Hosta
Hej!! Jag har försökt att söka efter inlägg som har med hosta att göra men varje gång jag söker så vill det inte komma fram nåt, skriver därför ett litet inlägg.
En av mina illrar har hostat hela dagen, vela bara höra om någon vet om man kan ge nåt mot hostan?
Kolla här så kanske du får fram något vettigt =) http://iller.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=d9a8df19-cd22-47ee-85ff-aadb513892f6
Jag har inte en aning. Hur är allmäntillståndet? Feber? Uttorkad? Om inte annat kan det vara hår i halsen.
Paulina

Tack :) ska läsa igenom det nu :)
Lite av det som stod på Agria var att förkylning lätt smittar iller (från oss) och att symptomen är liknande. Låt det vara med koll på almäntillstånd. Där stod det att illern kunde matvägra och bajsa grönt men det skulle kollas upp om grönaktigt klegg började rinna ur nos och ögon.
Paulina

hon dricker ganska bra, bäst när man ger henne det. När hon hostar låter det som om att något irreterar i halsen, som ret hosta. jag har inte sett henne äta nåt men hon har mest legat och sovit. men hon ligger ihopkurad i filten just nu och ja har ställt fram en extra vatten skål och mat skål som hon har brevid så hon slipper springa till köket.
Är hon slöare än vanligt? Äter? Feber? Rinner nosen? Är hon detta så är det nog en förkylning om jag får gissa med amatörmässiga kunskaper ;)
Paulina