iller och nyår
Har en liten nyfiken undran? Hur reagerar era illrar på nyår? Blir de rädda för fyverkerier eller bryr de sig inte?
Själv har jag extrem fobi för fyverkerier och kan inte vistas utomhus på nyår…
Mina har aldrig visat att dom bryr sig speciellt mkt.
Mina bryr sig inte
Sajtvärd på Iller.ifokus

skönt att höra! Här i Borås brukar det skjutas en hel del- de har faktiskt redan börjat..så jag har varit lite orolig för hur Love och Alice ska reagera.
Jag bodde i princip på festområdet där alla raketer sköts, men mina sov som stockar. Hunden som mamma hade däremot var det värre med, det var en ren pina på nyår och påsk.
Paulina

Vad bra! då låter det som om det bara blir jag som behöver gömma mig under en filt på nyår!
nej, jag ska ha hem några kompisar..Undra varför illrarna inte reagerar- har inte de lika bra hörsel som hundar?

Här reagerar iaf inte Marwin o Dookie alls.
De är bara rädda för dammsugaren 
Chaos, Wille o Didde är inte alls rädda för dammsugaren så jag tror inte de bryr sig om några raketer heller…
Mina har heller aldrig reagerat och det smälls ganska nära här.
Sara

Av nio illrar så är det ingen som hittills har reagerat. De verkar ta det mesta med ro. Katter brukar vara mer känsliga för smällare. Jag har två som inte sitter i fönstren under nyår, men sen har jag två som älskar att titta på fyrverkerier.
Illrar ska ju ha rätt bra hörsel, men de kanske inte fäster sig vid sådana typer av ljud av någon underlig anledning? Märker du att de blir stressade så får du väl gömma er under ett täcke, men jag skulle gissa på att det går rätt bra ;)
Paulina

Förra året avbröt jag firandet för att gå hem till småttingarna, eftersom "de säkert skulle bli rädda"…my ass. Dom undrade mest varför matte kom hem och pratade med bäbisröst i en halvtimme, när dom gick och la sig gick jag hemifrån igen :)
Ingen av mina byr sig.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Oliver är mest sur för att han inte får fyra av några raketer eller leka med tomteblossen. De andra bryr sig inte ;)
Carpe Diem