Söta tassar

Visst är illertassar söta. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jag vågar inte klippa så mkt på nisses klor. klipper så det blir 0,5-1 mm kvar efter pulpan men vågar man klippa närmare? folk som hälsar på reagerar på att han har långa klor.
jag vågar inte klippa så mkt på nisses klor. klipper så det blir 0,5-1 mm kvar efter pulpan men vågar man klippa närmare? folk som hälsar på reagerar på att han har långa klor.
Jag tycker inte du ska klippa närmare…de måste liksom ha lite "skydd" för pulpan så att säga…

Det där med att gäster reagerar på långa klor tror jag beror på att illrar inte "fäller in" klorna i tassen som t.ex. katter gör.. jag råkar ofta själv reagera över hur långa klorna ser ut, men lika snabbt kommer jag på anledningen :P Därför ska man nog inte klippa närmare pulpan även fast klorna fortfarande ser långa ut, då man blir lite lurad..

haha
var helt fascinerad av illertassarna förrut så jag ville äta upp dom nästan jag pussade och pussade så jag hade hela tassen i munnen :P
har dock slutat med detta betende (hoppas jag) *asg*

Efter utställningen som var nu fick jag tips på hur långa klorna bör vara. Klospetsen skall nudda marken. Då får illern en helt annan hållning som är bättre för tassar och rygg. Klippern man klorna för kort används inte hela tassen och det som motsvarar våra handlederböjs uppåt istället för neråt.
Om ni titta på en iller med korta klor så ser ni att de går väldigt mycket med hälen på tassarna om ni jämför med en iller som har längre klor.