OT renoveringen fortsätter...
Det går inte snabbt, men det går i alla fall frammåt. Fick spel på mitt vardagsrum i fredags, och illpåbörjade renoveringen. Eftersom hantverkarna kommer på måndag (hoppas hoppas, de skulle vart här i fredags) för att lägga golv, så står alla, och då menar jag ALLA mina möbler i sovrummet (jag delar säng med ett soffbord), och då e det lika bra att passa på att fixa väggarna, så att allt blir klart på måndag…
så här är resultatet: inte färdigt ännu, fönster och dörr karmar ska målas så fort jag bestämt vilken färg, och golvet ska bli mörkbrunt.
FÖRE
EFTER
förtsättning följer när golv, och lister etc är på plats… och kanske en möbel eller 2
ock självklart lite obligatoriska iller bilder… illrarnas första möte med nya tapeten
#7 Klart! Stor yta och inget att gömma sig under, å så ekar det väl också. Sånt kan göra vilken iller som helst skrajsen 
vad fint! hur stort bor ni? Ni renoverade väl sovrummet senast, vad här näst?=)
#9 tackar! lägenheten är på dryga 60 kvadrat, plus iller gård på nästan 20 kvm, och trädgård :)
Badrummet är också nästan klart, men kameran har slut på batteri, och laddaren är gömd i mitt sovrum, så bilder på det får vänta :)

Det bästa illrarna verkade tycka med att flytta var att rejsa runt i ett helt tomt rum =P Å sen när dom blev så glada att de poppade ja, då var det extra roligt eftersom det ekade =P

Ooo så fint, och den här gången har sarae varit extra duktig för jag har varit hemma och sovit hela tiden hon har fixat.

Vi renoverade vårat sovrum och målade fönsterkarmar och tak- och golvlistervita, de var samma färgs om dina innan. Då hade vi inte målat väggarna ännu. Men bara genom att måla dessa vitt blev rummet betydligt ljusare.
Skall du ha väggarna vita (såg ut som de var det nu)? Jag skulle tippa på att vitt skulle kunna bli snyggt även om du har vita väggar. Annars så skulle jag kunna tänka mig att en grå nyans skulle kunna bli riktigt snyggt. Eller varför inte ta upp den blåaktiga färgen som finns i tapeten?
#13 väggarna är ljust beiga ;) svårt att se på bilderna. I de andra rummen har jag målat vitt…. känns som om det ändå är det bästa valet. Det blir ju ljusare och ser väl större ut. eftersom det är brunt i tapeten, så funderade jag på brunt runt fösnter och dörrar etc… men jag tror inte det är min grej ändå :S men det blir lättare att se när golvet är på plats hoppas jag ;)

Okej.
Brunt är tråkigt, det blir så mörkt. Skall bli spännande att se hur det kommer se ut när allt är klart.

Gu va snygg tapet!
Jätte ballt! Hela rummet blir ju jätte fint 
Shit vad snyggt du har gjort det sarae. =) Får kolla lite närmare nästa gång jag åker förbi om ett par veckor.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Jättefint, min dotter har samma tapet fast rosa. Vad snyggt med ett mörkt golv.

Va fint det blir=) håller tummarna att dom kommer imorn=)
Har vi samma stil? Jag har haft samma överkast oxå… Fniss
fint fint fint
#21 hahaha klockrent! :) tack tack
jag HATAR hantverkare… hatar dem något så innerligt!
De skulle kommit i fredags… ikke. Alltså kommer de idag såklart…. har vart uppe sedan 7 för att flytta runt illrar, städa golven (igen) och se till så att de kommer fram. när de inte dök upp vid 9 började jag ringa. har ringt och ringt på alla nummer. ingen som svarar. slutade ringa för en timm sedan. och NU ringde han, och säger att alla har varit sjuka i maginfluensa.. synd att han skyllde på det för några veckor sedan. Imorgon kommer de… had einte varit några problem OM det inte vore så att jag har ALLA mina möbler i sovrummet just nu, och hålle rpå att få ett hysteriskt frispel på att leva såhär! Och mina stackars djur som suttit instängda för att jag inte vågar ha dem lösa ifall hantverkarna skulle klampa in…. jag är inte glad just nu. Ägnade min lördag på akuten pga mina utslag som blev katastrofala… skulle gissa på att stressen av att leva i totalt kaos gjort sitt till….. morr igen

#23 ursch tycker synd om dig=( hoppas dom verkligen kommer imorgon nu då och jobbar häcken av sig. men skulle du inte kunna visa lite bilder på din rast gård och resten av huset? *nyfiken*
finns lite trådar här och var om tidigare renoveringen… *funderar på vart* kameran är urladdad, och jag kan fortfarande inte komma åt laddaren… står en soffa i vägen *mutter mutter*
ska se om jag kan hitta nån tråd :)
Du är verkligen duktig! Helimpad över alla dina snygga fondväggar, jag ska definitivt ringa dig då jag letar tapet ;)
Paulina
Rekomenderar dig avslappningsövningar Sarae. Lättaste är att andas in sakta, håll andan en sekund, andas ut sakta. Upprepa tills blodtrycket sjunkigt. 
Sara
#27 andas är nog det enda jag försöker göra
*stort ynk!* jag kliar och värker sönder..måste nog ta ut min frustration på hantverkarna genom att INTE torka bort bajset innanför dörren imorgon bitti :P
#28, allt jag har o säga är. LÅT DOM TRAMPA I SKITEN! :)