Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 1089 ggr
Vintage
2008-12-17 11:15
0

Trotsålder? :(

Jag tror Tets trotsålder är här vid ca. 7 ½ månaders ålder …

Han har börjat bita till rätt hårt nu ibland och bajsar lite överallt och är allmänt jävlig känns det som Skrikandes

Mest är det mot min sambo han bits, vågar tro att han tycker om mig för mkt Skrattande

Vad brukar en illers trotsålder föra med sig för godsaker?

Är det mest att han testar gränser man trodde var satta?

Satmaran
2008-12-17 11:25
0

Låter som klassisk tonårsrevolt ;)

Han behöver nog en liten påminnelse om vad han lärt tidigare.

Minnesbanken verkar tömmas på vissa, när hormonerna rusar, he he.

Dax för en uppdatering!

Lycka till.

Johan-
2008-12-17 11:26
0

Känner igen det där, jag fick ju göra mig av med min alboninohona Asti för inte så längesedan, för att hon var aggresiv mot min 1.5 åriga son:(

Lissi08
2008-12-17 13:27
0

Jupp Ior är i den åldern han med hihi

Faxlin
2008-12-17 14:42
0

Jadå det är vanligt. Allt man varit så stolta över att de kunnat kan de inte längre. Min herre bitts inte, men ack vad han glömt vad lådan används till. Så vi har börjat om med lådträning som om han var en liten skit.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Satmaran
2008-12-17 15:00
0

#4 Ja ÅHHHHH! Dessa pojkar! Salami vände på en femöring och bestämde sig helt plötsligt för att lådan inte var någon viktig detalj. Hrmpf! Nu har han fått 2 tidningar istället och det passar unge herrn bättre tydligen. Utom i köket, där ska hela golvet sprejas med brunstkiss och som gåva på morgonen ligger det alltid en eller två Salamikorvar som stinker :(

Jag får väl vara tacksam att han tar så pass mycket hänsyn, att han bara lämnar sina små gåvor på plastmattan i köket. Parketten får tack o lov vara ren ;)

Elak är han inte heller, samma mysgubbe som innan :)

Man får vara glad för det lilla i livet som illersambo ;)

Faxlin
2008-12-17 15:20
0

#5: Men kan de inte bara glömma något sådant som hur man pussas på munnen. Jag menar jag sätter mig gärna och tränar in den biten igen. Men varför just lådan. Han har verkligen varit duktig där. Men det är väl som du säger, man får vara glad för det lilla som illersambo. ;-)

Kouvo tycker dock vi är jobbiga nu när vi går efter honom överallt så han blir satt på lådan direkt. När vi inte är hemma är det ett mindre utrymme som gäller. Vi har delat av med hagar så att han får en mindre yta. Denna är full med filtar, matskål, vattenskål och låda. Så vill han inte bajsa i sovfiltarna är det bara lådan kvar. Eller okej han kan dra filtarna åt sidan om han vill. Men det har han nog inte fattat för han använder lådan i alla fall :-)

Audiatur et altera pars

Satmaran
2008-12-17 17:56
0

Anal fas =))

Ja tyvärr så är det bara att börja från början igen, suck!!

Jag har äntligen kommit mig för att beställa en hage, så det blir att stänga in den lille Salami-skitkorven ett tag. Det är ändå nödvändigt för nu är han helt vild på stackars Salsa och hon är för snäll för att säga ifrån. Maya är tuffare och ger honom på nöten om han tar sig friheter ;)  Får dock fixa till något provisoriskt så länge. Hagen kommer väl inte denna sidan av nyår, tyvärr!

Hoppas att du snart får rätsida på ditt bajsmonster, jag kämpar vidare i min ände :)

Faxlin
2008-12-17 20:29
0

haha, ja det är nog en anal fas de är i :-)

Ja jag säger detsamma till dig. Hoppas Salami ger sig snart och visar matte att han vet vad lådan är till för. ;-)

Audiatur et altera pars