Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 686 ggr
lillspindeln
2009-01-09 11:34
0

Blåstjärnan?

Är det någon som vet hur illervana Blåstjärnan är? bra eller dåliga?

det är stinknisse här som ska få sina kulor bort trollade…Tungan ute

TottsiGirl
2009-01-09 11:38
0

Vilket blå stjärna menar du? Den i Göteborg?
Jag har varit i göteborg när jag haft sjuka illrar. Dom kan illrar men är inte billiga enl min erfarenhet. I Gbg har jag hört talas om en bra klinik tror den heter Majornas smådjursklinik eller något liknande dom ska iaf vara bra där :)

Själv var jag nere i Viskafors utanför Borås och kasterade min grabb med ett chip igår. Var inget farligt pris och hur smidigt som helst att chippa :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Fluffpuff365
2009-01-09 11:43
0

Jag har också varit i göteborg med korven när han levde. De kan illrar, men är som tottsigirl säger, dyra.

Vet också att smådjurskliniken i uddevalla är duktiga på illrar.

sarae
2009-01-09 12:05
0

Majornas smådjursklinik rekommenderar jkag varmt för mindre ingrepp så som kastrering chippning etc. De är rimliga i pris och fantastiskt trevliga. Så som jag ränt där de senaste åren me dmina illrar så skulle ajg t.om kalla dem illervana :P

Blå stjärnan är duktiga på iller (om du får rätt veterinär), men ajg kommer aldrig att gilla dem.

lillspindeln
2009-01-09 12:22
0

mm jag har alltid varit lite skeptisk mot Blåstjärnan men tänkte jag skulle kolla iaf.. ringde dom nyss o allt skulle gå på 1016 kr. vem är rätt veterenär?

#3 vi brukar vaccinera dom på majornas smådjursklinik men jag tycker dom verkar lite röriga. vem är rätt veterenär där? kommer du ihåg vad det brukar kosta?

sarae
2009-01-09 12:25
0

#4 jag har oftast kastrerat hos karin alhlströmer (tror jag hon hette), och hon är riktigt duktig. Tidigare har jag betalat ca 600 för en hankastrering. vet dock inte hur det är nu när de flyttat och fått en större, fräschare lokal

TottsiGirl
2009-01-09 12:38
0

#2 Ok e dom duktiga på iller?! Sist ja va där med ted så kunde dom inte mer än konstatera att den ena änden bet och den andra änden där svansen satt de var bak.. :S

Vilket veterinär är det som är duktig där? Hade ju varit kanon om någon i närheten var duktig.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

lillspindeln
2009-01-09 14:49
0

nu har jag bokat tid. det blev på majornas smådjursklinik o det skulle kosta 836 kr. hehe falcon står och äter lyckligt ovetande om vad som väntar på måndag..mohahaha

UlrikaD
2009-01-09 19:20
0

Jag har kastrerat både på Blå Stjärnan och Majornas smådjursklinik. Både hanar och honor. Blå Stjärnan är såklart kompetenta men alldeles för dyra på precis allting tycker jag. Men otroligt bra att ha om det är akut. Karin på Majornas bara älskar jag. Var där så sent som igår (dock med en sjuk chinchilla) och hon är helt underbar. De har gjort ett jättebra jobb med att kastrera mina illrar iallafall, dessutom gillar djuren henne och det är ju alltid ett plus.