Så det kan bli..!
Har skrivit en liten sångtext i ett trött tillstånd (mel. inatt jag drömde)
I natt jag väcktes ur min sömn av nåt som ej hörts förut, Jag väcktes av ett jätteklirr och sovmorgonen var slut..
Det finns nu ingen blomjord kvar, det finns ingen orkide, en före detta tomte där och julstjärnan hänger sne.
Bland blommorna en tomte satt och nyste rätt så glatt, att pälsen var av blomjord svart hon brydde sig ej ett skvatt!
Denna lilla sång har en verklighetsbakrund! Den utspelade sig 19 december 05:40 på morgonen. Den skyldiga till Dådet var Alice, min egna lilla klätterexpert som givetvis blev förlåten redan när jag fått upp henne från fönsterbrädan. Alice har också kommit på att om hon snabbt tar sig från vardagrumsbordet till soffan så är hon helt oskyldig till det som inträffat på bordet…

Dom är underbara
de små. Så mycket ofog och man kan bara inte bli arg då de ser så oskyldiga ut. "det var inte meningen ju"! Spärrar upp ögonen ser förvånade ut. " vem har gjort detta. Inte jag i alla fall". Härlig text du skrev. Har suttit här och sjungit.

Förstår att du hadde en under bar morgon när du blev väckt.hihi
men vill i alla fall berätta att du och Love var jätte söta i BT läste hela artikeln och titta kortet det var jätte fint .
Har klipt ur den ur tidningenoch sparat den.

#1 nej, det går bara inte när den omedvetna blicken plockas fram!
#2 Tackar! Ja, morgonen var ju lagom underbar, om jag hade haft en kamera så hade jag tagit kort på henne, för hon var jättesöt när hon satt i all röra..! Love var som vanligt lika glad i att vara med på kort- Alice kom inte med, hon sov instängd med sina papperspåsar i ett av lekrören! Det roliga är att många människor kommer fram och vill prata iller med oss nu- de känner igen oss från artikeln, som tur är så blev den ju bra!
#2 Du har inte möjlighet att skanna eller fota av artikeln och lägga upp den här? Vore kul att få läsa den.

Ska försöka mig på detta

#5 Det skuller vara jättesnällt, för jag har ingen scanner…Sitter här och är jätteförkyld, pälsklingarna Love och Alice var uppe och kollade in alla nyårsraketer så nu sover de intryckta båda två i hängmattan i transportburen fast de kommer nog upp och gosar snart! kom på att jag har glömt av att hämta deras brickor (slarvigt av matte!)