Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 1338 ggr
tessa
0

"I made this"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Vill bara visa en (kraffsig) bild på Julius egna sovplats i sovrummet.. tyckte det var smidigt att hänga en hängmatta under nattduksbordet nämligen =) Jules sover ofta med oss i sängen eller i någon - av alla - klädhögar som finns här och var, men hängmattan är hans alldeles egna som inte riskerar att städas bort eller förändras som mycket annat i sovrummet Räcka ut tungan

Observera den smakfullt valda färgen på sytråd, som man kan skymta i hörnena - ni kan ju gissa om jag älskar färgen cerice eller om jag bara var för lat för att byta trådrulle på symaskinen..Flört 

Mvh Tessan

tessa
0

Detta är bara en av många sovställningar som man kan ha i mamsens magiska hängmatta.. *fniss*

Faxlin
0

Oh, vad mysigt det såg ut.
Lite avis är jag nog, skulle också vilja sova så där mysigt. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

tessa
0

hihi mmm, har faktiskt tänkt samma tanke.. - ibland önskar man att man vore en fyrfoting istället för den tvåbenta mupp som man är.. men bara ibland förstås =) Jag är glad att djur inte är så knussliga med hur saker och ting ser ut, utan mer ser till det funktionella.. hihi.

- Därför verkar Julius mer sugen på hans nya filts baksida med fleece, än det faktum att han faktiskt fått sitt namn sytt på framsidan Skrattande Första gången jag testade detta, och vet nu bättre än att göra som jag gjorde - men visst ser ni vad det står?! Flört Ursäkta kvaliteten på fotona, svårt att få till bra foton men när jag ändå gjord en alldeles speciell tråd för detta, så kan jag ju passa på..

ang3lica
0

Åhh, så fint! Tänk om man hade tålanmod att göra nått sånt… Skrattande

Faxlin
0

Ohhh, så snyggt. Vilket dunder jobb du gjort. hihi

Audiatur et altera pars

Susanne
0

Jättefin! Vad duktig du är Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

tessa
0

naaw vad söta ni är..! =) meningen vart ju givetvis inte "titta titta vad jag kan", för sy är något som jag aldrig varit bra med, med tumme mitt i handen och allt *fniss* Slöjdläraren i syslöjd hotade mig på högstadiet att ge mig IG, och ungefär så kul tyckte jag att hon och syslöjd var! Skrattande (skyller i efterhand på hemsk lärare för syslöjd var ju trots inte så dumt när allting kommer omkring, hihi).

Hur som helst så tycker jag att det är mer kul ATT sy än HUR jag syr, jag har ännu inte kommit mig för att använda måttband eller andra "finesser" som underlättar syandet, men det kommer nog tids nog.. Flört

- Skulle själv tycka att det vore lite kul om folk lade ut bilder på det de själva tillverkar och liknande, så därför tänkte jag inte vara sämre än att själv skapa en sådan tråd.. =) - kanske kan man få något käckt tips eller råd eller kanske någon ny idé till pysslandet!

Mvh Tessan

*L*
0

Vad duktig du är tessa alla saker är jätte fina!!

elinn
0

Jättefint!!! Helmysigt att ligga i den hängmattan Skrattande

ferretgirl
0

Vilken mysig hängmatta du har fixat till Julius. Jag syr oftast också alla hängmattor till mina illrar, ibland också en och annan leksak. Just nu håller jag på att fixa till 2 olika set till taransporterna, med 1 bottenfilt och en hängmatta. Hittade billigt fleecetyg på Bauhouse (tror det stavas så), det ena tyget var i panter mönster och det andra i gepard liknande mönster. Har också köpt hem ett fleecetyg med Nalle Phu på, av detta ska jag ev sy ett set som ska vara till buren när jag åker på någon utställning.

Trollet

tessa
0

Vad roligt att ni också verkar gilla grejjerna, hihi Julius verkar som sagt rätt nöjd med dom i alla fall, han får ju vara lite testnisse sådär.. =) Ni får hojta om ni vill ha något sytt!! Räcka ut tungan

Ferretgirl: Vad skojigt att du också syr hängmattor och liknande till dina illrar! Fleecetyget du skriver om låter jättemysigt - visst är det roligare att sy och grejja när tyget är lite roligt i sig.. =) Vad är det för set som du planerar att sy till din utställningsbur? - har nämligen inte riktigt greppat hur en utställningsbur kan/ska se ut… *nyfiken*

- Alltid kul att höra vad andra syr, så kanske man själv kan få lite ideér, - just nu står det nämligen still i huvudet på mig - noll fantasi alls känns det som.. =)

Mvh Tessan

Gitzy
0

Jag har pm:at dig Tessa!!

Faxlin
0

Jag syr en del till mina också. Men är ju såååå dålig på att komma ihåg att man ska knäppa kort på dem.
När jag säljer valpar får alla valparna med sig en sovpåse med sitt namn ingraverat. En liten sak som luktar mamma och syskon men som ändå är persolig liksom.

