Aktivera iller
Jag har då aldrig haft problem med att aktivera en iller förut.
Efter lite bus och godis sitter både hunden och illern och blänger på mig förväntansfullt. Och nu börjar idéerna tryta…
- Godis i strumpa
- Godis utspritt i lägenheten - den som hinner först får den (säger illern till dåggen)
- Godis under burk
- Godis i kartong
- Godis i boll och kub
Dessa enkla saker är mest för illern, men nu ökar hans kapacitet och jag kan göra svårare saker med honom. Men vad?
Ta en pet flaska och gör små hål i den så att lukten kommer ut. sen lägger du i ett par godisar och skruvar på locket (så att illern kan öppna det… det håller både min hund och iller sysselsatta ända tills de får upp korken eller biter sönder burken.
haha, rolig sysselsättning de där med pet flaskan! måste testa de.. men kanske lite farligt oxå, ifall tussen får i sig korken, eller en bit av flaskan?
vattenbalja! Blir blött så badrum rekomenderas. Lägg små godisbitar i så får illern dyka med huvudet för att fiska upp godiset!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Busa under en handuk eller i sänglakanen
släng en handuk på din iller och skaka på dess rumpa och vifta med händerna under handduken min illertjej tycker att det är skojigt
eller sätt illern på täcket i sängen och skaka det så det flyger upp o blir luft i (gång på gång) tycker ialf min tjej är stört roligt
hon försöker hålla sig kvar poppandes med glada skutt
sedan har vi ju lite trix t.ex rulla runt eller
sitt fint som man kan ta före lekstunderna kanske
min flicka är inte så jätte intresserad av godis så jag har fått hitta på andra saker…
"jagis" är oxå en väldigt aktiverande lek *puh*

ooh synd att jag inte hade en iller… låter ju skit kul… måste testa det när jag ska ha jessicas illrar :d