varför översätter de så här?

Ja, det låter lite komisk. Allting går inte översätta ordgrannt =P

mm det låter konstigt . Men kanske madde eller åsa kan svar på detta
#1 precis. fast det är rätt vanligt med konstiga felmedelanden.
de kan väl säga cookies, istället för kakor :P
precis."nekat att ta emot kakor" tycker att det låter typ som en gammal tant som är upprörd över att man tackat nej till kakor, så nu är man inte välkommen dit längre 
hehe det där beror på att dom som översätter programmet inte är svensktalande utan dom använder en direkt-line översättare. ;)
Den översätter ordagrant utan o ta hänsyn till innebörd.
Väldigt komiskt iaf.
// Andreas - Självutnämnd teknik guru.
Hej tiia! Jag skulle föreslå att du går in på dator.ifokus och fråga dom. Ha det bra, pussa Dior. /Ammi

Hahahah…jag trodde att det var ett skämt först när jag läste!! hahah men sedan fattade man. Hmm..men tiia du kan ju bara lyssna på en engelsk film och läsa texten så kommer du att upptäcka hur mycket som helst som de översätter helt åt skogen!! =)
haha jo det har jag märkt flera gånger.
älskar sånt därnt egentligen, tycker att det är så komiskt :P
Ärligt talat… jag fattar inte det komiska?? Det heter ju så…

Förstod inte riktigt det roliga heller… säger alltid kaka om cookie.. orka med engelska uttryck 

för de som gillar särskrivningar och aviggrejjer gå in på www.avigsidan.com där har dom fullt! skrattar ihjäl mig varje gång =) jag älskar denna humorn, det + datorhumor.."det bor en liten datornörd i oss alla som ibland bara vill hoppa fram o skrika datan fungerar inte!" lol
den cookie dom pratar om här är inte en kaka, utan en textfil där det står vilken sida du varit inne på. Så när dom översätter det till kaka blir det ju heelt fel, för en kaka är ju alltid en kaka :) Inte en textfil på en dator som en cookie är i det här sammanhanget
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#13 precis :)

*asg* ;P
Tina_A På svenska heter det ju kaka. Det finns ju många såna där översättningar. Men var du än kollar så heter det kaka (eller cookie då).

Som tur är slipper jag koda så mycket web på jobbet.. men i de få gångerna jag blir tvingad så får bannimig cookies heta kaka.. nördhumor! :)