Dexter börjar få problem
Lilla Dexter fick följa med matte till veterinären igår. han fyller 6 år nu i vår (hur kunde 6 år gå så fort??) och det var dags för blodprov och en rutinkontroll.
Har inte fått svar på proven än men fick tyvärr beskedet om att hans hjärta slår ojämt. Det hoppar över var 5:e var 6:e slag.
Mitt största problem är dock hans tänder.. Dom ser inte alls fina ut och tandköttet ser ut att vara inflammerat. Vågar inte söva honom men ska försöka få antibiotika utskrivet så att det inte blir någon inflammation..
Mattes lille farbror..
Sajtvärd på Iller.ifokus

:( Usch vad sorgligt. Hoppas att han får ett tag till då han kan må bra.
Tråkigt!
Vad tror veterinären om hjärtat? Varför hoppar det över?
Sara
Antingen beror det på cancer eller så kan det bero på att hans nerver inte skickar signaler varje gång hjärtat ska slå.
Det kan i värsta fall minska hans livslängd men det kan även rulla på utan problem. Är det cancer så kommer det förmodligen sluta med att lungorna blir vätskefyllda och då måste man ge vätskedrivande.. Jag kommer inte operera Dexter en massa. Är det problem med hjärtat så vill jag inte söva honom och så blir han ju snart 6 år. Jag tackar min lyckliga stjärna för varje dag han är pigg och glad och fortfarande har livsglädje.
Min familj är inte hel utan Dexter….
Sajtvärd på Iller.ifokus

det är aldrig kul när åldern börjar skina hos ens älskade.. man undrar hur tiden kan gå så fort?
Hoppas att han får en tid till hos dig.
*håller tummarna*
lille dext…det var jobbigt för mig oxo att höra vad veterinären sa.. men dext kommer ju kämpa på, det vet vi ju! och han var ju världens sötaste på promenaden efteråt med sin lilla svans helt tejpad :)

=´( finner inga ord JossanH..hoppas bara han får va pigg ett tag till *styrke kramar*
Åh jossan :( jag beklagar så, jag vet precis hur det känns och livet blir aldrig detsamma igen.
När jag och lus åkte till veterinären så visade det sig att hans hjärta slog ojämnt och att han hade vätska i lungorna, det var därför han fick somna in. Cancern hade tagit över och jag vet hur plågsamt det är för dom :(
Bara du vet vad som är det bästa för Dexter och det är viktigt att du inte älskar ihjäl honom.
Du vet var jag finns om du behöver prata!
Tänker på, kram

Lilla Dexter. Jag hoppas att han får leva länge till trots sitt hjärtproblem.
Idag fick vi beskedet- insulinom och förhöjda njurvärden.
Jag känne inte att han mår dåligt alls som det är. Jag åkte och tog blodprov pga att jag tyckte att han vinglade lite mer än vanligt på bakkroppen, han vill fortfarande följa med ut, busa en stund med dom andra grabbarna och hoppar upp på soffbordet när man äter för att få sig en liten godbit. Så livsglädjen har han.
Jag ska börja medecinera honom och se vad som händer.
Min babydext… :(
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tråkigt men ack så vanligt, jag tycker det är en hög ålder ändå att få insulinom i, antagligen kan du få ett par år till med lillen om inget annat händer.
Sara
Beklagar beskedet. Hoppas att han svarar bra på medicineringen och har gnistan kvar länge.
Paulina

#9, Min Frick fick diagnos insulinom och en aning förhöjda njurvärden för ett halvår sedan, sedan dess äter han medicin, cortison, 3/4 tablett 2 gånger om dagen. Det har gått jättebra. Vi har iof fått höja dosen en gång då han gick från 1/2 till 3/4 tablett x 2 ggr/dag. Frick är 5,5 år. Visst, man märker att han börjar bli gammal, men så läng livsgnistan är kvar så skall du inte gå omkring och vara orolig i onödan, det tar värdefulla timmar och dagar ifrån din lilla iller. Tänk positivt och ha ett gott minne!

Beklagar beskedet. Hoppas han kan leva ett bra liv ändå med det i några år till iaf*styrke kramar*
Igår visade herren upp sig från sin allra bästa sida och var med och busade med dom andra grabbarna, tiggde lite och var allmänt pigg :)
Inte kan man tro att han är sjuk inte. Världens gladaste iller. På måndag blir det att hämta ut medecin så får vi se om jag märker nån skillnad. Som han är nu är han i stort sett så som han varit det enaste halvåret- lite vinterslö men annars lika pigg och glad som innan trots en lite vingligare gång.
tack alla för att ni tänker på oss!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ja igår var han verkligen på G lille dextern! Fast han lät bli mina öronsnibbar inatt…eller så sov jag så tungt att jag inte märkte att han var uppe o gick på mig ;)