Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 311 ggr
diino
0

vad ska man ha för mat?

Hur mycket kostar en iller?

hur mycket kostar mat och vad ska man ha för mat till sin iller?

MimmieM
0

Läs igenom trådar här på iFokus och du finner alla svaren.

Carpe Diem

werner
0

Kolla in trådarna som handlar om Att skaffa iller, mat och valpköp m.m mycket användbart där..

Antingen foder för illrar tex vitalin, JWB ferret complete..här får flera illerägare hjälpa till använder själv vitalin och känner till JWB men annars är jag borta på det området.

Annars kan du ju barfa dom ge dom kött.. kombinera kött sorter med möss, kyckling, nöt, fläsk osv.. olika delar som är bra för illern, här kör vi mest på kyckling men atm ratar dom kött så det blir bara torrfoder..

Vitalin 2kg kostar 100kr och kött är ganska enkelt att lista ut ^^

En iller kostar 500kr i försäkring per år, chippning (kan vara aktuellt) vet jag ej vad det kostar.. vaccin varje år är olika beroende på vart du bor här kostar det 350kr och sen kan det kosta upp mot 20.000kr om din iller behöver opereras och undersökas för främmande kroppar osv.. (inte hänt mig ÄNNU) så där får även alla som haft sjuka illrar hoppa in för mig. 

Sen om du ska kastrera kostar det olika också per område du bor i.. här kostar det precis under tusen lappen (fick infon från en grinig tant när vi var på vetkontroll över att vi var TVUGNA att kastrera våran vuxna iller)..

werner
0

läs många trådar om illrar som blivigt sjuka så kan du se summorna 11-18 tusen i dom flesta för operationer osv

diino
0

tack så mycket för infon! :D