%&¤#&/#¤"¤&#& Norpan!
Jag blir galen på den "#&¤&"/&%#/ illern! 
Hon är tyvärr en mycket duktig klätteriller och envis som synden dessutom.
När jag kom hem nu så hade hon (jag är 100% säker på att det var Norp) kommit på ett sätt att komma upp i fönstret i köket samt på köksbänken brevid.
Resultat:
En stor växt nerriven och sönderklöst (nyinköpta krukan klarade sig *phu*), jord och växtdelar lite överallt. På bänken så är godiset nerrivet samt en burk ligger öppen på golvet, så någon/några illrar kommer ha ont i magen under dagen.
Har inte ens orkat städa upp det än, så jag ska ta bilder på det sen.
Det syntes så tydligt på henne att hon visste att hon varit dum.
Sara
Glad Lucia matte! ;) *ger dig en stärkande klapp på ryggen*
Paulina

Hahahaha, hänt mig oxo !
Jobbigt !

mohahaha, klart hon lär norpa dina saker. Du har ju liksom bett om det med det namnet på henne :-)
Sänder styrkekramar i ditt elende där.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Vad är det med illrar, bus och lucia? Maja hade också rivit ur en kruka idag. En kruka hon ignorerat alla andra gånger. Men det är väl trevligt att de har kul…
_No way! Yes way!
Är inte alla illrar sådana? Mina är om dom kommer åt. Så glad lucia på dig mama från Norpan med kompisar hahahaha.

haha, underbart. Hon ville ju bara att du skulle plantera om blommorna. Och så hjälpte hon dig med den tråkigaste delen liksom :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Myssssig dom har det, Norpan gjorde ett bra jobb med blomman. Tur att det inte var en julstjärna som hon tuggat på, dom är giftiga. Har själv numera konstgjorda julstjärnor överallt, men även dom åker i golvet titt som tätt.
Hrm.. Jo, det är klart att hon ville hjälpa till.. 

Taskigt bara att matte inte har nån jord kvar hemma sen förra gången.
Sara
#10 Alltid lika kul när man ska dra på sig nya underkläder och ser att de är totalt nerhårade och luktar iller istället för sköljmedel ;)
Paulina
# 14 Visst är det..
Älskar oxå när man bäddat rent och djuren har skunkat där 10 min senare.
Sara

När det gäller Norp får man väl vara tacksam att hon inte letade upp nån gummibit och tuggade i sig iallafall!
#16 Mhm! Hade en penna där uppe med gummi på men den har hon faktiskt inte rört mer än att riva ner den. Sedan var pipisarna flyttade oxå men ingen bit saknades.
Sara
Åh så där såg ju min jul ut förra året när jag kom hem. Man blir så innerligt lycklig. hehe.
De är så duktiga på att hitta på bus.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Hon ser ut att ha haft riktigt roligt!
O ja… Den tjejen vet hur man festar loss. 
Sara

#6 säger då det.."she got the look!"
Skönt att höra att det finns flera illrar här på jorden som har sin egen syn på städning på lucia. Mina små "pälsklingar" samarbetade och rev ut en hel påse med såjord över hela golvet. Alice tänkte springa och gömma sig men jag fick tag i henne i farten- sen blev hon fotad- var bara tvungen att ha med jord-nosen på bild…! Love var bara att plocka ut från resterna av jordpåsen- om han börjar gräva- så slutar han aldrig. Samarbetet har också resulterat i en försvunnen sele och en cd-skiva. Alice får tag i sakerna och Love gömmer undan dem..
Tack Sara för en trevlig julträff, förressten!
# 21 Haha, de är underbara djuren!
Kul att du tyckte om det!
Sara

#22 Ja det var roligt att kunna träffa alla och bara sitta och prata- nu har jag fått lite mer kläm på vem som är vem!
tja.. Efter jordhistorian skulle de hjälpa till att städa med… Alice satt i sopskyffeln och Love grävde glatt vidare i jorden på golvet…
men de fick sitt lilla "straff"… De fick vara tomtenisse/nissa på två av dagcentrerna som jag jobbar på- mycket uppskattat av både deltagare och personal och Love som la beslag på en av mina arbetskamrater- det var nog bara för att hon kliade honom på bakbenet..alice satt i min famn med min hand i ett hårt grepp med framtassarna- fast hon tyckte nog att det var ganska roligt!
Visst är de söta våra små! De förlänger ju livet på oss med alla hyss som vi får skratta åt!
# Det kallas för samhällstjänst. 
Ja, mitt liv hade iaf varit betydligt tråkigare utan pillrarna.
Sara

Jag är ju precis på jakt efter min först iller. Men när man ser såna bilder så börjar man ju fundera haha
Men det är sånt man får leva med har jag förstått, och det verkar ju vara värt det 
//Joe, Spårvagnsförare
#24 Ja, vi får motion, vi får en anledning att städa och jobba så vi får pengar vi kan lägga på dem, vi tar oss upp på morgonen och om vi inte gör det så kan man få ett nyp i benet eller bli kittlad under fötterna. Vi får alla "viktiga" saker sorterade (läs samlade på väl valda platser)
Vad kan vara bättre än en iller-piller? =)
Paulina

#25 Låt inte bilderna avskräcka dig, reptilia! Illrar är underbara- och du kommer få många skratt och många illerpussar! Love är min första iller- han kom hem till mig i maj- de första två veckorna var jättetuffa, jag tyckte inte att jag var en bra illerägare och trodde att Love skulle bli ett monster… ville till och med lämna tillbaka honom, som tur var fick jag stöd från Loves uppfödare och nu är han världens underbaraste myspys! Hans helsyster Alice kom hit för ca en månad sen- också hon var ganska tuff- i cirka en vecka, men nu är hon en jättemysig tjej som vänder upp och ner på hela lägenheten!
Om du skaffar iller så kan det vara bra att veta att ditt liv kommer förändras totalt…till det bättre!

#27 Tack.
Jag har inte träffat så många illrar men dom jag har träffat har vart aldeles underbara. Och när min iller väl har gjort bus så tror jag ändå att jag skulle ha svårt för att bli arg på den haha 
Verkar som jag kan få väldigt mycket stöd både från uppfödaren oc det här forumet så jag kommer nog bli en ganska aktiv medlem här
Räknar med erat stöd! haha
//Joe, Spårvagnsförare
#28 Det första jag såg när jag kom in på detta forum innan jag blev illerägare var 12 anledningar till att inte skaffa iller, massa bilder på "olyckor" och jag har bara råkat ut för nedrivna saker (inte våra blommor faktiskt), illerskit på golvet, sönderkraffade toarullar, försvunna strumpor, illerspya på mina nya skor och hela under diskho delen med sopor och hela faderullan har blivigt utrivet en hel del ggr.
Men jag har inte ångrat mig angående Att skaffa iller kan se på dom och kela och leka med dom jämt är bara glädjande att se sambon och ena illern leka kurragömma när man själv inte är inbjuden i leken :)
Stöd från uppfödare är jätte viktigt speciellt när man är nybörjare, jag och sambon hade troligen fått nervöst sammanbrott och hela baletten om det inte vart för uppfödaren på ena av våra illrar.

hahaha. Tänk så tråkigt dom skulle ha om dom inte hade saker att förstöra eller flytta runt på =)
//Joe, Spårvagnsförare