle kunna gå på 8000:-, man har självklart försäkring på sitt djur det är en självklarhet. Jag har haft hund som kostade mycket mer & har jag klarat av det med min ekonomi klarar jag nog av en iller också. Min hund åt mat för ca 1000:- i månaden + hans försäkring gick på 3000:- om året och det klarade jag.

Nu tror jag att det är dax att varva ner lite och gå en promenad med sina djur eller koka kaffe eller liknande innan vi fortsätter.
Tanken med inläggen är bara för att se till illrarnas bästa från Nettan och Falos sida, det är jag övertygad om. Men ibland så blir vi lite väl hetsiga i diskusionerna då vi ofta stöter på dessa stackars omplacerade djur och alla dessa stackars illrar som folk drar på sig gång på gång utan att tänka sig för.
Självklart är alla glad för både din och illrarnas skull om det fungerar och löser sig. Vi är bara lite över beskyddande ibland.
Visst är det så Nettan och Falo. Nu skriver jag inte att det är så, utan jag tror att det är så de menar. Svårt att berätta vad någon annan tycker nämligen. ;-)
Audiatur et altera pars
alla veterinärer kan inte direktreglera och då gäller det att kunna hosta upp hela beloppet direkt. Jag menar inte att hoppa på dig personligen men utan en stadig ekonomi tycker jag det är riskabelt att ha djur, det är bara min åsikt.
Angående varför du gjort dig av med dina tidigare djur så är inte det något jag känner till. MEN det är naturligt att det väcker en varningsklocka hos många som är insatta i djurvärlden då någon omplacerat mycket. Personligen skulle jag inte kunna flytta ihop med någon som inte klarar av mina djur till följd av allergi eller annat. Det skulle för mig kännas som att byta ut en familjemedlem mot en annan.
14: jo, jag tar en promenad
Man blir bara så orolig av allt man ser i djurvärlden

#16: Vad bra, ta lite frisk luft åt mig med ;-)
Visst är det oron som talar. Vi ser för mycket. Men jag vet av tidigare erfarenhet här inne att vi ibland har lite för brottom med att överbeskydda våra små pälsar. Se bara på tidigare fall här inne. De har ju slutat lyckliga i alla fall ;-)
Audiatur et altera pars

Åsa, jag har redan varit på promenad idag, jag tänker inte gå igen ;-)
Devilbrud; om du läser mitt första inlägg igen från en annan synvinkel än vad du gjort så kanske du tänker annorlunda. Det var faktiskt inte ett påhopp. Men det finns uppfödare här inne som försökt sig på avbetalning och som det inte gick så bra för. Det bästa är att spara pengar först för att skaffa ett djur. Du är ny här på sidan och vi vet just inget om dig och du börjar med att be om avbetalning. Det ser inte så bra ut faktiskt.
Jag är en av dem som är extremt involverad gällande Thea och Nova. Jag har sett hur dessa djur mådde när de kom till sitt tillfälliga hem. Jag har sett hur de har förändrats under tiden där. Det finns andra illrar som har haft upp till 6 hem. Därav min egna lilla iller Chilli. Den första tiden var hon inte glad här. Hon var väldigt deprimerad eftersom hon slets upp från sitt hem hon hade haft i 1 år. Ny familj igen! Man kan ju bara föreställa sig vad dessa stackars djur känner och tänker.
Din mening om att "omplacera din sista hund var det värsta du varit med om" och i nästa mening säga att du skulle ha behållt Triss om du vetat att du skulle flytta. Den går inte riktigt ihop för mig. Men det kanske bara är tokigt formulerat?
Man måste själv titta vad man skriver och se hur det kan uppfattas av folk som inte har en aning om vem man är. Jag kan säkert skriva klantigt ibland. Men eftersom folk vet vem jag är här inne så tar inte alla så hårt på det. Det är inte alltid ett påhopp, som du kände att det var. Det var mer att du faktiskt ska ta dig en funderare, spara pengar och skaffa dig kontakter här.

