Matt-problem!
HAHA, ja nu har jag försökt lösa detta själv utan resultat så jag vänder mig till er :'D.
Jag går rakt på sak, mina mattor ligger ALDRIG på plats!
Jag har inget emot att Cinka leker under dom och så, men efter ett tag så tröttnar man att behöva sätta dom på samma plats igen flera gånger om dagen x'D…
Det här är faktiskt en av de få grejjerna som silvertejp INTE löser, nej han har lärt sig hur man pillar bort silvertejpen från mattorna, hahaha!
Han har faktiskt filtar lite här och var och min klädhög att leka under. Min lilla fluffboll :'D…
Såå, har ni något tips eller är det bara att fortsätta envisas med att ställa mattorna på plats igen? Mitt golv är väldigt halkigt så jag behöver mattorna för att inte jag (och Cinka) ska halka omkring :'). (det är bara 2 mattor här i min stuga)

Mattor tycks vara något som man inte kan motstå som iller. Men jag har märkt skillnad på mattor och mattor hos mina.
Har jag trasmattor eller liknande trasmattor med tyg (som din) då kryper de under. Har jag en gångmatta med gummerad baksida då kryper de under och kraffsar bort gummit (inte skojigt). Men har jag en gångmatta med liksom nätad baksida då skiter de i dem. De bryr sig inte om att komma under och dessa mattor är också svårare att flytta på när de håller på och springer och busar här hemma.
Så jag tror du får stå ut med att flytta mattor :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#1 HAHA, ja då får jag fortsätta flytta mattor :'D.
Fast det är o andra sidan rätt intressant att kolla på när han brottas med mattorna, haha!
Du ser väl att han håller på och tränar sig i kamoflering. Du får helt enkelt byta färg på mattorna. 
#3 Jaaa! Att jag inte tänkte på det :D
Inte undra på att han inte tyckte att den svartrutiga filten var intressant :')