Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 648 ggr
zipvic
0

Iller valp

Finns ännu en illervalp kvar som kan flytta tidigast fredag kväll den 27 juni.
En söt tjej som är pastell tomte. Blev nyligen avbokad pga strul med lönen.

Mamma: pastell tomte med pastell, vilt och albino i släkten.
Mysig flicka som har mycket energi och pratar mycket. Inte speciellt stor men är precis över allt. Väldigt smart som kommer på tillkallning, går utan sele utomhus och tyvärr tigger en hel del så fort kylskåpet öppnad ;-). Älskar min hund och sover samt busar gärna tillsammans med honom. Första två veckorna med nyfödda valparna kunde hon naffsa till lite men bits i övrigt inte alls.

Pappa: viltfärgad med bara vilt i släkten + nån få Albino.
En stor och fin grabb med vikt på 1½kg. Väldigt lugn och gosig. Går utmärkt i sele och sover gärna en stund i knäet.
Ende nackdelen är att han är väldigt busig när andra vill sova. Inte tåbitare på dagtid men på nätterna är den bästa lekplatsen under mattes täcke och bita i tår när matte sover är så kul om man får chansen.

Pastell tjejen har inte fått något namn ännu. Tänker för fullt men kan inte komma på något.
Hon är fruktansvärt busig och älskar att leka med mina tår när jag sitter vid datorn. Biter sällan speciellt hår men ibland kan hon bita till lite mer. Men hon lyssnar på tillsägelse.
Rätt duktig på toa träningen men tyvärr så verkar hon tycka det är enklare att sitta precis utanför lådan än att orka sätta sig i lådan.
När hon inte är jätte busig så är hon gärna med och får en klapp.  Favorit sovplatsen är en stor kartong med sönder rivet tidningspapper. Leksaker som går hem är allt. Men mest små plingande gosedjur.

Första veckorna innan hon och de andra öppnade ögonen så bodde de i en valphage. Vana med hund från början och nu när de är så pass stora får de gå fritt i ett rum och leka när de vill med hunden.
Började på upp blött iller foder samt varierat kött. Torr foder har alltid stått framme och kött varje kväll.
Klo klippning går bra förutom att sitta stilla är jätte tråkigt.
Att gå i sele utom hus helt själv är lite små läskigt men intressant. Mycket enklare när syskonen eller mamma är med.
Det var inte alls kul att bada för första gången men att leka i vattenskålen är helt okej.

Pris 1200:- vacc eller 1500:- vacc och chippad.
Ingår även egen skriven stamtavla. Foder de är uppväxta på, filt med syskon och mammans lukt samt en leksak.
Tid för vacc är på fredag.

Transport mot gbg/sthlm kan fixas nu under helgen. Men annars brukar transport fixa sig rätt ofta.

Varg09
0

Finns dom kvar?

memik
0

har varg09 köpt henne anars är nog jag intreserad(om jag övertygar pappa)

memik
0

har du en bild?Skrattande

memik
0

memik
0

memik
0

oops klicka för många ggr

emoflickan
0

Med tanke på att trådskaparen gjorde denna tråden för ett halvår sen är det inte särskilt troligt att illern fortfarande är till salu. Och med tanke på att det är en pastelltomte det handlar om så skulle jag t.om säga att chansen är obefintlig att den är kvar.

memik
0

det e sant

memik
0

det e sant

zipvic
0

Nej tyvärr. Hon hittade ett hem väldigt fort som kom hit och hämtade henne. Men tyvärr så hittade jag henne på blocket väldigt kort efter hon flyttat. Hoppas verkligen hon får stanna i hemmet hon är i nu :-(
Hade väldigt gärna köpt tillbaka henne då, men låg i en ekonomi svacka. Hade inte räknat med att hon skulle hamna på blocket.

Ende som är kvar ur kullen är en albino hane som söker hem. Jätte go på alla sätt och funkar bra med hund. Dock är han inte någon liten plutt längre utan har just passerad 2kg strecket från att vara lika stor som mitt lillfinger.
Extremt noga var han hamnar pga oturen med tjejen i början av annonsen etc. Är reggad i illervänner. Inte kastrerad men könsmogen och väldigt snäll ändå.

sarae
0

#10 testa att sälja på kontrakt… minskar risken för att illern hamnar på blocket.

zickan
0

Eller så bryr sig inte personen om de vet att kontrakt inte är lagligt bindande.
Sjukt störande att det finns för hund och katt att köpa på bokaffären. Men inte för nått annat djur.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.