Jag har sytt!!!!
Åååh, jag är så glad över mig själv. Sydde som attans förut och var glad som få över att få låna svärmors gamla suveräna husqvarna som endast kunde raksöm.
Fick sedan en datoriserad symaskin och lusten bara flög ur mig. Och jag har haft ruskigt dåligt samvete för att jag inte har användt den. Men ikväll kl 23 fick jag bara ett ryck. Jag ville sy! Så jag sydde, hehe..
Jag lyckades göra den här puffen! Jag är hemskt ledsen över dom suddiga bilderna, det är ngt tok med kameran, suck..

Underbart det ser ut. Enbart en iller kan njuta så av en puff tror jag :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Kul Hugo försvinner i puffen och Theo tar upp den :)

Mysigt fluffig!
Jag har också köpt tyg. Ska bara få tummarna loss ;)
Önskar att jag hade en Husqvarna! Min maskin är något plastigt Taiwan-smäck, som knappt går igenom 2 lager tyg :(
#3 Kissemisse också, som är oerhört poppis hos katterna hemma :)
#4 Eller hur, lite olika modell på dom här herrarna!
#5 Det förstör så otroligt mkt av glädjen att inte ha en bra maskin. Innan jag fick låna husqvarnan så hade jag också ngt plastigt som tuggade tyget hela tiden, det var mkt slit för ingenting. Om man nästan var klar och hade en liten bit kvar att sy, så började maskinen nästan alltid tugga tygget, så allt blev förstört.

Håller själv på att sy en sak till illrarna men den får ni se sen när den är klar. Kan dock ta ett tag innan den är klar
Fy F.n vad fin kan du inte sy en sån till mig med:P
Tänk och få ligga och mysa i den:)

#8 Ha ha! Håller med dig becka :)
Jag skulle kunna tänka mig en jättemodell att rulla ihop mig i på kvällen =))
#9 haha aa precis =)=)

#6 Undertråden trasslar sig, eller bara går av. Den orkar inte med grövre tyger och är allmänt krånglig, så därför drar jag mig för att ens plocka fram eländet. Jag vet ju hur rabiat, vansinnig jag blir efter en timmes umgänge med denna värdelösa maskin.
Min mamma har en gammal Husqvarna, den gröna modellen :) Den är bara underbar. Säkert 50 år gammal och sladden är skarvad på överallt, men den är pålitlig och funkar i alla lägen:)
Kanske jag får ta över den snart. Mamma ser så dåligt nu, så det är tveksamt om hon kan sy länge till :(
Hmm, man kan ju i alla fall mäta och klippa till delarna så länge ;) Vissa sträckor kan jag köra med den jag har, i värsta fall får jag ta en del för hand.
Jag kommer nog aldrig sy en pyff till i hela mitt liv ;) det var jobbigt och den känns inte allt för uppskatta om jag ska vara ärlig, hehe..
Satmaran, prövat att damsuga maskinen? där under tråden sitter.?
#11 min symaskin är exakt likadan.. alla sa att jag skulle spänna redet, gjorde det sen krånglade det iallafall då sa dom åt mig att ändra på hastigheten eller va det var krånglar iallafall :S

Såg väldigt mysigt ut :D älskade färgen på puffen också.
Snart får jag hit min symaskin jag fick i julklapp (lång tågresa med gubbe, ungar, illrar + alla julklappar så dom får köra hit den) ;P Det ska bli såå kul att få börja sy saker åt pälsarna! :D
Meh, trodde ju du fått ett ordentligt illerbett o var tvungen att åka in till sjukan o sy ju!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Duktig du är! Har synat min puff jag köpte av "ferret love" på änglaillern i sömmarna, men jag vet inte om jag vågar mig på en sådan än. Har nyss fått en egen symaskin, så jag får mjukstarta för att se vad den tål ;)
Paulina
jag kan ju tillägga att typ ingen väljer att sova i den 
#17 mina vill inte ligga i det jag heller gjort dom föredrar sarae's puff ;)

#17 Lägg i en liten filt som de redan sussat i och ställ den på deras favoritplats, så ska du se att de kommer att gilla läget :)
Kan också vara så att tyget luktar kemikalier, vissa gör ju det innan de har tvättats. Om du tvättar den en gång, kommer den att lukta mer bekant ;)
Roligt att så många har fått och köpt symaskiner :), vi ska bilda värsta syjuntan tillsammans!
#15 Mina? ;) Tsss..näe..
#16 Syna inte, försök att skapa sälv, det blir nog bäst så ;)
#19 Dom älskar det här tyget! Jag har filtar i exakt samma tyg som dom älskar och det ligger alltid någon och sover på dom.
Favoritplats? hmm.. jag får kasta runt den lite och se om den blir poppis någonstanns.
Tvätta??? skulle aldrig komma på fråga ;) det vågar jag inte, hehe.. undrar om den skulle hålla för det? 
äh, du vet väl att alla nya saker måste stå som statist ett visst antal månader tills de blir erkända somplatser? Trodde det var allmänt känt.. Som när jag köpte min utställningsbur för 2500 och sydde massvis med sköna hängmattor och krypin till illrarna och dom ändå föredrog pappkartongen med ett tomt påslakan i… Väldigt tacksamma!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag har nu använt alla svordomar jag kan!!!
Tråden fastnar och trasslar sig, grrrr! Tror jag har trätt om min usla maskin 50 ggr redan…
Jag har i alla fall kommit halvvägs på min planerade hörnpuff ;)
Jag använder grovt tyg från IKEA. Min första puff är tvättad och tumlad så många gånger att det inte går att räkna, men den håller fortfarande och är lika vacker i färgerna :)
Vill till att de går att tvätta, när man har små grisiga valpar i dem =))
Struntar snart i maskinen och syr för hand!!!
#22 jag måste va sjukt trött… trodde den här tråden (vi skriver i) fastnade och trasslade för dig…. Lite mindre stressfulla dagar med mer sömn till mig!
Sajtvärd på Iller.ifokus
naaaw mormors killar ;) å vilken fin puff!!! Är den rosa måntro? isåfall: skicka hit den!
#24 Den är riktigt riktigt kritvit ;)