Färger och hårlag
Sitter och funderar på vilka färger och hårlag som finns. Kan ju en del men kan inte någon beskriva vilka färger och hårlag som finns i världen/Sverige och gärna lägga in bild.
Det finns ju artiklar om pastell, viltfärgade, albino och silver här på forumet och då kommer en radda bilder med.
Hårlagen som finns är vad jag vet korthår och angora. En angora har ofta hår på nosen och saknar underullen.
Sen finns det utanför sverige (även kanske i, men det är nog inte lika vanligt) lite mer udda teckningar, som blaze, panda(?) och multicolour osv.
Tror det finns bild någonstans här inne på en blaze och multicolour om jag inte minns fel.
DEW (dark eyed white) är en helvit iller med svarta ögon. De flesta som är sådana är bleknade silvrar.
Blackshelf är i princip svarta, finns i bla. Tyskland om jag inte minns fel?
Ska försöka putta de artiklar som finns.
Paulina
Puttade några, det finns någon till under artiklar - färger och hårlag.
Paulina
Okej jättebra tack!!

#1 Angoror har även ofta dubbla nosvingar.
#7 Ja, jag glömde visst nämna det >.< Var väl så inne bara på pälsskillnaderna ;)
Paulina
Här är Nanooq som är albino. Har sedan 3 illrar till men även dom är färgerna som jag har nämt här, Dom är Tilly som är viltfärgad, hennes syster Tiffanie som är pastell (samma som hennes dotter Agnez),och Kahn som även har är viltfärgad. Alla mina illrar är korthåriga, men jag vill gärna ha en angora eller halvangora, kanske det kommer en så småningom, vi får se hur det blir i framtiden. Just nu har jag 7 illrar och tycker att det är lagom.