Rädd!!!
Detta hände tidigare idag men känner att jag måste skriva av mig!
Först så städade jag inne lite där Melwin hade skitat ner ordentligt :D
Sen gick jag ut med honom å satte fast honom i gungställningen med kopplet, så han kunade hållas på baksidan medans jag pysslade med råttorna.
Jag har då råttorna utomhus i en stor isolerad träbur med värmefläkt (den är rätt stor, har haft 4-5 burar där i samtidigt)
Innan jag satte fast Melwin i gungställningen så öppnade jag denhär träburen vidöppet så jag kunde börja städa hos råttorna.
När jag kom tillbaka så öppnade jag deras bur och lyfte på deras hus och satte det på en trappa bakom mig.
Men när jag tittade ner i råttburen så var bara Wolwerine och Lepad där i!!! Panik!!! vart var Paztell?
Jag vände mig om och lyfte på huset som stod på trappan för att se om hon var där i (huset är bottenlöst) Men hon var inte där.
Sen slog mig tanken att hon kanske var DÖD och låg under spånet!
Jag började rota runt i deras bur, men hittade ingen Paztell.
Jag vände mig om och kollade i huset igen, tänkte att hon kanske hade spjänat emot så hon satt i ett hörn på något sätt, men hon var inte där.
De kanske hade ätit upp henne! Jag började leta efter blod, inget blod.
Sen kollade jag runt om buren, såg på att papperslådan som de kom i var sönderbiten, och lite frigolit (isoleringen i själva träburen som deras bur står i) var trasig.
hon hade även bitit sönder en flaska med vitamindroppar, så den var tom.
jag kollade runt deras bur, men den var hel, hur sjutton hade hon kommit ut? hade hon hoppat hut igårkväll när jag matade dem?
sen hörde jag något utanför buren (utanför träburen, på marken)
jag kollade där, och där satt paztell under några gamla burar och leksaker, fy vad skönt!
tur att djur som rymmer ändå håller sig i närheten.
en gång när jag var utomlands och min kompis passade mina djur så hade mina degusar bitit sönder sin bur och rymmt, men de höll sig under träburen tills jag kom hem =)
på baksidan lekte melwin i sin lövhög i lugn och ro =)
golf.ifokus.se

oj! va läskigt! vad skönt att hon kom till rätta igen!

Vilken tur att du hittade henne igen. Det har varit riktigt kallt i natt. Hon hade säkert haft svårt att överleva ute en hel natt. Ibland kan de skrämma en rejält de små liven.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
tur att du hittade henne! Vill även varna för att sätta fast illrar med sele och koppel då dom ibland kan krångla sig ur den säkraste sele, bara dom har något att spjärna emot (tex om kopplet är spänt så kan dom dra sig ur den.). Så att du inte får leta efter honom också sen…
Sajtvärd på Iller.ifokus

haha, jag kan ha honom utan koppel på baksidan åxå :D
golf.ifokus.se