Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 271 ggr
tortoise
2009-01-06 14:00
0

Mysmonster!

Har kommit på att jag har ett mysmonster här hemma. Love är på väg att bli tonåring- fast han har inte läst några illerböcker…I hans värld existerar bara fyra saker. 1. Mat 2. Leka 3. Mysa 4. Alice. Dagen börjar så här. Jag väcks när det är dags att gå upp någon gång mellan 4.00 och 9.00, då krafsar och nosar Love på sovrumsdörren tills jag är uppe. När jag öppnar dörren går starten. Ingen panik, alla tassar på en gång! Lyckas fånga upp min morgonpigge filur i farten. Han nosar i genom mig och börjar dagens pussning med ena tassen stödd på min näsa. Sen pressar han in huvudet i min pjyamasärm och gosar. Dags för frukost. Som en oljad blixt på 1.5 kilo rusar Love genom köket, ut i hallen och sladdar rakt in i pet cargoburen där Alice sover ut efter nattens omflyttar-runda. Stackars Alice får alltid ett brutalt uppvaknande. Ofrivilligt kommer hon på fyra tassar med hjälp av Love- ingen får missa frukost!. Medans jag gör iordning frukosten funderar Alice på om det är värt att pröva att bita i de där som sitter längst ner på matte. Men hon kommer på att det inte är bra att utmana ödet- det är ju då man får timeout. Love parkerar som vanligt mellan mina fötter och tvättar väl valda delar omsorgsfullt- sen släpps den beryktade lukten lös…Efter att pälsklingarna belåtet ätit frukost ägnas dagen till viktiga aktiviteter som att sova, äta, gömma saker och leka. Så långt allt bra. På kvällen börjar det. Det börjar med ett popp! Love är vaken. Sen poppar vi runt i lägenheten som galningar i några timmar. När jag bestämmer mig för att ta en lekpaus och se lite på tv så kommer han fram… Mitt mysmonster! Upp i soffan ( med hjälp av matte) sniffa omkring..böka sig in mellan mattes rygg och soffan- bli en boll- så där ja! bästa platsen tagen! Och så var det fleecefilten. allt som är ditt är egentligen mitt- så var det! Proceduren upprepas varje kväll. Ibland sover mysmonstret även tvärsöver mattes knä på mage eller rygg. Dagen avslutas med att mysmonstret vaknar och släpper många mysfisar med en mycket distinkt lukt som inga doftljus eller rökelser i världen kan slå. Men det gör inget! Det finns ju inget som går upp mot att få dela tv-soffan med en iller!

Sara
2009-01-06 14:06
0

Naw! Lyckliga du! Jag måste tvinga mina att gosa. Skrattande

Sara

tortoise
2009-01-06 14:21
0

Ja, det är mysigt! Igår fick han för sig att han skulle vara hos mig hela tiden…! Alice däremot är inte lika mycket för att mysa så när hon vill gäller det att passa på!Glad