Milton förkyld?
Jag tror Milton är förkyld.. Eller?
Han är vattnig om nosen och nyser hela tiden och dricker massor. Är det vanligt att illrar blir förkylda?
Är det vatten, sömn och kärlek som gäller nu eller finns det andra sätt för att göra dom friska?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Smeagol har varit förkyld men det verkar som att han är på väg igen. När han var förkyld så såg jag till att han hade det varmt och skönt. Slog av fläkten och hade ej balkongdörren öppen. Och sedan gav jag han vatten med en spruta för att se till så han fick i sig vatten. Han sov väldigt mkt i två dagar, men han åt ändå rätt bra. Sedan blev han frisk och det märktes veeerkligen. Han hoppade och stutsade som en galning,
Men de är väl inte såmycket mer man kan göra än de jag nämnt.
Viktigt att hålla koll på dem så att de inte blir allt för dåliga bara!!
Har även hört om folk som gett sina illrar honungsvatten.

smeagol…va har det varit för honungsvatten? för e de inte socker i honung? å de e väl inte bra? men de kanske finns sockerfri honung?

ja du holtz?? Det kan jag inte svara på. Har aldrig testa det själv. Men om jag inte mins helt fel så borde det väll finnas sockerfri honung!!??

hehe, nee…får spana i affären imorgon..hade vart kul å se iaf om det finns ;)

Till att börja med så tycker jag att du ska hålla ett vakande öga. Men låt honom vila mycket. Precis som när en annan blir redigt förkyld blir man lite hängig liksom. Brukar gå över efter några dagar. Det viktigaste är dock att illern inte blir uttorkad. Så håller d bara koll på det borde det lösa sig.
Metmaskarna här hemma hälsar ett stort KRYA PÅ DIG!
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Om det är så att illern blir jättevarm och slutar äta och dricka så kan det vara dags att skaffa nå febernedsättande.
Appropå honung, har man inte det för att få ut lite socker i blodet så man piggnar till lite? Socker-fri honung verkar då vara lite onödigt.