jag kan faktiskt hålla med allihop
jag förstår hur nettan och falo reagerar iom alla omlaceringar.
men dels förtår jag michaela också. hon måste känna sig lika påhoppad som jag gjorde när jag var ny här.
det var många som sa att jag var oseriös också, det kändes inte helt bra, dock har de sagt förlåt
å jag tror alla vet hur bra melwin har det.
men iom det michaela skrev i inlägg #0, alla krav hon hade alltså om priser osv så förstår jag hur ni reagerar, men ändå, om det är någon som ska sälja henne en eller två illrar så läser de ju ändå det, och om de inte gillar hennes "krav" och tidigare djurinnehav så lär de väl inte sälja en iller till henne?
den personen som gör det accepterar ju hennes "krav", och så är allt bra.
jag kan ju inte riktigt säga att ni klagar, men jag hittar inget bätte ord just nu, så nu klagar ni lite i onödan, för hon har ju inte köpt en iller än som hon hunnit omplacera för andra gången, det är först då man kan klaga.
iofs onödigt att sätta ett djur på spel för att "se" hur bra det går, men man ska ju egentligen itne ta ut det värsta i förkott, det låter som ni tar för givet att hon inte ska klara av att ha en iller igen, så som det lät att alla tog för givet att jag skulle omplacera melwin efter en vecka.
de enda som får "klagomål" här inne är de som vill ta hand om en omplaceringsiller eller valp.
de som omplacerar själva har aldrig fått några klagomål vad jag kan se, alla bara frågar lite snällt varför illern omplaceras och sen är det bra. här har ni ju en människa som kan tänka sig ta han om en omplacerinsiller :D
men som sagt, kan ändå förstå era reaktioner på hennes inlägg, men tänk hur hon känner sig, det är lite 2 mot en nu :P
golf.ifokus.se

#19: Men inte är det två mot en? Jag har ju gått in och förklarat en massa. Och sedan har de båda två förklarat varför de reagerat, och att det inte var menat som påhopp.
Men visst man förstår båda sidor. och vi är inte här för att göra påhopp på någon, varken de som omplacerar eller tar emot.
Ibland blir vi bara lite överbeskyddande mot de som ska omplaceras då vi vet att de inte mår bra av att förvandlas till vandringspokaler.
Vi har nog sett för mycket av hur de kan må då liksom.
Så det är oftast inte personliga påhopp utan oron som kommer fram smygandes. Och så är det lätt att det miss uppfattas liksom.
Skönt att du känner att vi kommit på bra fot med varandra här inne nu i alla fall. ;-)
Audiatur et altera pars

#20, jag räknade inte med dig för du var på allas sidor, räknade inte med mig heller :P bara de tre som tjabbade från början =)
golf.ifokus.se

