Kyckling i allt?
Jag börjar misstänka att Indra inte tål kyckling.. jag är inte säker men nu när jag börjat ge henne ferret complete som ju innehåller kalkon istället, verkar hon må bättre. Om nu detta fungerar för henne är det ju sååå typiskt att det inte kommer gå att få tag i mer sen..
Är det någon här inne som har koll på om det finns något annat illerfoder, alternativt högkvalitets kattfoder som inte innehåller kyckling?

kan ju passa på att visa en liten filmsnutt på min Indraprinsessa när jag ändå är i skrivartagen!
Vissa illrar kan bli allergiska mot kyckling, tror att min kompis ena hane är allergisk mot just kyckling, och han har ett annat foder, men kommer inte ihåg vilket.
Underbar film! Den lyckades till och med få min motsträviga sambo att bli lite sugen på iller för att hon var så söt, hahaha! Victory!!! 

hihi.. helt suverän film!! borde alla som funderar på Att skaffa iller se! visar hur en iller verkligen vill vara överallt och hur underbart söta och busiga de är!! verkligen jättefin film!!
vad menar du med att det inte kommer att gå att få tag i… Ferret Complete ska väl inte försvinna vad jag vet? Vet att det cirkulerat rykte om detta men enl amhs illertorg så ska det enligt hennes grossister inte försvinna…
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

det har varit massa rykten, men nu tror jag att det är säkert att det kommer försvinna. tyvärr..
Visst är det en mysig liten film.. haha.. hon är ett riktigt bustroll indra!

#5: Jodå, nu har även Anette på Amhs gått ut med att det ska försvinna så nu tror jag starkt på det.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
# Ajdå detta har jag missat!! :( Något som kommit ut nyligen?? Och varför kan man undra? Finns det inte massa illrar i sverige som äter FC?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Du kanske kan testa Feline z/dTM Low Allergen från Hills, det är ju inte illerfoder,men har rätt hög protein halt…
Det är för katter med foder allergi, den innehåller kyckling, men kycklingen är "bearbetad" på ett helt annat sätt…så det kan passera genom illerns mage etc, utan att orsaka allergiska reaktioner….hmmm svårt att förklara..men kolla den här sidan…rätt interessant artiklen handlar om illrar med samma problem som lilla indra…

aha, tack sara!
jag är inte riktigt säker på om det är precis det indra har, men det kan nog vara så. Har hört talas om den maten med, det ska kollas upp.. och testas..
Nej, jag menar inte att hon har IBS, men det står om "vade nu var för något-bakter"… hihihi….det kanskje inte e just det fodret som funkar…men allergifoder för katter kan ju vara värt att prova sig igenom….

Hur reagerar en iller om den är allergisk?

jag har hört att många får utslag på kroppen, precis som människor. Indra kräks, tyvärr, men det beror inte bara på allergi utan en annan sjukdom oxå.
det beror på…i det här fallet så är det väl misstänkt allergi det handlar om..eller hur hannis?…det verkar som om indra inte tål kyckling..å då e det lilla magen å tarmen som tar stryk….maten smälts inte som det ska, och iller n blir sjuk av det..tex kräkningar å diarré….annan allergi så som damm etc, vet jag inte så mycket om, antar att illern då nyser å fnyser å att det kan rossla i bröstet på den…mat allergi kan även göra så att de tappar päls, får utslag etc

där svarade vi samtidgt ja.. hihi
mm.. för indras del är jag inte säker på att hon är allergisk överhuvudtaget egentligen.. mycket tyder dock på det. just nu är jag misstänksam mot allt, och speciellt kyckling. man måste ju börja någonstans!
jo men precis…det är ju det enda sättet att ta reda på vad som e fel….tösen kanske e vegetarian? hihi

hahahaa.. vegeterian.. en iller. haha! ne jag tror att jag kan utesluta det faktiskt!
e du säker? hihihihi…annars har buffy en tröja, med en knapp på där det står "vegetarian" hon lånar den säker till indra hihihihi

hihi.. indra tackar för erbjudandet och återkommer med svar när hon bestämt sig för om hon är vegeterian eller kycklingallergiker! tss
hahaha…jaja hon får väl fundera lite då da…det är ju ett stort å viktigt beslut 
vilken söt film :) Humla är så tråkig, hon vill inte leka sådär :P med leksaker å matte. hon beter sig som en gammal kärring redan, hopps de blir lite fart i kentucky :P