Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 513 ggr
Vintage
0

Spegel: Skräckupplevlese

Har precist hållt mig sysselsatt med att byta spegel i badrummet och tog en paus och lämnade den gamla spegeln stående på golvet i hallen.

Tet lufsar omkring och letar efter äventyr, och får syn på spegeln…

Han stannar upp, en ANNAN varelse som ser ut som mig!?

Han börjar poppa, förvandlas till en burrig boll och dyker bakom tröskeln för skydd, viftar på svansen och avvaktar, och störtar under soffan och sedan upp i soffan.

Husse som sitter i soffan och bara tittar på kan bara sucka och konstatera att hans iller helt enkelt är en fegis.

Musiken
0

Hahaha! Jag har forsokt att fa mina att intressera sig for spegeln, men jag tror att de ar for smarta/dumma for att ga pa det.. De verkar fatta att det ar en reflektion, for Nisse star ofta pa bakbenen och tittar pa mig genom spegeln nar jag gor mig iordning och inte kan titta ner pa golvet hela tiden.

Vintage
0

Jag tyckte det var konstigt med för jag har ju stått med Tet i famnen framför speglar innan men detta var av någon anleding otäckt.

Kanske för att spegeln stog på golvet i marknivå eller ngt, vet inteGlad

leo-
0

Sitter och skrattar åt bilden i huvudet

Det kan inte vara så att han var inne i sin egen lilla värld (planerade nåt vi kallar illdåd) och plötsligt upptäckte nåt i ena ögonvrån som visade sig vara den farliga illern han själv och bara reagerade

Är själv sådan att jag blir överraskad av att det kommer folk när jag jobbar och liknande, man sitter i sin egen lilla värld och funderar på varför den prylen inte funkar som den ska och plötsligt står det nån bredvid och frågar hur det går

AlbaStiffler
0

Jasså, illern reagerar på spegeln. De 4 illrar jag haft reagerar aldrig på sånt. Tror de ser för dåligt. Visst, de ser ju kanske konturer och sånt, men tror inte de ser tillräckligt bra för att fatta att det är en "annan" iller. Samma sak gäller för att se genom glas/fönster. De anar kanske rörelser, men reagerar inte eftersom "det" inte luktar något.

Min slutsats med 10 år av iller är att illrar ser mycket sämre än man tror och att de förlitar sig mycket mer på hörsel och luktsinne. De förlitar sig så pass mycket på dessa andra sinnen att det ser ut som om de ser bätttre, fast de inte gör det. Sen kan ju mina 4 illrar ha råkat vara halvblinda, och att jag därmed drar lite sneda slutsatser, men men, so be it! ;-)

Vintage
0

Nej jag tror inte heller att han trodde det var en annan iller, men han blev hursomhelst rädd för spegeln eller något annat när han gick förbi den och det såg rätt så roligt ut.

AlbaStiffler
0

Kan tänka mig det.. coolt iaf att din iller uppenbarligen har så pass bra syn att han reagerade på sig själv… Måste vara ett riktigt praktexemplar… hahaha.

Katter tex ser ju så pass bra att de kan leka med sig själv i spegeln, rätt underhållande att se.

Vi har en grannkatt som brukar stå utanför vårat golvfönster. Katten står och tittar in på illern när den går förbi (typ 1 dm därifrån) men illrarna ser inte ett smack av katten, även när den rör sig. *s*

Aviendha
0

Haha! Vår hund morrade och gjorde utfall mot spegeln när han var valp. När spegeln "anföll" gnällde han och gömde sig, sen var det samma visa igen. Efter tre dagar så gav han tusan i det och har sedan dess inte brytt sig alls.

Mina illrar vill bara uppåt, för att kika vad som finns ovanför denna släta yta ;)

Norrskenets
0

#0 Haha det skulle jag velat sett, lät så sött hehe=)

Theres
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Epona ser jättebra genom fönster… sitter och spanar hela tiden =)

golf.ifokus.se

Norrskenets
0

#9 Ser ut som hon håller koll på grannen på stegen hehe

Theres
0

#10 Det är pappa =)

golf.ifokus.se

Faxlin
0

#9: Mina brukar också spana genom fönstrena. Och man ser stor skillnad på dem när det är någon de känner igen där utanför. Eller om det kommer någon de inte känner. Bäst är det när de ser en katt på deras tomt liksom :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Norrskenets
0

#11 Haha jaha, såg ut som det va grannhuset=9

Theres
0

#13 Nope, det är mitt hus =)

Jag har för övrigt försökt få både katten och illrarna att reagera i spegeln… katten kollar lite… men de bryr sig inte helt mycket =/ Jag vill också se en såndär rekation :P

golf.ifokus.se

tortoise
0

#1 gud vad gulligt!Glad