haha, var på allas sidor. Visst är man duktig som kan stå med foten i två läger. *fniss*
Nej, skämt och sido. Tror itne vi ska få det till att det är olika sidor. Utan mer att vi alla vill det bästa helt enkelt.
Audiatur et altera pars
#19 jag kan ju inte riktigt säga att ni klagar, men jag hittar inget bätte ord just nu, så nu klagar ni lite i onödan, för hon har ju inte köpt en iller än som hon hunnit omplacera för andra gången, det är först då man kan klaga. Men då är det ju redan försent! Dessa diskusioner kommer ju upp just pga att man vill slippa se fler omplaceringar.
iofs onödigt att sätta ett djur på spel för att "se" hur bra det går, men man ska ju egentligen itne ta ut det värsta i förkott, det låter som ni tar för givet att hon inte ska klara av att ha en iller igen, så som det lät att alla tog för givet att jag skulle omplacera melwin efter en vecka. Jag var en av dom som "klagade" på dig. Men jag trodde inte att du skulle omplacera Melwin efter 1 vecka. Jag ville undvika att någon (du i detta fallet) köpte en iller utan att veta vad för djur du egentligen skaffade dig… Vissa frågor du ställde gjorde att jag funderade över det och då brukar man vanligtvis läsa på om illrar och ta reda på allt man undrar över i god tid innan man skaffar sitt första djur men du frågade och skaffade iller i samma veva… Just för att djuret ska få bästa tänkbara omvårdnad så rekomenderas det att tänka igenom sitt beslut noga… Inget ont mot dig ville bara att du skulle förstå hur JAG tänkte om dig från början..
de enda som får "klagomål" här inne är de som vill ta hand om en omplaceringsiller eller valp. håller inte alls med. Dom som får klagomål härinne är dom vill ta sig ann ännu en iller eller ännu ett djur som reskerar att omplaceras igen… Inget djur mår bra av det och har personen i fråga redan omplacerat en massa djur av diverse olika skäl så finns risken för att det kommer ske ännu en gång, eller om personen i fråga vill skaffa djur utan att vara medveten om riktigt vad det är för djur dom skaffar..
de som omplacerar själva har aldrig fått några klagomål vad jag kan se, alla bara frågar lite snällt varför illern omplaceras och sen är det bra. här har ni ju en människa som kan tänka sig ta han om en omplacerinsiller :D Flera gånger har det diskuterats om varför folk har omplacerat och om skälet verkligen är "hållbart". Och visst är det många trådar här inne där folk följer hur människor tar sig ann omplaceringar och allt är jättebra… Men känns inte personen i fråga seriös så är det ju bara ännu värre om en redan omplacerad iller hamnar där för att sedan omplaceras igen.
#13 jag förstår att du känner dig arg för att folk här inne har "dömt" dig utan att verkligen veta vem du är eller dina anledningar till varför du omplacerat dina tidigare djur.. Men vi här inne har sett alldeles för mycket av sådant redan! Vi tar upp garden direkt för att skydda våra illrar. En människa som omplacerat sina djur av personliga skäl kan mycket väl få personliga skäl till att omplacera ännu en gång (har sett det många gånger innan) och det vill vi slippa se! Därför alla "hårda" ord. Och en ordnad ekonomi är för dom flesa här inne ett måste för att kunna ha iller. En försäkring täcker bara upp till 10 000/år och när taket är nått så är det plånboken som får stå för räkningarna. Kan bli mycket dyrt…
Sajtvärd på Iller.ifokus

förlåt för jag skrev så mycket fel…
golf.ifokus.se

JossanH…håller med om vad du skriver i ditt sista stycke..men kanske, likt det Åsa mena i #14..så kanske det är "sättet" på hur garden åker upp som kanske måste, ah, inte ändras men tänkas på iaf..(förstår verkligen att man reagerar starkt när man har tidiga erfarenhter och visst är det bra att det kommer på tal) Men att denna gard då inte låter föör hårt…lr på "fel sätt"…å igen likt som Åsa skrev så kan ju det skrivna ordet tolkas olika av olika läsare..så man kanske ska försöka få fram en liten poäng här i att alla verkligen läser igenom sina kommentarer här på forumet så att det skrivna ordet kan vara skrivet för att försöka vara utan misstolkningar…en liten tanke bara ;)
Hej
Efter mailkontakt med Åsa så har detta inlägg redigerats.
Länken skulle få stå kvar och ni får själva gå in och titta och få eran egen uppfattnig om omplaceringar mm.
Titta under Jag har haft. Detta är en bråkdel inom en kort tid
#24 du skrev väl inget fel!? det är ju så som DU tycker och uppfattar saker och ting, men jag kände att jag ville förklara mig och skriva exakt vad JAG uppfattat av tidigare situationer! Du och JAG är olika och ser saker på olika vis!!!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#26: Ooups, detta vet jag inte riktigt vad jag ska säga om.
Som privat person och illerägare och iller uppfödare vill jag bara säga att det kan vara bra med varningar.
Som Sajtvärd måste jag nog säga att detta går över gränsen för vad som tillåts här inne.
Detta stirder mot de Skrivregler vi har med utlämnande av personer och påhopp.
Mvh ÅsaF sajtvärd
Audiatur et altera pars
oj det var inte meningen att det skulle gå över gränsen. Tänkte bara lämna en varning . Men ta bort det du tycker är olämpligt i sånna fall
Mvh Sandra

#0 har du en bild på dig? 

