Lucia
Hej!
Någon som har gått Lucia?
Jag behövde inte göra det i år. och inte föra året heller för förut så svima jag i Lucia tåget och det tyckte jag var jobbigt

Nej här hemma har det inte varit något lucia firande i alla fall. Klarade mig ifrån allt sådant i år :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Okej. Men har du tittat på lucia på tv då? Det har jag gjort en liten stund med mina djur.

Nej inte ens på tv har det blivit lucia. Det har varit helt lucia fritt. Har varit bortrest några dagar ed ett par av barnen så nu har jag bara busat med illrar hela dagen och verkligen myst med dem.
Audiatur et altera pars
okej det låter mysigt =)
Lucia? Vad är det? *skämtar* Jag har knappt stuckit näsan utanför dörren idag, och illrarna har vart däckade så det har vart lugnt här hemma.
Paulina

#4: Ja det har varit jättemysigt faktiskt. Tänk vad man saknar de små när man är borta några dagar från dem.
#5: Låter som en lugn och skön dag du haft med andra ord.
Audiatur et altera pars
#6 Lite väl lugnt, men bra ändå. Har kunnat haft bättre vak på den dåliga fågeln då jag kan höra varje frö hon rör när inte illrarna välter stället ;)
Paulina
hehe va gulligt!=) ja mina illrar dom springer och leker undan min telefon så ibland när man har telefon på väckning så gömmer dom undan den så då försover man sig hehe. dom vill att man ska vara hemma istället en att gå och jobba
dom små liven!

#7: Men då är det verkligen tur att de hållit sig lugna. Hoppas fågeln piggar på sig.
#8: Klart de vill ha dig hemma. :-)
Audiatur et altera pars
#9 Hon hade antagligen (enligt veterinären) förstoppning i krävan. Tvångsmatning med parrafinoljan verkar ha gjort susen. *ber en tacksamhetens bön till uppfinnaren av denna underbara olja*
Paulina

#10: Vad skönt att hon börjar värka bättre i alla fall. Fortsätter hålla tummarna för att det håller i sig. Det är så jobbigt när ens djur är sjuka.
Audiatur et altera pars