Hjälp mej.
Jag känner en kille som har haft iller förut, men som han var tvungen att omplacera då han inte klarade av att ha honom pga. privata problem.
Nu vill han skaffa iller igen, och han bor själv och jobbar fem dagar i veckan, åtta timmar. I mitt tycke är det lite mycket att lämna en iller ensam, i en liten etta. Vad tycker ni? Jag vet inte hur jag ska få honom att förstå det, han argumenterar om hur alla andra som bor själv som har iller, hur de gör. Men jag tycker det känns fel. Varje dag, åtta timmar borta. Vad tycker ni? Hur kan jag få honom att förstå?

Fast jag tycker nog att mycket beror på hur mycket tid han lägger ner på illern sedan när han är hemma. Sitter han hemma jämt så att den får sällskap, eller tar den med sig. Ja, då kan han säkert ha en iller lika bra som någon annan. Men det är svråt då man inte vet hur det fungerar i verkligheten liksom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jo, det är sant. Men min spontana reaktion är nej. Jag bestämmer såklart inte åt honom, men jag kan förutse komplikationer när det kommer till honom. Inget illa menat så, men bara att han kanske inte har den tid som krävs.
Men såklart ska han skaffa iller om han känner att han verkligen tänkt igenom det. Jag vill bara vara säker på att det funkar för hans del.

Men Thyne, då skulle inte många människor kunna ha iller. De flesta som jobbar eller studerar på annan ort har längre dagar än 8 timmar.
Jag tycker inte alls att det är något problem. Huvudsaken är väl att det finns saker för illern att göra. Jag tycker det är värre om man har 80 kvm stor yta som inte är illeranpassad lekstuga alls. Jag har varit i ett hem där jag inte kunde se en enda leksak åt illern.
Så länge det finns leksaker, mysfiltar och mat och vatten så sysselsätter illern sig. Illrar har ju en tendens att faktiskt lägga sig och sova om de är ensamma. OM de inte vet att det finns en blomma att riva ner och "plantera om".
Både jag och chrille jobbar 8 timmar om dagen och jag är borta 11 timmar om dagen då jag har resesträcka till jobbet. Men det klarar de sig på. Visserligen har vi 4 illrar, så de har ju lekkamrater. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
jag bor själv i en etta, pluggar… vissa dagar e jag borta närmare 10 timmar medans andra dagar e jag hemma hela dagen, tror inte det gick någon verklig nöd på sitich när han var själv, eftersom han fick massa uppmärksamhet när jag kom hem, men jaf tyckte ändå synd honom, så jag skaffade buffy, å nu tror jag dom trivs bättre själva än när "surpuppan till mamma" e hemma ;) …..oftast så sover ju illern när de är ensamma och ostimulerad…. men som sagt, han måste ju se till att när han väl kommer hem inte e för trött för att busa med pälsen…
Grejen är att det inte är bara det att han är bota åtta timmar om dagen. Jag tror inte att han är kapabel till att ha en iller på flera sätt. Jag vill gärna inte berätta det här, då det kan vara ganska personligt. Men jag ville försöka få honom att inse genom att han inte har tid.
Jag menar absolut inget illa mot er som är borta från era pälsar länge, för det är klart att det inte är några fel med det. =)
Jag hoppas ni föstår vad jag menar.
jo det e klart…känner rätt många människor som jag skulle avråda från Att skaffa iller ;) så jag förstår dig…
Vad bra =) Så ni inte missuppfattade mej. Det slog mej efter att jag skrvit inlägget att jag kan ha formulerat mej fel..
Men när man får den här känslan om någon som ska skaffa iller så är det svårt att släppa!
jo känner igen det där….du kan väl påminna honom om "hur fruktansvärt dyrt det e med iller" ;)
Hehe, jag ska nog göra det. Men han har nog pengar, så det är ingen brist på den varan där… Men men, jag får springa hos honom stup i kvarten annars :P
hmmmm "synd" att han haft iller innan…annars kunde du ju säga att de inte kan vara ensamma i mer än 4 timmar….
Japp. Men jag får helt enkelt se till att hjälpa honom mycket, ifall han skaffar en.

hahaha vadå? ska du hem till han och hjälpa han med hans iller? HAHA kul :P tror du att han går med på det?
Uuu Det börjar att vankas kärlek banne mej… HAHAHA SKOJA 
mjo då, jag tror nog han uppskattar det mest =)
Njaaaa, jag har faktiskt redan ett förhållande sen två år tillbaka :P
hihihi…tyvärr verkar inte kärlek börja med iller ;) hihihi…som min låtsas pappas far sa till mig "ja du sara, så länge du har dom där äckliga djuren kommer du förbli en ungmö…mummel mummel….synd på en så trevlig tös." Ni kan ju själva dra slutsattsen att han inte är så populär hos mig…
Äckliga djuren…. Jadu, vissa har helt befängda uppfattningar om illrar. Som tur är delas inte den uppfattningen av många (?).
så taskigt. varför skulle man inte kunna hitta kärleken på en illerträff då tillexempel? tycker iaf inte att det låter som en omöjlighet. *pah*
dessutom så är du ju riktigt söt så du lär nog hitta en kille som står ut med både en och två illrar för din skull 

#14 ahah så bra :P

#15 määäh fyfyfyfyf på han :P Jag förstår inte vad som är äcklingt… Jag fattar inte, det skulle jag värkligen vilja ha förklarat för mig…
#17 vem e söt? :P
#17 tack så mycket!
hihihi…ja förr eller senare hittar man väll ett nytt offer hihihi….

#19: Det är Sara som är söt. ;-)
Audiatur et altera pars
söt som få hihihihi…eller uuuurrrrrkk 

En riktig sötnos är hon. Oavsett vad hon säger ;-)
Audiatur et altera pars

Jag är borta runt åtta timmar fem dagar i veckan,och det går bra eftersom jag spenderar nästan all min tid med Max när jag är hemma på helger och på mornar och kvällar på vardagar. Illrar sover ju jättemycket (kommer inte ihåg antalet timmerper dygn) såde vänjer sig ju vid att sova då man är borta och leka när man är hemma. Så är det ju med nästan alla djur.