Tycker Åsa gör ett bra omdöme här nu. Det ska du ha cred för och säg till mig om jag nu går över gränsen..Men Sandra_D hur vet du detta?
#31 verkar som att hon flytt fältet faktiskt… tagit bort personlig beskrivning och bilder.. Bara en sån sak gör ju att man blir ännu mera skeptisk tyvärr… Och om nu detta med omplaceringarna stämmer så gör det ju tyvärr bara att man blir ännu mer vaksam när det kommer hit nya personer och vill ha illrar för andra, tredje eller fjärde gången.. Sorgligt men sant! Hur gärna man än vill tro gott om folk så är det svårt när man blir motbevisad om och om igen…
Sajtvärd på Iller.ifokus
Holtz - med tanke på att jag inte fick skriva som jag gjorde i förra inlägget så tänker jag inte skriva ut detaljer då jag inte vet hur mycket jag får lägga ut. Men jag känner ägaren till en av djuren hon omplacerat och även förra ägaren av den hunden hon avlivade. Jag har själv haft personlig kontakt med henne angående ett djur.
Åsa jag hoppas detta inte var över gränsen förlåt i sånna fall.
Ni får i sånna fall messa mig privat

Nu förstår jag faktiskt ännu mer varför folk reagerar som dom gör. Har ju som sagt vad inte varit inne i illervärlden så pass länge att man "betat av allt" och jag tror nog att jag kan tro lite för bra om alla, alltså lite naiv när det gäller sånt här..Men sen är det ju bra att jag tror bra, för jag vill inte gå runt och misstor folk..men jag har nog inte den där varningsklockan i mig som många andra har…haha..varför jag skriver detta överhuvudtaget vet ja inte :P

#35 aha, okej ah det förstår jag. Självklart ska du inte göra det ;)

aj då det därlåter ju inte bra!? vart tog hon vägen då? synd att hon inte inser själv att hon typ då inte kan ha ett djur. Man kan ju inte börja om och TRO att det kommer att lösa sig :O

#34: Nej det känns som om vi kan låta detta vara.
Jag tycker detta är svårt, men då jag inte hört något från henne och vi inte lagt ut hennes namn här så känns det okej.
Om du städar lite efter det jag bad dig om i mitt andra pm, så blir det nog bra. ;-)
Som sagt var, jag vill verkligen att varningar kommer fram. Så det här är en tuff sits för mig som Sajtvärd. ett av de få gånger när jag önskar att jag var en vanlig medlem och kunde strunta i allt vad Skrivregler och sådant heter och bara skriva ur hjärtat vad jag tycker.
Men tyvärr jag är inte en vanlig medlem. Och det får jag ta.
Jag försöker göra det som är korrekt i alla situationer, hur svårt det än är. Men ibland är det svårt som sjutton att veta vart man ska dra gränsen.
Men jag tror detta löser sig ändå.
Eller hoppas i alla fall att det gör det.
Men kanske kan detta få en del av de medlemmar som känner sig påhoppad ibland av oss gamla rävar i gemet att förstå vilken frustration vi ofta står inför.
Hoppas på förståelse i detta fall. Jag vet faktiskt inte hur jag ska göra.
Mvh ÅsaF sajtvärd
Audiatur et altera pars

blir besviken på alla er som klankar ner på en person ni inte vet någe om…tacka sjutton att hon backar när alla e på henne…ge henne en chans att förklara….visst e de bra med folk som varnar men man ska som sagt ta reda på fakta innan man hoppar på en person o säger ditt o datt…
#41 Hon får gärna komma in och förklara sig och förklara varför hon gjort som hon gjort med alla sina djur.
Känner du henne lika bra som mig så vet du lika mycket som mig.

