Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 415 ggr
Theres
0

OT Nytillskott nummer 3 och 4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte så smickrande bilder, men iallafall…

golf.ifokus.se

Theres
0

Honeysuckle och Morning Glory

golf.ifokus.se

[Cute]
0

Åhh så söta! :D

Har själv haft 3 råttor en gång :) även små söta möss hihi..

Sara
0

# 0 + 1 Är det råttor eller möss?

Sara

[Cute]
0

Gissar att det är rått ungar :) Rätt fel?? hihi

Theres
0

#3 Idag är det råttor =)

Undrar vad det blir imon… Obestämd Nej, skojar bara =)

golf.ifokus.se

[Cute]
0

#5 Nej Theres dom små söta bebis råttorna ska väl inte bli illermat va? :) Tungan ute

JossanH
0

Honeysuckle är den helfärgade!

Sötnosar!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
0

#7 Idag lyckades du inte lika bra :P

golf.ifokus.se

Theres
0

De är rätt bra på att stöka ner…

golf.ifokus.se

JossanH
0

attans

Sajtvärd på Iller.ifokus

[IsabelleA]
0

åh, är det en sån där rex? Den choklad bruna?

Sara
0

Ska de vara med din gamla råtta?

Sara

Theres
0

Ja, Morning Glory är rex =)
De bor redan med min andra =)

golf.ifokus.se

UlrikaD
0

Vad skönt att hon fått sällskap igen nu!Skrattande

Theres
0

Jag tror hon känner sig lite som en mamma åt dem =)
Hon började pyssla och bädda =)
Och de går och gömmer sig under henne =)

golf.ifokus.se

Sara
0

Går de alltid bra att sätta ihop råttor av samma kön?

Sara

UlrikaD
0

Tror jag det, de är ju bebisar. Härligt att du var så snabb så hon inte behövde sitta själv länge. Hon måste ju undrat vad det var som hände egentligen.

Sara
0

Jag ser ingen skillnad på råttorna och mössen i den förra tråden. Vad skiljer dem åt, förutom stl och färgen då?

Sara

Zandra---83
0

#16 Oftast går det, men det kan också hända att det inte går så det är något man får tänka på när man skaffar nya. Jag hade en kille som jag köpte sällskap till (hans kompis hade dött), men den nya var för domenant så det blev att den nya fick sitta ensam i en bur då han ej efter att flyttat från djuraffärn inte gick ihop med andra. Men han lever och stortrivs som ensamråtta och är nöjd med att få allt för sej själv.

Så det brukar gå, men risker finns.

UlrikaD
0

Går nästan alltid att sätta ihop en vuxen råtta med en bebis. Dessutom är det olagligt att ha en råtta ensam så man får försöka hitta rätt sällskap helt enkelt.

Zandra---83
0

#20 Det är inte olaglit att ha ensamråttor om de är aggresiva mot andra. Jag har kollat upp det där. Och min är extremt aggresiv mot andra, han tar nästan död på andra råttor så det går inte att ha han med andra.

Svansar
0

Det går nästan aldrig att sätta ihop två vuxna råtthanar med varandra, den nya råttan måste vara en unge, och då går det bra i 99% av fallen.

#0 Jättefina småtjejer :) Rexen är jättesöt som håller på att byta päls *hihi* Hur gammal är gammelråttan?

#18 Jag tycker att det är jättestor skillnad på möss och råttor :D Kanske det är för att jag haft råttor så länge. Den första stora skillanden jag tänker på när jag ser en mus är att den har mycket större öron än råttor, sen är de dessutom rundare i kroppsformen på något sätt, större huvud i förhållande till kroppen, större ögon i förhållande till huvudet. De har lite glesare och längre päls också tycker jag.

[Cute]
0

Jag hade 2 st bruna råttor och en albino vit.. Men dom 2 bruna bet ihjäl den vita brutalt och drog ut allt innehåll ur henne runtomkring i hela buren.. Åt upp delar av henne och dog timmar efter (?!?)

Blev väldigt ledsen då jag vaknade sent på natten av skriken.. :(

Och dom hade endå varit tillsammans sen djuraffären (bebisar) och något halv år/ år hemma hos oss utan problem..

Man vet aldrig vad som kan hända tyvärr..

JossanH
0

#23 men gus vad otäckt!! Så alla 3 dog?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
0

#16 Inte alltid… vid ett försök för några år sedan dog en råtta och mitt pekfinger (jag har fortfarande ärr)

golf.ifokus.se

Theres
0

#22 Men det GÅR iallafall =)
Jag har haft 3 vuxna hanar i samma bur, och alla var från olika kullar och olika åldrar.

Den gamla är 2 år och 4 månader.

golf.ifokus.se

Theres
0

#18 Här kanske du kan se någon skillnad? Jag ser iallafall skillnad :P

golf.ifokus.se

[Cute]
0

#24 Ja alla 3 dog.

MimmieM
0

#23 Jag hade också en brun råtta som varit tillsammans med sin burkomis hela livet (kullsyskon) och när jag kom hem en dag ifrån skolan så hade min bruna rexkorsning bitit av huvudet av kullbrodern och åt sedan av kroppen. Huvudet låg i andra sidan buren.

Sedan vet man aldrig vad orsaken var, strax efter att jag tog över dem av en vän så fick den bruna snedskalle och blev lite aggressiv, men jag hade aldrig kunnat ana att något sådant skulle kunna hända.

Carpe Diem

[Cute]
0

#29 Precis.

Nej jag anade inget heller, dom brukade vara tillsammans hela tiden sen dom föddes, sova i en stor gosig hög, delade snällt på maten utan bråk, tvättade varann m.m.. Men något kan ju gå fel i en flock tex, vem vet?