Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 241 ggr
Faxlin
0

Stackars Dixi

Jag måste bara skriva av mig lite. Min stackars ponny står ensam medans vi väntar på att ännu en häst ska komma hit. Nu lider hon av att vara ensam. I dag rymde hon iväg tvärs igenom hela samhället till ett annat stall. Allt för att träffa hästar. Och min lilla gumma vad deppad hon blev när dumma matte hämtade hem henne.
Usch, jag känner mig som värsta djurplågaren. Nu är inget skojigt kan jag säga.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

DG
0

Stackarn :(

FummelFia
0

Lilla gummsan… Lider med dig och Dixi…. Ge henne en stor kram från mig

Faxlin
0

Jag ska ge henne en kram från från dig. tyvärr så ser jag på henne att hon lider. Usch, det här är så jävla trist. Hatar att ha hästar ensamma de är ju flockdjur. De behöver ha fler hästar omkring sig. Min lilla fnörpa.
Sedan att hon riskerar att bli sjuk igen efter den här trippen ute i friheten gör ju inte saken bättre. Man vet ju inte hur mycket gräs hon tuggat i sig nu och hur hennes fång kommer bli av detta. Gaahhh, får se hur det är till helgen. Blir hon dålig, kan jag inte åka till IT i alla fall.

Audiatur et altera pars

Guteillern
0

Åsa: Jag håller tummarna för att Dixi inte ställt till det för sig och dig. Det skulle vara kul om du kan komma på IT, speciellt som jag mot all planering dyker upp. :-) Ammi

Faxlin
0

Vad skojigt, kommer du också dit ;-)

Audiatur et altera pars

Guteillern
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5: Japp, utställningen är ju flyttad och Sagas matte kan knappast ta tåget till Skövde och gå tvärs över gatan, promenaden skulle bli lite längre nu. :-) Vi åker båda två istället och lämnar Saga på ditvägen.

Ett litet minne från mitt besök, en söt tjej som heter Sanna!

Faxlin
0

Ohh, vilken söt Sanna du fångat på kort. hihi
Snacka om att jag skryter över mina avkommor. ;-)

Audiatur et altera pars

Guteillern
0

#7 Jag fick en bamse-kram av Sanna, efter att jag tagit kort på henne. Rar tös! Hur är det med Dixi nu?

Faxlin
0

#8: Ja, visst är hon rar. Frågan är om hennes syskon håler med just nu. ;-) Hon håller precis i skrivandes stund på att uppfostra sina syskon till att avguda henne och att följa hennes minsta vink ;-)

Dixi har alldeles nyligen kollats till. Hon är sällskapssjuk och depremerad så det är synd om henne. Men det verkar inte som om något satt sig i hovarna än i alla fall. Kanske berodde det på den en timmes långa promenaden hem till stallet igen. hihi
Det kan hjälpa att de får röra på sig för att bli av med ämnena som de fått i sig i gräset. Hoppas på att det löser sig.

Audiatur et altera pars

Guteillern
0

#9: SkrattandeCool-tjej.

Då håller jag tummarna för att allt ska gå bra för Dixi och dig.