Audiatur et altera pars

tessa
0

#12: - och jag har svarat dig.. =)

#13: Visst glömmer man lätt bort att fota sådana saker som man t.ex syr - vet inte varför men dumt är det =) Låter Både rart och gulligt att skicka med varje valp en egen sovpåse - med namn dessutom! Hur gör du dessa? *nyfiken*

Faxlin
0

Först väljer jag ut ett vanligt tyg och sedan ett fleece tyg. Klipper iordning bitarna, broderar namnet på det vanliga tyget och sedan syr jag ihop dem. Så har varje valp en påse med sitt namn, med ett vanligt tyg utvändigt och ett mysigt fleecetyg invändigt.

Synd att jag inte har något foto av någon av de påsarna. Hade varit lite roligt att lagt ut. Men jag tror att Nettan har ju en sådan påse till sin dam, så hon kanske kan knäppa kort på den. Då får ni se hur en väl använd påse ser ut. hihi
Ska höra med henne om hon har möjlighet till detta.

Audiatur et altera pars

tessa
0

tack för din beskrivning, tror att jag gör på ungefär samma sätt men nyfiken på allt som har med sådant här att göra eftersom man alltid kan göra saker på bättre och lättare sätt.. tror jag =)

Synd att att du inga bilder har, men kanske har nettan lust att fixa en bild, vore kul i alla fall!

Faxlin
0

Jag gjorde ett par stycken sådana åkpåsar i natt, fast utan brodyr. dessa kommer hamna på lotteri bordet. hihi
Kanske duger det om jag knäpper ett kort på en av dem.

Audiatur et altera pars

tessa
0

Du är helt otrolig du, go girl! =)

Klart att det duger, allt är kul att se! - även om jag har en dille på brodyr, men din får jag väl försöka att föreställa mig.. hihi.

Faxlin
0

Så här ser ena åkpåsen ut.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Och här har vi en till

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Den här gjorde Malin igår, den ska lämnas med hennes hederspris.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Måste säga att jag tycker att alla är fina. Speciellt den som Malin har gjort med Helge på. Kul med lite motiv på. =)

madde

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Då får du väl hoppas på att just dina illrar charmar till sig priset av henne då. hihi

Audiatur et altera pars

tessa
0

- vad fina åkpåsar! Tycker att det är kul att sy något som man själv gärna hade velat mysa i.. =) - har själv sytt några sovpåsar eller vad man ska kalla det, den här fick Therese.. skräpig bild men det är dock en påse =)

hm, får nog se till att fota mina påsar, ska ju inte be andra om foton när jag själv inga har.. kul att ha "dokumenterat" dessutom, så att man inte glömmer vad man har sytt.. =)

Faxlin
0

Snygg tessan (fast jag har sett den innan hihi) Har du ingen bild på det där röret du sydde till Therese? Den var ju bara såååå mysigt.

Audiatur et altera pars

Luminor
0

hihi vad snela ni är ja kanse jer den till non av era illrar

jag ska jöra en till kanse ni har två sjanser

-eM-
0

Jätte fint Tessa, verkligen!

Åsa & Faxlin kommer ni sälja av dom på mässan? Den men helge var ju dödscool!

Faxlin
0

hihi, Vi får väl se vad som händer. Lutar åt att det dyker upp någon på försäljningsbordet i hop med skyltar och glasen. hihi

Audiatur et altera pars

tessa
0

Vad kul att det verkar att finnas ett intresse för "sy-ting"! =) har idag försökt ta lite bilder på en del grejjer som jag tidigare har sytt, men det var svårt att få till bra bilder, så färgåtergivning och annat får man ta med en nypa salt. men eftersom jag själv gärna önskar foton, så kanske någon tycker det vore kul att se dessa.. hoppas ni kan se eller åtminstone gissa vad bilderna föreställer i alla fall =)

Först ut är kärlekspåsen Glad  Den har en liten öppning nertill, hihi eller en liten nödutgång om man vill se det så..

Mvh Tessan

tessa
0

.. och en mjuk tygtunnel med fleece:

tessa
0

Virkad mys/sovpåse med fleece:

tessa
0

Åsa: haha så du har sett den blå påsen innan? Du verkar tom. ha bättre koll än vad jag själv har på mina egna saker ibland.. Flört tyvärr har jag ingen bra bild på Therese tunnel, bara en när den är ihopvikt och inte alls ser ut som en tunnel Räcka ut tungan - och det är ju inte så spännande..

Faxlin
0

Tessan jagh ar bild på din tunnel. Får jag lägga ut den? Tycker den var såååå mysig.

Audiatur et altera pars

tessa
0

Generad hihi klart du får..

