Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 369 ggr
Faxlin
0

Vattenmelon

De flesta illrar älskar vattenmeloner. Åtminstone har jag aldrig stött på en iller som inte gör det. Hur är det med era illrar, fårde smaka vattenmelon? Och hur ofta får dom det?

Hur tycker de om de andra melon sorterna. Typ galia, honung och nätmelonen, är de lika populära hos era som vattenmelonen är.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ang3lica
0

Busan favvo melon är nog honungsmelon… Hon blir helt galen om hon inte får smaka! Glad

DG
0

Dom får smaka när matte köper melon, vilket inte händer så ofta fast jag älskar melon.

Faxlin
0

Konstigt det där DG, så är det här med. Jag älskar Vattenmelon, och det är ju oftast riktigt billigt, men ändå köper man inte det så ofta. Undrar varför.

Audiatur et altera pars

anetka
0

Köpte vattenmelon när jag handlade idag. Blev så nyfiken på att testa om lilltjejen gillar det. Det blev väldigt uppskattat! Tycker att det är lite lustigt att illrar är så förtjusta i frukt o grönt, när de egentligen käkar kött.. Ingen som har en förklaring?

JossanH
0

Mina har smakat på honungs eller nätmelon (min pojkvän äter det då jag AVSKYR melon- mest vattenmelon…urrrrrkk!!), triton har även försökt stjäla ett melonskal som låg på bordet!

På tal om frukt så hittade jag nyligen ett bananskal under soffan som någon av illrarna (skulle gissa på dexter då han älskar banan) hämtat från soffbordet… Skrikandes

Sajtvärd på Iller.ifokus

Madde
0

Våra har testat vatten melon och honungsmelon. Men de får bara smaka lite då det mesta går till matte och husse. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

#4: Beror på deras vilda leverna. De flesta carnivorer äter någon sorts av frukt för att få rätt balans i mage och tarm. Detta då de inte får i sig alla ämnen annars. Men det är i så små mängder att det är svårt att räkna det. Därför det är så bra att det finns fullfoder för dem, då får de i sig av de vitaminer de annars missar liksom. Men de vilda illrarna har inte någon som kommer och petar i dem dessa vitaminer så de fixar det på egen hand genom lite frukt ibland.
Så har jag i alla fall fattat det av de jag talat med m de vilda illrarna.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

sarae
0

har du talat med de vilda illrarna Åsa? hihihihi….

elinn
0

Jag har nog aldrig testat att ge vattenmelon men nu måste jag ju köpa hem en imorgon så dom får provsmaka =)

Faxlin
0

#8: *Asg* jamen, jag och dr.Dolittel vet du inte det? Vi är ju jättebundis. hihi
Snacka om klantig formulering, men ni förstod ju vad jag menade. Bara knäppa Sara som ska retas. Hmm, jag ska nog hämnas jag. ;-)

Audiatur et altera pars

Shelby
0

Ronja gillar körsbär.. hon älskar att igga på min mage i soffan och mumsa och titta på tv =)

Faxlin
0

Körsbär, måste testas. Har aldrig hört om det förrut. Du ser till att hon inte får tag på ett och smiter va? Kärnan där i kan nog ställa till med mer elende än vad man vill ha.

Audiatur et altera pars

emoflickan
0

vattenmelon är smask här hemma, men storfavoriten är ju vindruvor, albin blir helt tokig ifall jag har såna :) det är ju tråkigt att man måste ge så små mängder när man vet hur mkt dom älskar det =) fast jag måste erkänna, eftersom albin har en begränsad tid kvar med alla tumörerna så får han lite mer smask än dom andra. känns som om han e värd det min lille älskling!

Shelby
0

Jag tar ett körsbär och tar sönder det i små delar, då ligger hon kvar i stället för att springa iväg med bäret (kärnan e borta)

Faxlin
0

#13: Då man vet att de ska gå till regnbågsbron snart tycker jag också att man kan skämma bort dem lite extra. Det gör ju inget illa för dem då liksom.

Audiatur et altera pars

Ceciliaochlucifer
0

Prövar!

Tesan
0

Vattenmelon, banan, protuinpulver o wingummi e Egons favoritsnask, men visst man får ju inte ge dom massor!