Vad får era små?
Vad delar jultomten ut till alla snälla illrar i år?
Sara
Här har Melker fått en ny sele, alla har fått en puff och i morgon en ny prasseltunnel.
Sen tror jag mitt hemliga tomte paket innehåller nått till illrarna då det skramlar om det. 
Sara

Mina far fasan, duva och kanin pa julbordet av Nisses uppfodare :) Och saklart hemlig tomte-paketet. Julklapp av mig far de inte forrens i januari da jag ar tillbaka, och da blir det nog nagot trevligt att leka med tror jag :)
// Amanda

Här kommer de att få varsin råttpinkis.
Marwin lär väl skänka bort sin men men ;o)
Sen blir det lite möss till de som gillar det….
Vägen till illringarnas hjärta går genom magen i det här huset *s*
Har ingen direkt "sak" till Maja, men ikväll ska jag fixa köket (skruva/tejpa fast plastskenan under kyl/frys). På så sätt får hon vara med även där, och det hoppas jag är en uppskattad julklapp :)
_No way! Yes way!

här blir det en extra pinkis eller möss 

Mina har inte uppskattat några av mina inköpta leksaker hittills, så dom får minsann inget! Däremot får dom fortsatt mycket kärlek och mumsig kycklng till julbordet :)

Ni får se bilder imon när de har öppnat ;)
golf.ifokus.se

Va roligt! Gud va jag kommer skämma bort min iller med presenter när jag får en =D
Tills vidare får jag skämma bort hunden =)
//Joe, Spårvagnsförare

Mina kommer få en masssa macdonalds mjukisdjur=) sen blir det lite gottis också såklart. Även dom två inneboende grabbarna ska få sig en liten julklapp=) känns annars lite orättvist om bara mina ska få massa roliga leksaker och dom får bara se på, nä så dom ska också få=)
Tihi. Maja fick en tidig julklapp precis. Eller tog en själv rättare sagt. Hade en påse med kläder och gosedjur som ska skänkas bort - men Maja fattade tycke för en fårskinnstoffel och drog iväg med. Så den får hon väl behålla.
_No way! Yes way!

Mina får en massa dåligt samvete och får ovanligt mycket gos mot deras vilja för att jag inte ska vara hemma på hela dagen.
Men troligtvis kommer tomten, då jag inte har önskat några julklappar till mig själv :) Man har tyvärr nått den åldern där man har allt man behöver och det man vill ha är antingen för komplicerat eller väldigt dyrt 
God jul alla goa illervänner!
Mine små får i dag lamme kjøtt og morsmelk erstatning + at de får gaver av mine ilder venner under treet,men det vet jeg ikke hva er enda
#10 Den kommer hon säkert att använda som sovsäck, hon hade en duntoffla till det här. 
Sara
Mina får ingen direkt juklapp men ska få lite äggula innan jag lämnar dom ensamma över dagen. Dom är nog mest glada för att äntligen vara hemma igen :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Tet fick en ny säng/korg som han ligger och sover i just nu så den uppskattades :)
Sen blev det en massa bollar och en tunnel!
God Jul på er! :)
Petzy och Zingo fick en mycket onyttig frukost ;)
Den innehöll vitalin, lite hårbollsmedel (smakar gott) och lite illergodis. Allt i en hel mysig kladdröra.
Julklappen jag fick av zingo är att han har gått upp i vikt!
Den lille spelevinken ser nu ut som en liten minifetis.
Det behövde han :)
Her i huset har jeg pakket inn seks gaver, da det er seks ildere. Det er ikke en til hver, men til de alle sammen.
En med 2 pakker bandit
En med 2 pakker ferret bites
En med leke på stang
En med 2 hjerteformede pipeleker i plysj
En med 4 risteleker i
En med 2 pipehunder i plysj
Så fikk de en gave av svigermor med mat, yogies, ferret bites, ferret og to ferret chrunch.
Først lekte vi med alt gavepapiret, deretter åpnet vi pakkker og spiste godis, og til slutt fikk de en tallerken med convalecense support (som de elsker).
Håper de små babyene mine hadde en fin julaften 

Dom fick två leksaker och vars en t-shirt :) Fast min syrra trodde att den ena var en tjej så hon köpte en t-shirt med rosa text som det står Stinkerbell… Fast jag har beställt en sele med nitar på, så jag tror Monty får vara lite metrosexuell :D

Ett löst inslaget paket, preparerat med illergodis var ingen match för killarna att öppna själva. Det innehöll en jättelång, genomskinlig plasttunnel som genast testades av Gizmo och Ebbe. Roligast var när de möttes i tunneln och bråkade om vem som skulle vara tvungen att backa ut! Neo håller sig fortfarande tveksam till den nya leksaken.
# 20 Kul att se att pipgrisen var uppskattad. 
Sara
mina har fått god mat och nya leksaker :)
leksakerna var väääldigt uppskattade , världens liv va de här runt fem imorse, trodde de hade ihjäl varandra men de va den nya lilla råttan de jagade ifrån varandra :P haha! :)
I morn firar jag och min familj och mina illrar jul!:)

Ingen större utdelning här=) Två plingbollar fick dom. När jag kommer tillbaka från skidåkningen hoppas jag på att elefanten jag beställt ska ha dykt upp. Sen fick dom smaskig julmat, rå lax.. det är gott det.
Maja trodde att min familj/släktingar var hennes julklappsbitleksaker igår, så hon fick inte vara med och fira särskilt länge…
_No way! Yes way!
dem fick alla tre en mus som man drar ut en snöre på så åker den runt lite på golvet, schess älskade den, skrollan blev livrädd och groggie skulle döda den!!
Sedan fick dem två små musar som piper av farmor, men vågar inte ge dem om dem skulle bita sönder och svälja pipsaken i musen.
Och plingbollar :)
# 25 Hon måste ju vakta reviret och visa vem som bestämmer. 
Sara
#27 Självklart! De ska inte tro att de kan komma och inkräkta OCH förvänta sig att hon skulle ligga snällt i deras knä. Men lite kul hur snabbt det gick från "Snälla, ta ner Maja hit!" till "TA UPP ODJURET!" Haha.
_No way! Yes way!
Här blev det en ny uppsättning pingisbollar. Matte och husse har ju lyckats trampa sönder alla som de hade sedan tidigare. Sen ska de få en försenad klapp, jag letar en stoor låda som jag ska sätta rör i och ha sand/jord så Phoenix får gräva av sig lite ;)
Jo, justja. De har fått en vattenfontän, eller jag önskade mig en i julklapp åt dem, så den ska vi sätta upp när vi åker ner till Skara igen, hoppas den uppskattas, annars så vet ni vart ni kan köpa en billigt ;)
Paulina

#29 På Ikea finns det bra och stora plastlådor och lock som man får köpa till. Dom är lite genomskinliga så man kan se på dem när tussarna gräver=) sen är det bra plast att göra hål i med en vanlig mora kniv eller liknande=)