Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 450 ggr
LiindaLarsson
0

valphage sökes?

Hejsan

jag söker en begagnad valphage till min lilla iller tös Stacy vi flyttar ju om 3 veckor

och vi behöver en liten natt inhägnad åt henne så hon får vara instängd på natten och sen vara instängt medans vi håller på att flytta så hon inte är i vägen..

eller är det någon som vet vart man kan få tag i nått nät? (som inte dom kan klättra i) .. kompostgalller går dock inte har försökt..

HannaM
0

Tror du får svårt att få tag på en valphage som fungerar, enda varianten som jag vet fungerar där illrar inte kan ta sig igenom gallret och endast några få klarar att hoppa över är dom som ahms och klarsferrets har och dom måste du beställa och få skickade med posten. Blir rätt dyrt men ska man ha en valphage så är det den enda jag kan rekomendera. Vill du leta på hemmaplan i djuraffären skulle jag nog satsa på att leta efter en stor bur, då vet du att hon håller sig instängd så hon inte hamnar under möbler och saker när ni flyttar.

Faxlin
0

Ja valphage där är det klarsferrets eller amhs som har de som fungerar. Har inte sett några andra som är lika bra som deras. Begagnade hagar brukar man inte få tag på tyvärr.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaLarsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jo jag vet om att klarsferrets och amhs säljer sånna.. men det är det att det blir så himla dyr frakt för mig.. stor bur det är så att jag har en lite inhängnad i nya lägenheten ska rita upp så ni får se hur den ser ut :D

där det är grått där tänkte jag ha henne på nätterna

Faxlin
0

Kan du inte bara köpa plexiglas och sätta för mellan sovrummet och hallen då?

Audiatur et altera pars

HannaM
0

Köp plexiglass kanske? eller spänskiva eller nått och gör en mer fast avspärrning, en valphage för hundar eller kaniner är inte illersäker så kan du inte köpa en från ahms eller klarsferrets så köp ingen annan, satsa på att göra en annan lösning

Denna kommentar har tagits bort.
LiindaLarsson
0

Aaa men vad kostar plexiglas må trå? Aaa men jag kan kanske göra en plywoodskiva och sen hönsnät i små ringar så man ser vad hon gör typ,,

hon gillar inte att sitta i bur så då ska hon inte heller va tvungen att göra det,,

HannaM
0

Finns både dyrt och lite minder dyrt plexi. Har för mig att det på coop var lite billigare? Att sätta hönsnät tror jag inte är en så bra ide, hon kan ju få tag där och kanske klättra över. Köp hellre plexi i små bitar då, behövs ju inte så mycket så då blir det itne så dyrt.

Faxlin
0

Du kan ju göra så att du sätter när längst ner på skivan så ser hon ut och ni ser henne i alla fall.
Eller gör med kombination plexiglas och skiva. Så blir det mycket billigare. Dock ska man inte använda hönsnät, för det nätet biter en iller av hur lätt som helst.

Audiatur et altera pars

Smurfina73
0

Jag hade plexi på en balkong så den lille kunde se ut men inte göra illa sej…Även funderat på att göra en att ha i en dörr så man kan ha "osäkrat" ibland…

Hönsnätet skulle min Grynet klättra upp via utan problem…dom 2 andra skulle nog inte ens försöka..ja om inte nån visade att det funkar först iaf..hehe. beror nog lite på hur dom är till sättet.

Ang hagar…Hur är det med dom som finns i Usa, i illerbutiker? Funderat på att beställa en då jag ändå ska ha lite annat…såg ett så bra tips för alla plastbollarna…att ha dom i en sån iställlet för över hela lägenheten…Fast kanske drar iväg för mycket med frakten då…

LiindaLarsson
0

Jag söker inte någon hage mera,, denna tråd kan tas bort,,

Faxlin
0

#10: De hagarna från USA är det inget fel på. Men som du säger, frakten blir inte rolig. Då är det bättre att ta en från Amhs eller Klarsferrets. Kanske passa på när de är på en träff eller något. Eller be någon köpa med en åt dig så du slipper frakten.

#11: Det är intressant för många fler om just hagar, så tråden får vara kvar. Även om inte du söker hage mera.

Audiatur et altera pars