Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 750 ggr
Kallecolt
0

foder fråga

adam24
0

provade det eftersom Nords hade hemma det, men det visade sig att det innehåller laktos, vilket orsakade att våra fick rinnande avföring å mycket gaser. så det är väl inget jag kan rekomendera….

Sara
0

Rekomenderade foder från mig är Vitalin, Totally Ferret och kattfodret Orijen.

Sara

ViktorMarina
0

Nej, det är inget bra foder, särskilt eftersom det innehåller laktos som adam säger. Sen så görs det av ett "budjetmärke" som inte är direkt kända för att ha särskilt god kvalitet på det de gör..

Rekommenderar samma foder som sara, det är de bästa.

Satmaran
0

Här kör vi med Orijen, som är ett utmärkt foder. Om man köper 7 kilo, så koster det 400 kr, och det räcker ända in i evigheten!  Dvs. om man inte har valpar hemma!!! ;)

UlrikaD
0

#4 Inte om man har 9 illrar heller, ha. ha. Här hemma kör vi på Vitalin. Och kött. Det mår iallafall mina jättebra av. Ibland blandar jag med Orijjen. Totally Ferret är också ett väldigt bra foder.

Satmaran
0

#5 Suck vi var ju faktiskt 14 ett tag!!!! Men då var det inte Orijen som gick åt!!! Kycklingklubbor, hjärta och vingar. Endast det finaste färska från Knäreds!!! Puh!!! Hoppas att det gjorde någon skillnad, för det enda jag märkte av, var att de inte ville gå på lådan!! :( .

Mammorna förkastade detta som sopor och placerade allt färskt kött i bajslådorna, vilket resulterade i att valparna inte kunde fatta varför matte ville att de skulle bajsa i matsalen!?!?!?

Nåja, Man blir vis av erfarenhet, jag har provat att föda upp 2 kullar med rått kött och det får vara bra med det.

I fortsättningen så blir det, det gamla vanliga med inslag av lite rått kött när inte mamma ser, så kanske vi kan få en bra balans i det hela ;)

Kallecolt
0

Ska försöka få tag på lite vitalin och kolla om Kato tycker om det, han är ju lite kräsen av sig, just nu äter han då totaly ferret och det tycker han om, men i snacks väg så har jag testat ge honom lite olika katt foder som godis då, men det ratar han så man vill ju helst testa innan man köper en hel säck.

Vars köper man Orijen då? och finns det att få tag på liten mägnd så man kan prova om han äter det.

Han är ju även kräsen på vattnet, helst vill han ha vatten hemifrån av något skäll, dock är alltid avloppsvatten alltid gott.

UlrikaD
0

Men om han gillar Totally Ferret så kan du ju fortsätta med det. Orijje finns även i provpåsar på 400g.

zickan
0

om det är så hemskt kanske någon som vet lite om detta foder att skriva i recensionen?. då kan ju andra få hjälp som inte är här inne.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

AlbaStiffler
0

#9> Tycker det räcker rätt gott att bara veta att det innehåller laktos! ;-) Orka då lägga ner tid på att recensera det!

#7> Orijen kan du köpa på de flesta djurmatsaffärer då det är ett rätt vanligt kattfoder! mina illrar gillar detta foder! Vi kör med orijen eller Vitalin, eller de båda blandade!

ViktorMarina
0

Kallecolt, jag har lyckats charma Akvariecenter i skellefteå till att ta in Orijen Cat. Förut fanns det inte alls i skellefteå :( Men nu finns det inne 2,5kg-påsar Orijen Cat, och de skulle fortsätta hålla det inne så länge nån köpte det :) Tror en sån påse kostar 220:-. Har för mig att de köpte in 400g-påsar också, men jag såg dem inte sist jag var där..

Vi har Vitalin hemma om du vill komma förbi och hämta lite för att testa ge honom det! Du kan få lite Orijen också, om du vill prova innan du köper :)

Norrskenets
0

Dåligt att det inte står va det innehåller, när man ser det så då låter det som ett perfekt foder men när man läser i den här tråden va det innehåller mer så blev man besviken, man kände sig lite lurad på nå vis.

Kallecolt
0

#11 , jo det skulle jag kunna göra, jag kan ju slå en pling någon gång när jag är i stan eller komma förbi någon kväll så han får testa lite.

Härligt att du har fått akvariecenter att köpa in, då slipper man fara ner till Umeå för att köpa.

ViktorMarina
0

#13: Gör det :)

Illercafe
0

Om du vill ha Totally Ferret så kan du be djuraffären att höra av sig till TEBA www.teba.se om dom vill plocka in annars beställ själv via teba, portot är inte så dyrt om du tar det där igenom.

Kallecolt
0

#15, jo beställde därifrån när jag köpte säcken jag har nu, inge dyrt alls kostade ju bara 440kr och har räckte sedan i februari.

Bogey
0

Lyfter denna fråga igen då.

Kör normalt med Vitalin och Totally Ferret, men vill även ha ett foder som finns att få tag på på nära håll ifall det skorpar till sig med internetbeställningar.

VL FC kan jag få tag på i både Falun och Borlänge. Beaphar och ANF Iller kan jag få tag på i Borlänge.

VL FC och Beaphar verkar vara NoNo om man ska gå på resonemangen här på forumet, men hur står sig ANF i jämförelse med andra illerfoder?

Jag har för mig att ANF listas som ett av de lite bättre fodren här men  är inte säker. Kan det vara ett bra komplement att ha hemma?

Har även frågat på Orijen för katt men då blev det specialbeställning och dyrare så då kan jag lika gärna beställa över nätet själv.

_____
Uffe

sarae
0

#17 ANF räknas till ett utav de bättre foder som finns i sverige. Men det har ett rätt högt kilo pris :)

Bogey
0

#18 Kanon då ska jag be dom ta hem. Allt för den lilla pälsbollen Glad

Det blir som sagt inte det enda fodret han äter utan det blir väl en 3-smaks blandning antar jag.

Det värsta är att ända sen JWB tog slut och jag började blanda i Vitalin istället så gillar han sin foderblandning så skarp att han slutat äta av sina kycklingvingar. Men kycklingmage, lever och hjärta går ner så endast det bästa är gott nog åt den bortskämda lilla pälsen Tungan ute

_____
Uffe

VeronicaKahlbäck
0

Jag har haft ANF och Vitalin och visst är ANF dyrt men illrarna åt inte mkt av det så det blev väldigt drygt sen för att vara lite snuskig så blev avföringen finast av det tyckte jag (luktfri, bra färg och konsistens)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Aviendha
0

#20 Illerägare är ALDIRG snuskiga som diskuterar avföring i detalj, det är högst normalt och ingår i vår vardag ;)

Mina vägrade ens peta i ANF, inte ens om den var doppad i furotone.. Kräsna saker dessa.

Faxlin
0

Jag håller med angående ANF, det är ett suveränt foder. Ett som man verkligen kan rekomendera faktiskt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sarah
0

orijen finns i 20 kg för 800 oxå…

Bogey
0

#22 Det blir till å be Djurmagazinet i Borlänge att ta hem lite ANF, helt klart.

#23 Jo jag frågade om Orijen också men då blev det specialbeställning för de kör dom inte med normalt. ANF hundfoder tog de hem regelbundet så det var inga problem att få med lite illerfoder med nästa sändning. Kolla också mitt inlägg #17 så förklarar det varför jag även vill ha ett foder på nära håll.