Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 161 ggr
Madde
0

Köpt ny bil. =)

Äntligen har vi tagit det stora beslutet om att köpa ny bil.

Det blev en V70 D5 Business. Ingen smickrande bild, men som sagt det kommer lite finare bilder sen när vi fått hem den. Är så nöjd med den.

Sen så fungerar ECC:n in i bilen så nu kommer "mullrarna" trivas bra i bilen resterande perioden som det är varmt. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

domiino
0

grattis madde! hoppas den funkar bra

Madde
0

Mmm det hoppas jag med. Vi tog en försäkring i 6 månader så att vi ska kunna fixa den ifall att det blir något fel. =)

Så vi hoppas att allt är bra med bilen. =))) Åh vad man vill ha bilen nu? Var riktigt varmt och åka hem i våran bil då våran ECC inte fungerar. =) Kändes som 50grader i bilen.

klarsferrets
0

Grattis madde o crille till den nya bilen

elinn
0

Grattis Grattis till nya bilen =)

Nu har ni verkligen ingen anledning att stanna hemma, bara att packa, trycka gasen i botten och komma hit och hälsa på med mullrarna =)

Bonzo
0

Grattis! :) Volvo V70 e fina bilar! Vi har haft en S60 tills för en månad sedan, och det är ju i princip samma bil fast med betydligt mindre praktikskt bagageutrymme… Räcka ut tungan

I början av juli bytte vi den mot en Opel Zafira 1,8 Comfort automat -03. Betydligt mer praktiskt, men betydligt mindre komfortabel! En 7-sitsig familjebil kan ju inte jämföras med en lite halvsportig bekväm "singelbil"…haha… Men alla djuren får ju plats iaf! PLUS en massa packning!! Känns som att köra buss.. Räcka ut tungan

Ingen ECC i Opeln, men AC iaf, så vi behöver inte svettas!

Åker ni väldigt mycket bil eftersom ni valde en diesel?? Vägskatten är ju så hög på dom att man måste köra mååånga mil innan det lönar sej….och dieseln kostar ju lika mycket som bensinen nu oxå….sjukt! Fast man kommer ju längre på en tank diesel än en tank bensin iofs… Skrattande

Madde
0

#5: Vi åker väldigt mycket bil. Speciellt sen vi skaffade illrarna. Far över hela sverige tycker jag. Vi har just nu en 855 Diesel. Så på den fronten vet vi att skatten är dyrare. Våran nya bil kommer dra runt 0,50 - 0,55 l/milen.

Så vi kommer betydligt längre än vi gjorde med den gamla bilen.

Faxlin
0

GRATTIS!!! Vad skojigt att det blivit bilköp för er.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Det känns riktigt bra. Nu är det bara 3 dagar kvar tills vi får hem den nya bilen. =))))

Faxlin
0

Blir det ett Gävle besök sedan då?
Längtar redan efter att få träffa dig och Crille och illrarna igen.
Crazy säger att hon vill busa med Xac. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Japp som det ser ut så blir det nog ett besök i gävletrackten nu när vi har ny bil. =) Har ju en grymt kanonbra bil. =)))

Faxlin
0

Vart tog korten på nya bilen vägen då? Hmm, den får jag tydligen vänta med att se tills ni kommer. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

Har inte varit ute och tagit några än. =)) hahaha. Men de kommer ska du se. =)

Faxlin
0

japp det tror jag med. efter att du varit till gävle och jag sett den irl. hihi

Audiatur et altera pars

elinn
0

Hur funkar bilen Madde? Hoppas den går bra så ni kan ta er hit snart =)

Madde
0

Jo bilen fungerar jättebra. =)

Har inte snackat med min faster än. Då jag jobbade till 19,00 igår och hade en grym huvudvärk så somnade jag rätt snabbt när jag kom hem. Hoppas att den lägger sig nu. Orkar inte känna mig så hängig i flera dagar på jobbet.

Men jag ska se det positivt. Det kommer bli bra. =)

DG
0

Min sambo köpte en ny bil för några veckor sen trots han inte ens har körkort ännu =P Det blev en Volvo s80. Nu väntar vi bara att han ska ta körkort så vi kan använda bilen också :D

Madde
0

Grattis till den nya bilen DG. =) Det är riktigt kul med nya bilar. Hoppas att han lyckas med körkortet direkt på uppskrivningen och uppkörningen. Om han inte redan har klarat av något av de redan. =)

DG
0

Nej, han har inte gjort nått ännu utom övningskört ett år. Han skulle fixa allting nu inom några månader.

Madde
0

Ja ha då har man haft bilen ett tag och så har den lyckats gå sönder. Så nu sitter jag och kör en Opel som är som en plåtburk.

Så jag hoppas att vi hinner få bilen till IT. Annars blir det dyrt för oss och åka ner till skövde då vi måste åka bensinare och betalar skatt för diesel. =( Usch va trist.

sarae
0

Nej vilken otur madde!!! Håller tummarna att er fina bile hinner bli lagad!