Iller hjälp?
Hejsan jag söker nu en illervalp inärheten av malmö-lund-kävlinge trakterna.
Någon som vet var uppfödarna håller till.
Öppen för alla förslag, ska ge det som julklapp så börjar bli brottom.
Vi har funderat att skaffa en iller snart i 6månader så nu har jag lovat han att skaffa en iller till han i julklapp.
Snälla hjälp mig

Valpsäsongen är på sommaren. Kan finnas några uppfödare som har äldre valpar kvar kanske. Finns en tråd om uppfödare här på forumet. Sen kan du läsa under säljes kategorin också, där finns det en del. Annars om det är valp ni vill ha så är det väl bättre att hitta en uppfödare man trivs med och vänta med valpen tills säsongen kommer, våren och sommaren. Hellre än att köpa av någon, vem som helst, bara för att det ska vara till jul.

En iller kräver lika stor planering vid inköp som vilket annat djur som hellst. Ett djur är ingenting som man ger bort i julklapp. Jag håller med UlrikaD i att ni bör vänta tills valpsesongen i vår och ta kontakt med en seriös uppfödare som kan hjälpa er på traven och svara på alla era frågor.
Passa på att läsa och ställa frågor här inne under tiden :)
Carpe Diem

Håller med Ulrika. Det är inte valpsäsong nu. Och det är bättre att ni tar kontakt med en uppfödare eller flera och ser till att hitta någon ni tycker om.
Vill du ge illern som julklapp gör ett egengjort presentkort där du skriver att du ska köpa illern i julklapp men att det får bli på sommaren när det finns valpar.
På det sättet får du ge bort en iller i julklapp men ni har ändå möjligheten att leta efter en individ där personkemin stämmer både mellan er och uppfödaren och mellan er och illern.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag finns i Landskrona och hjälper dig gärna när valparna börjar poppa upp 
Ge han ett "presentkort" på ett illerköp istället så kan ni GEMENSAMT åka och titta på illerbebisar i sommar och bestämma er för vilken som passar er. De är väldigt individuella med olika personligheter.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ge ett illermjukisdjur eller något annat illerrelaterat så länge. Varför inte en stor pepparkaksiller? Sätt på ett illerkoppel och skriv ett litet fint kort om hur du ska ta honom på "illerjakt" när säsongen är rätt. Alltid roligt att vara kreativ, och ännu roligare för honom att faktiskt följa med och få välja en iller som det klickar med. Lycka till! Djur är fint att ge bort, så länge mottagaren faktiskt vill ha, är förberedd och får vara involverad i valet.
Gav bort degus till min vän för några år sedan. Gjorde då ett presentkort där jag klistrade fast bild på en degu och gjorde som en presentliknande lucka över som hon fick öppna. Sedan följde jag med, lät henne välja och betalade. Mycket uppskattat.
_No way! Yes way!

#6 Vilken kanongrej Saga85 :)
Carpe Diem
#7 Tihi, eller hur. Det är ju sånt här som nästan är roligast med julen och presenter - att få hitta på finurliga lösningar och paket. När jag inte kunde vara hemma på mors födelsedag gömde jag paketet och anordnade en skattjakt på det som utlöstes av ett SMS ;) Funderar på att börja med julklappsrim i år bara för att det verkar så kul!
_No way! Yes way!

#8 Oh, julklappsrim! Det gör jag varje år, ioförsig så är det bara jag som gör dem med hela familjen ser fram emot dem, för de vet att jag aldrig lämnar ifrån mig någonting utan ett rim! Helt klart värt att testa.
Carpe Diem