Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 570 ggr
PatrikF
0

Säkra leksaker?

Hej allihopa!

Fick lite gummileksaker av M&P som deras hund inte är intresserad av! Det är en gummikyckling och en gummi gris som ser ut som en igelkott (piggar på kroppen). Undrar om dom fungerar till illrarna, det är pipisar och verkar vara gjorda av ett kraftig gummi. Är dom safe?

God Jul

Patrik

Norrskenets
0

Ingen aning, sj vågar jag inte ha sånna leksaker till mina, endast om jag själv är med och har uppsikt så dom inte ligger och börjar försöka tugga sönder den.

God Jul!=)

Musiken
0

Det jag gjorde med min gummi-kyckling var att jag gjorde ett mjukisdjur av den :) Sydde helt enkelt en kropp runtom pipisen och stoppade vadd emellan ocksa for att sakra det lite mera :)

Johan-
0

Skulle aldrig ge min ilrar gummi-djur, de skulle utan problem försöka äta upp dem:)

PatrikF
0

Det är en rätt robust sak för hundar. Men för säkerhetsskull så får jag nog begränsa lektiden med dom, dels så vill jag ha koll på att dom inte tuggar sönder djuret och det lär bli rätt drygt o höra pip.. pip.. popp popp.. piiiiiiiip .. tass tass tass… pip.. popp popp… studs studs.. hela natten.

Monty har f-n inte varit så barnsligt lycklig innan, han har inte velat leka med mig eller någon leksak tidigare. Just nu är det ett jäkla pipande under soffan :) Boston kom fram o hälsade när jag kom hem, så jag pep lite med djuret och Monty flög fram ur sitt gömställe :)

Varg09
0

har du nån bild på dom?

PatrikF
0

Nej! Men det kan ordnas lite senare idag. Just nu leker Monty med den och blir väldigt upprörd om någon pillar på den.

HannaM
0

Allt med  gummi är totalförbjudet här… jag vågar helt enkelt inte.

Saga85
0

Vad är det med illrar och pipleksaker egentligen? Jag har (som tur är?) bara pipleksaker Maja själv inte lyckas pipa med, så här låter det bara när jag vill. Vilket är alldeles för ofta enligt min familj. De tycker att jag stör när jag springer runt och piper med Maja skuttandes efter mig.

Saga85
0

Som jag har förstått det så är det där med illrar och gummi rätt så individuellt? Maja biter bara i gummisakerna när hon har dragkamp med mig eller ska bära bort dem till något "säkert" ställe. I början fick hon bara ha dem under uppsikt, och nu tar jag och inspekterar dem dagligen för att se om det finns spår av gummituggande. Här hemma är det hårdare gummisaker utan smådetaljer som gäller.

PatrikF
0

Det är inget vanligt mjukt gummi, det är riktigt hårt. Ingen av dom verkar vara intresserade av att gnaga, utan det är kul o hoppa på den, bära omkring på den och sedan sova med den. Då smyger jag dit och tar den och inspekterar.

Den har inge bitmärken alls, men dom får bara leka med den när jag är med.