omplacering av synskadad illerkille
hej!
jag har varit inaktiv så himla länge nu men illernörd är jag ju alltid och saknar därför att hänga bland alla likasinnade. har ju min lucifer som är mer än ett år nu, han är så himla fin, en ljuvlig liten kille som aldrig kommer sluta vara min bebis.
ringde tigerharen för några dagar sedan angående lyra, en liten illertjej i göteborg som skulle omplaceras. hon hade tydligen redan fått ett hem men fick just ett luddigt samtal där det sades att jag verkade ha ett lämpligt illerhem och därmed kunde ta emot en synskadad illerkille och att någon brud i malmö skulle ringa mig angående honom i nästa vecka. är så glad över att lucifer ska få sällskap och över att jag kan göra något för vanvårdade små pälsar.
och bilden, ja, det är lucifer det

Va kul att han ska få en kompis, hoppas att det kommer klicka mellan dom direkt=) Stilig Lucifer är=)
Illern behöver inte vara vanvårdad bara för att han är synskadad, det kan vara genrelaterat också. Men man kan se det som ett handikapp.
Bara låt honom bekanta sig ordentligt med sin omgivning i lugn och ro så ska du se att han kommer att klara det helt ok
Min första hona fick starr på båda ögonen och det gick hur bra som helst bara man inte möblerade om. Hon hade ett riktmärke och det var kaminen den visste hon alltid var den var och blev hon lite vilsen så hörde man ett litet dong när hon gick in i den för att ta ut nya riktningar. även utomhus hade hon en liten grej för sig och det var att om hon blev nersatt på gräsmattan så gick hon i en spiral för att komma till den lilla dammen med tillhörande buskage.
så det kommer inte att vara några problem bara han får gå och pejla in nya bostaden och dig i lugn och ro.
ps hade jag vetat om honom innan så hade jag inte tvekat men nu önskar jag lycka till
Kan den synskadade illern vara skinnyp's Boston kanske?
Vi trodde nästan Lyra var Allora först för hon var ganska lik, långsökt men iallafall.. Men funderade på varför dom sluddrade iväg om en annan iller istället O.o

Just det.. blandade ihop monty och boston…
fick ett samtal från tigerharen.se där de undrade om jag ville ta hand om honom och de skulle maila mig om mer info, men ingen info har kommit :(

#6 Lätt hänt! Monty vet bättre än att rymma och är inte riktigt lika snabb som Boston :)
#7 känns ju inte dundrande seriöst vid sånna tillfällen :(