Pipisar är farliga!
Ja, pipisar är farliga 
Melwin lekte lite med en pipis, sen lyfte jag upp honom i knät, och han hade fortfarande pipisen i munnen… jag skulle ta den och kolla så han inte käkat upp någon del av den, för han tuggade på den så mycket… då fick jag mig ett hugg i fingret 
Pekfingret också… så det jättesvårt att skriva nu när jag har knöligt plåster på.
golf.ifokus.se
Haha, farlig pipis. ;)

Ja, och så ingen ska missuppfatta det nu så var det alltså Melwin som bet mig i fingret… men det var helt och hållet pipisens fel :P Melwin bits aldrig annars 
golf.ifokus.se
1. If I like it, it's mine.
2. If it's in my mouth, it's mine.
3. If I had it a little while ago, its mine.
4. If I can take it from you, it's mine.
5. If it looks like mine, it's mine.
6. If it's mine, it must never be yours.
7. If I saw it first, it's mine.
8. If you have something and put it down, it's mine.
9. If i chew something up, all of the pieces are mine.
10. If it used to be yours, get over it.
11. If it's broken, it's yours.
12. If it's edible it's always mine.
Litar på Zira och MissTake angående pipisar ingen har tuggat bort bitar på den, MissTake tittar inte ens på den, Zira sover bara med den och kommer när man piper med den. Inte fått ett enda hugg än så länge heller bara fräsningar ^^
och ja #3 punkt 2 stämmer väldigt bra!
Jag har pipisar till mina, en del leker med dom. Men för det mesta använder jag dom bara att kalla på dom med, som tur är har ingen av dom bitit av någon bit än. Men jag vet dom som har gjort det och fått åka till vetrinär och blivit opereader, en har även dött av en bit pipis som fastnat i tarmarna. Men det samma gäller för musmattor om dom får tag på det, det hade en av mina valpar fått tag på för ca 1½-2 år sedan. Även han dog, han bodde inte hos mig då det hände, utan hos sina nya föräldrar. Han klarade operationen, men dog av följderna av den. Efter detta får ingen av mina illrar vara på datorbordet, och dom får bara leka med pipisar under uppsikt av mig när jag leker med dom.