Faxlin
0

*snyft* Jag hittar dem inte. Vet ju att Therese visade dem för mig ju. Och de var sååå fina grejer du hade gjort.
Så Therese, när du ser det här får du fixa in kort på dem. hihi

Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Jag har en sådan där hög bur som jag har köpt via STIF Lg Skåne, den är ca 120-125 cm hög ca 75-80 cm djup och ca 100 cm  bred. Den har 2 hyllplan och 2 trappstegar. På burgolvet har jag alltid i täcke och en toalåda. När jag ska till utställning så brukar jag alltid ha ett nytt sätt så att allt ser fräsht ut. Så då syr jag ett överdrag till täcket och till avsattserna. Sen syr jag en jättehängmatta som går över nästan hela buren som hänger högst upp. Till setet här också ett förhänge som jag har en spiral till som jag fäster framtill på kortsidorna. Förhänget är mest till för att illrarna ska få lite insynsskyddat, och för att det inte ska bli så stressigt för dom. Kommer att ta ett foto eller 2 och lägga upp så att du kan se hur det ser ut när det är klart. Fotona jag har är mest på hängmattan eller hängmattorna när jag gör mindre sådana.

Trollet

PS: Vet inte om du ser hur jag menar med fotot jag skickade med.
                                                                                   DS:

Shelby
0

Jag har ett bra/roligt tips om mys/sov-påse.

Min lillasyster växte ur sin jacka med teddy inuti. Jag sydde ihop dragkedjan och längst ner på jackan… och vips så har man en påse med 2 små tunnlar i "änadna"

Faxlin
0

Mina älskar ungarnas gamla vinter overaller. Bara dra upp dragkedjan så har de världens tunnelsysten liksom. hehe

Audiatur et altera pars

Malena
0

Åh vad mysigt det såg ut, mina älskar oxå hängmattor. =0)

Faxlin
0

Ja, de flesta illrar verkar älska sina hängmattor. ;-)
Kul att se dig här förresten Malena. Var länge sedan.

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Hej hopp!!

Här kommer min senaste kreation till Ted..
Tycker faktiskt det blev riktigt bra :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Faxlin
0

Den vart riktigt bra TottsiGirl. Måste bara få veta vart du fick tag på rören till ställningen.

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Hihi "rören" är från Bauhaus och är kvartslist (säger Kristian att det heter) i plast. Dom finns bland listerna var min kära sambo som kom på den smarta ideen Skrattande Kostade ca 25 kr för 2,5 meter :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Faxlin
0

då vet jag exakt vad han menar för några. Tusen tack för det tipset. Hälsa sambon och tacka.

Audiatur et altera pars

Madde
0

#41. Så du har gjort den. Vad häftigt. Var det svårt?? Du kan få en beställning på en sån för den såg riktigt mysig ut. Om du tar beställningar. =)

tessa
0

Här kommer mera "I made this".. =) Dock till hundarna denna gång. Sydde lite hastigt och lustigt "Påsk-scarfar" till hundarna, Hermans med ett H och Mollies med ett M =)

Givetvis ska Julius få sig en liten egen scarf också, var bara tvungen att låta hundarna vara lite försökskaniner - för en gång skull.. =)

tessa
0

Tyvärr inga höjdarbilder men här kommer även ett lite dassigt foto på Mollie och hennes scarf! - Scarfarna är mer färgstarka/färgglada i verkligheten.. =)

Hundarna hade på sig dessa under Påsk, - Mollie var rackarns söt hon tycker jag, och Herman mycket stilig! *Stolt matte* Räcka ut tungan

Faxlin
0

Ohh, vilka mysiga. Sådan skulle jag vilja ha till min schäfer tik. Fast med röd botten. Vad tar du för en sådan?

Audiatur et altera pars

tessa
0

- vad kul Åsa, din schäfertös skulle säkert bli jätteläcker i en sådan! =) pm:ar dig..

Faxlin
0

Ja, jag tror det skulle vara super snyggt på henne. En röd med ett gult B på. Kan det bli bättre?

Audiatur et altera pars

Madde
0

Tycker att det var en jättesöt scarf för hunden.

Tessa om du gör en sånt till åsa har du lust att sätta ut en bild så vi andra får se hur den blir sen??? Skrattande

Faxlin
0

Japp och jag kan knäppa på den när den sitter på modellen ifråga. hihi
Fast jag vet fortfarande inte vad den kostar så jag vet om jag kan beställa den ju. hihi

Audiatur et altera pars

tessa
0

Hej! Jag har pm:at dig igen Åsa, vi är ju så snabba av oss… hihi.

Faxlin
0

*Asg* Visst är vi;-)
Fördelen är väl att vi är lika "duktiga" båda två. hihi

Audiatur et altera pars

ab0o
0

vad duktiga ni alla är.. jag o symaskinen är inte bästa vänner måste jag få säga. de krånglar alltid!!! men nu ska jag banne mig göra ett försök o ssy en sån där åk påse o en tunnel :) tack för tipsen!