#40: Just nu känns det verkligen inte så.
#41: Förstår din inställning också. För visst är det så. Allt har flera sidor. Och det finns kanske förklaringar till allt.
#42: Jag har fått en förklaring i alla fall. Men om hon väljer att komma tillbaka och ge den till er alla andra här inne får hon svara för själv. Inget jag kan lämna ut.
Jag känner ingen av er personligen vilket gör detta svårare. Om jag vetat vilka ni var och kunde säga med 100% säkerhet att si eller så är det, då vore mitt liv lite enklare.
Just nu gör detta allt jättesvårt.
Mvh ÅsaF sajtvärd
Audiatur et altera pars

43 : helt klart e de upp till henne själv om hon vill förklara sig inför alla o jag tycker de e bra att hon åtmistone har förklarat allt för dig för du har ju endå hand om sidan
#45 Javisst är det upp till henne jag svarade på det du skrev "låt henne förklara sig"
Om hon inte vill så är det ju upp till henne och denna tråd tycker jag är avslutad då.
Tack Åsa för all hjälp du gör ett bra jobb.

Tack för de orden. Även om berömmet av mitt jobb som Sajtvärd i dag känns ruggigt malplacerat. detta är den enda gång sedan sajten startades i januari som jag verkligen har problem här inne. Sådan problem att jag inte vet vad jag ska göra, annars har valet varit enkelt liksom ;-)
Audiatur et altera pars

ja ett sånt här jobb kan inte vara enkelt de kan jag tänka mig…e själv sugen på iller men tänker vänta då jag ska ha barn i februari…blir lite för mycket jobb med tre barn o illerbuse
men nångång ska de bli en till eller två igen har haft iller förr o dom e så underbara 
Sandra_D: Innan man börjar spy ur sig galla över folk så borde man dock ha ett litet uns fakta om vad man pratar om. Exempel, när jag kollar på länken till hennes zoonensida och kollar på "Jag har haft" så är det minst 6 utav djuren som INTE blivit omplacerade utan stannade kvar hos mig när hon flyttade! Och det är bara ett fåtal utav dom andra djuren som var i hennes ägo när vi bodde tillsammans dvs alla djur du påstår har omplacerats under kort tid är felaktig, ja djur omplacerades men ALLA djur som står med på den listan har hon haft långt innan vi träffades dvs MINST för 5 år sedan. Och du gaggar även om att "hon har djurskyddet på sig" vet du av vilken anledning? har du läst deras beslut i ärendet? ALLA djuren det handlade om förutom 2st var till mestadels mina reptiler som någon okunnig person spridit rykten om, dvs dom påstod att det fanns ca 30 djur mer än det i själva verket gjorde. Om du/ni promt vill veta så fick vi INGA anmärkningar på skötsel utav djuren! Sedan har djurskyddsinspektörerna även besökt hennes mamma när hon var hundvakt, och man kan ju börja fundera på om det är någon som bedriver häxjakt på henne eftersom någon verkar ha stenkoll på vart hennes djur etc håller hus.
Hädanefter tycker jag att man kan ta reda på fakta innan man öppnar kakhålet och sprider runt det hela! Jag kan gladeligen personligen kopiera inspektörernas beslut och skicka runt till den som vill ha då det till mestadels egentligen handlade om mig och mina djur men tyvärr kom anmälan i hennes namn.

