Torr päls?
NUhar jag varit på lite träffar och haft humla hos mig, och alla illrar har ju så jääättefin otovig len päls.
Pälsen har inte alls en sån fin päls.
vad har ni för hemligt som ni gör för att få pälsen att vara så fin?!
Vad ger ni dom för mat, och annars? *__*

hmm, den lenaste illerpälsen jag vet sitter sofieoch manfreds illrar på. Vad de gör vet jag inte. vi försökte luska lite på träffen sisst, men blev inget klokare faktiskt. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hur ofta badar du din päls? Dom ska ju inte bada allt för ofta då det torkar ut pälsen.
Annars kan du kanske prova ge honom lite B-vitamin eller äggula ca 1gg/vecka, det kanske kan hjälpa honom att få glans i pälsen.
Annars har jag inte några ideér.
Lycka till =)
#2: Vad för sorts B-vitamin??
Vart hittar man det?
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Bra fråga Madde =)
Jag köpte en flaska som heter Beviplex Forte (osäker på stavningen) på apoteket.
Ok kanon. Det ska jag nog investera i en sån. =)))
Tack för informationen.=)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#1 Hihi det får fortsätta bli en hemlighet om inte illrarna vill berätta hur dom gör med sina pälspyjamasar ;)
#6: Vem vet dom kanske har en hemlig iller frisör bosatt under ngn av dina diskbänkar, satt för alla hål? ;)

Elendiga pälsar ni har där sofie, vad ska vi göra med dem. Kan du inte fresta dem med något gott så de skvallrar till oss vanliga dödliga ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#2 nä, han har inte fått bada än, och äggula gilla rhan inte, inte ens med lite vetegroddsolja. Hihi, jag får väl också gå och köpa b-vitamin ;* Men sofiemanne, ni badade era illrar rätt ofta va? ;o
Hahaha ja nått hemligt knepp måste dom ha. hihi. Ne vi badar dom inte så jätte ofta. Brukar vi göra innan utställningar och sen träffar om det behövs :)
Badade lill-tjoppa idag, med schampoo som luktar melon o gurka. O hon blev så glansig o len, o luktar mkt godare. Många + till det schampoot..
Finns att köpa här -> http://www.ferretcouture.co.uk/BATH002-Ferretsheen-shampoo.asp

gick det bra att beställa på den sidan? har aldrib beställt från utlandet förr:p