OT - Vad händer på nyår?
Vad ska ni göra på nyårskvällen?
Själv ska jag fira med kompisar. Vi ska vara hemma hos en av dem, äta lyxmiddag (vet ännu inte vad det blir), dricka vin och spela Wii… 
Att det inte bli party förstår jag för 2 av dem ha småbarn med sig men Wii? Har iof inte spelat det så kanske blir det skoj när man fått en flaska vin innanför kragen. 
Sara

Jag ska jobba! :)

Jag ska jobba! :)

Jag ska vara hemma med familjen och bara äta lite gott och ta det lungt som vi brukar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Wii är jättekul… beroende på spel förståss, men wii sports eller mario kart på wii är skoj iallafall =)
Vi är alltid massa familjer (ca 6 stycken) som firar ihop, så jag ska vara med och äta och så, sen ska jag hem hit och spela guitar hero: world tour med lite kompisar =) De där 6 familjerna som firar ihop bor alla i kvarteren bredvid varandra och de vi ska vara hos i år bor t.o.m på vår gata, så det är nära hem =)
Vid tolvslaget så gå vi nog till gamlingarna igen och dricker champange, sätter fyr på lite raketer och snor lite tårta =)
Får vi tråkigt med vårt spelande här så går vi nog till de andra lite innan, för det är nog nästan roligast att vara med dem… Har alltid varit med dem innan, och nu när alla barnen börjar bli gamla så har de slutat med sina fjortisfasoner och börjar delta i festligheterna med föräldrarna de också =) Förra året var vi nästan fler ungdomar än vuxna skulle jag tro… jag räknar inte oss som vuxna då.
golf.ifokus.se

Min mamma fyller år på nyårsafton så det blir middag där med hela familjen. Brukar alltid bli väldigt gott!

jag ska ner till e-tuna men vill hälst inte på grund vill inte lämna min sjuk ailler :( men biljätterna är betalde och jag åker nu på tisdag =( kommer sakna min stacy men kille tar hand om henne :D
Ska fira i Metropolen Boxholm med bästaste Jossan..som förhoppningsvis har nyktrat till sen juldagens fylleslag då… ;) *retas* skämt å sido…tror det kommer bli en kanonkväll med mkt sköna människor och härlig stämning!

Jag aker tillbaka till England och tar med mitt ex. Ska fira med min nye "pojkvan" (vi lar val ha det dar samtalet snart och gora det officiellt eller vad man sager) och nagra kompisar fran skolan. Blir nog skojj! :)
// Amanda
Vad menar du med officiellt, ska ni gifta er? 
Sara

Haha nej, men ga fran "dejta" till att vara ett par sa att saga :P Giftermal far vanta nagra ar haha!
// Amanda
Haha, ok då förstår jag. 
Sara
Jag sticker till Dublin med en vän imorgon för att fly den svenska nyårshetsen. Så vi kommer väl gömma oss på vandrarhemmet eller i ett mörkt hörn av någon pub och lyssna på fulla irländare.
Kanske får man passa på att spela lite svenska sånger för dem - spelar man på vandrarhemmets öppna scen kan man få sova gratis någon/ett par nätter (om de tycker om en dvs). Kul kul.
_No way! Yes way!

Blir "lugn" fest hemma hos oss med ca 10 pers och mycket god mat.
- Först lite fördrink, bubbel med mixade hallon i, ost och kex-snacks till.
- jordärtskockssoppa till förrätt, serveras med stekta äpplen och kräftskärtar.
- Superfin kalvstek (uppfödd på familjens gård) med rostade rotfrukter och lingonsås till.
- Chokladpannacotta med mandelkex och passionsfrukt.
Smaaaaaaaaaaaaaaskens…. Åsså goda viner och annat gott drickbart. Gravid som jag är får jag dock nöja mig med alkoholfria viner, som jag för en gångs skull lyxat till mig med att köpa. Hoppas de är drickbara även utan alkoholen, hehehe.

#13 Räkna in mig i middagen, okej? =) Jordärtskockor är himmelska….har ni provat gratäng på dom? Blandar med grädde och riven parmesan på = MUMS!

Som vanligt är det jag som står som nyårsvärdinna i min vänskapskrets. Helt ärligt vet jag inte hur det ska gå i år, ville först vara i min sommarstuga och bada badtunna och bara ha det mysigt, men det passade inte några utav gästerna för att det inte fanns rinnade vatten. Så nu blir det att planera om allt och det går tydligen inte att vara hemma hos min påstår dem, för att det finns moster under soffan som bits?
Så det blir väl att köra iväg morsan som vanligt och låna hennes hus och må dåligt i 3 dagar efter för att jag inte fått tummen ur röven att städa efter oss. Så funkar min nyårsafton…
"Chaos is a friend of mine."
jag är i gällivare med min sambo och ska dricka med hans syster och några kompisar, och äta lite gott med svärmorsan oxå:P hehe
Åker hem till e-tuna den 7:de komma sakna all den här snön =(