Iller iFokus

Iller

Etikettuppfödare
Läst 979 ggr
MuffinMan
2009-01-24 21:55
0

köpa iller

Hej är ny här.

Lite vilda förfrågningar om att köpa iller och av vem.

Har läst mig till ganska mycket om illrar och hur en uppfödare skall vara och vad man ska tänka på.

Bor själv nere i skåne I lund och vad jag vet så finns det inga uppfödare här, eller så har jag missat det helt.

Ge mig gärna feedback

Mvh Fredrik Sjöstedt.

Tusss
2009-01-24 22:47
0

Ett hett tips är att kolla de tidigare inläggen, du kan ju navigera med grupperna, finns en som heter uppfödare, och där ska det finnas en ganska nyligt uppdaterad lista på uppfödare har jag för mig..

annars finns det ju mycket omplaceringsannonser, under omplaceringsgruppen :)

Aviendha
2009-01-24 23:08
0

Ett tips är ju att träffa så många illrar som du kan. De flesta tar gärna emot "hembesök". Då får man chansen att ställa alla möjliga frågor som man kommer på, för ingen litteratur i världen kan beskriva en iller tillrätta ;)

När det gäller att välja iller/uppfödare tycker jag det är viktigt med personkemi, både mellan säljaren och illern i fråga. En uppfödare ska du kunna ringa mitt i natten och be dem lyssna på mysko hostningar eller funderingar, och det är en enorm trygghet. Sen funkar inte alla illrar med alla människor, precis som alla  människor inte funkar ihop.

Tålamod och känsla skulle jag vilja ge som tips. Rätt iller är värd att åka igenom hela Sverige för :)

Norrskenets
2009-01-25 01:08
0

Kan rekomendera en uppfödare i Malmö, hon heter satmaran här inne och väntar redan en kull=)

[LiisaDagger]
2009-01-25 13:53
0

Jag kan definitivt rekomendera satmaran :P