Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 618 ggr
Jenahbella
0

dålig på att hoppa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min A´lou är jättedålig på att hoppa!
hon skuttar bara, å de e vid lek, inte annars..
hur gör era illrar?

Aviendha
0

Avi är ett renodlat hopp- och klättermonster *suck* Phoenix däremot skuttar lite vid lek, men kan knappt hoppa upp i soffan, och han ser lika förvånad ut varje gång han ramlar ner på rygg på golvet igen ;)

Jenahbella
0

haha va sött!
jaa Lousan försöker inte ens hoppa :O
mer än när hon sak anfalla alvin då :P å de e då de små skutten kommer, de ser så himla onaturligt ut!

HannaM
0

Alinda flyger… det har hon efter far sin. Meja kan hon med. Valle och Belsen har någon form av.. hmm.. extra energi lager (MAGE) hängande som förhindrar skuttet. Tottet kan minsann han också men börjar bli lite segare med åldern.

Sara
0

Amy är inte så duktig på att varken klättra eller hoppa. Men pussas och tigga är hon desto dukigare på. Skrattande

Sara

sarae
0

Den som ändå hade en iller som bara hoppade *suck* här flyger vi… jämt… och matte har gett upp. Sopar bara upp resterna av blommor, glas, ljuslyktor, vd spelare nån gång ibland.

Jenahbella
0

#5 haha jag kanske ska va glad då ;)

MimmieM
0

Jag har också några markbundna illrar, det är ganska skönt faktiskt, sedan har jag också de som kan räkna ut exakt hur man ska göra för att ta sig precis dit de vill.

Carpe Diem

Musiken
0

Lotta ar ocksa valdigt markbunden. Hon trippar lite latt nar hon leker, annars sa ar det tisseltassel pa marken som galler :P

AlbaStiffler
0

3 av mina 4 illrar har vart markbundna (mycket bra uttryck förresten), den 4e kunde klättra och hoppa lite. Men inte mycekt alls i jämförelse med mångas illrar.

Var semestervakt åt två illrar förr (var det Timon och vad han nu hette?) och dessa illrar var helt makalösa. På bara några minuter var de uppe på köksbordet dit inga av mina egna illrar någonsin tagit sig. Fönstrena var ännu lättare… Själv var jag helt chockad när jag såg dem, trodde inte mina ögon.

Lenore
0

Nintendo gillar inte att hoppa men Grumme är elithoppare! Han kan hoppa långt och högt vilket har skapat mååånga problem för husse och matte. :P

Satmaran
0

Nä men Fnuha då ;)

Här kämpar man för att få fram hoppfria, markbundna och snälla illrar, för att de nya ägarna ska få ha sina blomkrukor ifred i fönstren =))

Om du saknar en ekorre, kan du ju alltid låna hem en av Saraes flygande maror =))

Så härligt vinterfin hon är då, lilla Lousan… Puss på nosen.

Saga85
0

Maja verkar föredra marken. Hon har lyckats ta sig upp i sängen en gång genom att ta hjälp av säng + vägg i ena hörnet (jag såg allt de jordiga tassavtrycken). Hon har försökt hoppa upp i skinnsoffan ett antal gånger, men där måste hon ta hjälp av matte. Rätt så bra, eftersom hon då inte lyckas ta sig upp på den långa fönsterbrädan fylld av blomkrukor och prydnadssaker ^^ Vid promenad har hon bara gjort sig så lång som möjligt på mattes ben för att få komma upp när hon tröttnat.

Vintage
0

Tet han hoppar rätt friskt, upp i soffan och sängen.

Är han i sängen vid lek studsar han runt som en duracellkanin

Faxlin
0

Du kan få låna en av mina hoppjerkor med Fnuha. Jag looovar. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jenahbella
0

#14 hahah :D nja jag HOPPAR nog de ;)

Faxlin
0

#15: Mohahaha, varför då? Ville du inte ha en hoppande tös? Jag har några här vet du. De är riktigt bra på det. ;-)

Audiatur et altera pars

Saga85
0

Det gäller ju att hålla hoppet uppe. Skicka hit ett par hoppetossar till mig istället ;) Maja kunde ju inte ens klättra upp för mina byxben under promenaden. Lilla klumpen.

Jenahbella
0

#17 haha de kan typ ingen av mina :)
sigge kommer halvvägs, om man hjälper till kommer han ända upp :p

Saga85
0

#18 Hihi, små klumpar. Maja brukar klara det om hon får lite rumpknuffhjälp. Men med tanke på vad andra skrivit kanske vi ska vara glada över våra hopplösa illrar ;)

Faxlin
0

#17: Ohh, här har jag vildar som utan problem klättrar upp för hela benet och sedan upp för kroppen för att glatt kura ihop sig på axeln och pussa på matte :-)

Audiatur et altera pars

leo-
0

Har satt hjul på avställningsbordet vid soffan för att kunna dra undan det när jag går och lägger mig och även då är där ibland en iller som försöker komma åt ev juiceglas och liknande. Han hoppar lätt 1 m

Jenahbella
0

fast en positiv sak med sigge (min hoppiga iller) e att han hoppar högre å högre och då blir planket ut till köket även de högre, och då får matte (jag) mer motion, när ja ska gå över..  fast vet inte hur många ggr ja slagit tårna i planket heller så dom e de synd om! hihi

Saga85
0

#22 hehe, de där planket till köket svär min familj lite tyst över och pikar mig om att illersäkra köket så de slipper det.

#20 Så charmigt. Jag får börja träna Maja så jag slipper böja mig ner för mycket (och därmed gnälla över mitt onda knä).