Bilder på mina Illrar.
Idag har det varit jättefint väder. =) Så då var det dags att ta fram kameran och ta ut illrarna.
Blev en och en i taget för de var inte lätta att fotografera då de hellre ville sitta upp i mattes luva än vara nere i snön. =)
Första bilden är Frank Zappa.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Många fina vinterbilder på illrarna. Bra jobbat, måste ha krävt lite tålamod med bilderna (:
#14: Tack.
Jag kan säga att jag kröp på mina knän i 1 timme för och få till alla dessa bilder. Och då det inte går att fota mer än en iller i taget fick jag springa upp och ner 6 gånger för och fixa alla. Så blev lite motion. =)
Är jätteglad att jag äntligen tog mig tid att fota mina illrar till minne för framtiden.

Du kanske ska skriva ut några av dom och rama in dom? Vore ju ett väldigt fint minne (:
Ja det är ju ett förslag. =)

Åh vad fint.. Tror oxå jag ska gå ut med illrar och kamera någon dag om det är soligt och fint =)

Vilka fina bilder, Frank är ju bara för söt*vart ju så kär i honom på ängla*
Har själv tänkt gå ut med tussarna men har vart alldeles för kallt tycker ja. Solen skiner men den värmer inget och ca -15 grader ute så njae hehe..ja får vänta tills det blir lite mildare ute.
Fast när jag var ute idag och fotade så var det -13 grader och strålande solsken. Kunde inte låta det tillfället försvinna. Vi har ju inte så kallt eller snö i örebro så ofta.
Ja gå du ut elin och fota, vill gärna se lite bilder på dina pälsar. =)
Frank är så otroligt söt på bilderna. =) Riktigt paralyserad. hehe.
Som jag skrev på bilddagboken jätte fina, du hade tur som lyckades få så fina bilder, mina var skräp jämnfört (sen är jag ju mer för macro på blommor och diverse saker) ^^
#21: 0Jag älskar att fota macro oxå. =))
Vad har du för objektiv till macro?
#21 ha menade facebook.. *gräver i kamera väskan* Du testade föresten mitt macroobjektiv på illerträffen men du fotade ju bara din diskborste så du såg ju inte direkt vad den kunde göra på riktigt ^^ har en Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM Lens, jag gillar den..
Vad hade du för kamera, pentax?
#23: Jag har själv en Canon 300D det var därför jag undrade vad ditt objektiv hette. =))
Ska söka och se vad jag får upp. =)

Åhh såå sjuktsöta!!:D
#24 haru bytt kamera eller har jag helt fel minnen angående kamerahuset?
Jätte fina bilder Madde! Det är så svårt att få dom stilla!!!
Det finns en guide om hur man gör fallande snö på bilderna i ps på bilderedigering.ifokus, kan bli lite häftigt? :)

Som alltid, helt fantastiska bilder :)
Riktigt vykortsvackert! Önskar att jag kunde få till det så bra ;)
Jag är inte så glad för snö, men hoppas ändå att det ska bli lite här nere i Malmö, så att illrarna ska få skutta runt och gräva gångar. Än så länge har vi inte haft snö som ligger kvar :(

Här sitter jag med snö men inte vill kameran sammarbeta… mutter…

Så söta! Har du någon hemlighet att avslöja får att få dem att sitta sådär fint?
#4-5 jag vet inte, men det där med att kolla åt bara ett håll kanske kan vara släktdrag? Vissa liknande tendenser finns här oxå…=)

shit va fina bilde :) måste också skaffa mig en rikitg kamera snart :)
#26: Jag har haft min Canon i snart 4 års tid, så du missminner dig nog. =))
Det var därför jag ville se ditt macro objektiv när du var här. =)
#27: Tack Cilla. Kul att du gillade bilderna. Det var ju du som fick igång mig förra gången och nu ska jag inte sluta fota.
30: Hemlighet med att få en iller att sitta? Den finns ingen. hehe. Jag fick slänga alla illrar en bit ifrån mig samtidigt som jag skulle försöka zooma och hålla på. Var ute själv när jag fotade de här bilderna. Som sagt det var grymt svårt och krävande, tur man är envis. Vägrade gå in förän jag i alla fall fått ett fint kort på alla.
Tack alla andra som gillar bilderna. =)
Helt sjukt söta :D