#49: håller med dig läste oxå hennes sida o många av djuren har hon inte nämt för mig alls vilket jag fattade direkt att hon INTE haft dom under tiden ni bodde ihop….för dom djur ni haft när ni bodde ihop har jag hört mycket om
för ska dom hänga devilbrud så kan dom hänga mig med för jag har haft mer än dubbelt så många som hon haft men inte många vet när jag hade dom eller hur länge……

Ja är ägare till en utav hundarna micka omplacerat & det skedde då inget fel enligt mig!
Hänvisar till mitt tidigare inlägg där jag skrev att det är avslutat när personen i fråga inte vill prata om det. Jag tänker inte sitta och disskutera med hennes vänner.
Jag har lovat Åsa att inte skriva nått utpekande så därför kan detta aldrig bli en disskution . Det blir bara en massa skit slängt fram och tbx vilket är onödigt.
Detta är det sista jag skriver i denna tråd

Tack så mycket Sandra_D för att du inte går in i en djupare diskussion i detta läge.
Att tjaffsa vinner ingen på i längden, och det gör inte att vi får en trevlig stämning här inne.
Mvh ÅsaF sajtvärd
Audiatur et altera pars
Jag förstår dig Sandra att du inte vill diskutera då du inte har några som helst vettiga grunder för dina påståenden. Och visst tjaffs är inte roligt, men att snacka skit och förtala folk och sedan inte kunna diskutera det pga att man inte har en vettig grund att lägga sina påståenden på är ganska tragiskt tycker jag.
vad sägs om att låsa tråden om det går så kan vi ju lägga ned hela tjaffset och koncentrera oss på ngt annat? tex våra illrar?? 
låter som en bra idé i mina öron ;) ska nog ta å pussa lite på dem nu förresten! ;)

#54: Då jag bett henne att inte diskutera detta mera så har hon således bara följt mina önskemål som jag satt upp som Sajtvärd.
Detta tackar jag henne stort för då jag vet att det är svårt att inte svara upp på saker riktade emot en.
Att fortsätta detta tjaffsande tycker jag är otroligt onödigt. Och vill ni som känner er berrda lägga eran energi på detta så föreslår jag att ni tar kontakt med varandra per pm och fortsätter.
Här inne har vi fått läsa båda sidor nu och är mer än nöjda. Vi vill inte ha något mer tjaffsande.
#55: Jag vill ogärna låsa trådar för sådana här anledningar. Men kommer göra detta om det blir något mer inlägg häri som inte är rumsrent.
Håller med om att energin måste gå att lägga på annat.
Mvh ÅsaF sajtvärd
Audiatur et altera pars

vill bara tillägga att dom som vill fortsätta med denna diskussion kan ju ta de privat då så kan vi iller galna roa oss med illrar….även om jag själv lagt mig i detta tidigare så e de bättre att göra såna här saker privata….har man någe att klaga över så kan man ta de med sajtvärden o den de berör så att man kan förklara sig på ett rättvist sätt o kanske lösa de hela på ett bra sätt

Jag vill inte kasta mig in i den här onödiga diskussionen på något sätt utan ENDAST påpeka att jag har Elvis och Triss (illrar) som Michaela omplacerat till mig. Vad jag vet så har dom inte omplacerats pga av dålig ekonomi utan av helt andra skäl (som Michaela kan få berätta om själv, om hon vill). Både Elvis och Triss mådde bra när dom kom hit och har gjort det sedan dess. Det enda som är, är att Elvis har för kort svans och det har han förmodligen haft sedan födseln, det har alltså inget att göra med hur Michaela behandlat honom. Triss har en fraktur på svansen som läkt snett men det skedde i ett tidigare hem och har alltså inte heller något med Michaela att göra. Vad hon hade för anledning att omplacera sina hundar har jag ingen aning om men man kan faktiskt få andra problem i hemmet som inte rör ekonomin, men som ändå gör att man inte kan behålla ett/flera djur.

Nu är detta färdig diskuterat. Jag låser härmed tråden då jag känner att den inte slutar annars.
Audiatur et altera pars