Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1245 ggr
ladysurprise
0

BLIVIT HELT GRUNDLURAD!!!!

Jag tog ju hand om en iller som skulle avlivas, o ägaren hade inte hämtat den efter sin semester sa hon.. DE VAR RENA LÖGNEN.. hon skulle ha illren på prov i någon vecka för att se om han gick i hopp med hunden.. så i dag fick jag ett samtal o fick veta saningen av den rediga ägaren som såg min  annons på blocket och ringde och kållade om de var hans iller..

jag trode hon var min kompis men hon JÖG MIG RÄTT UPP I ANSIKTET..

MimmieM
0

Nu förstår jag inte riktigt, ville ägaren ha tillbaka sin iller nu? Vad hände med den gamla ägaren som du fick illern av? Vart finns illern nu?

Carpe Diem

Denna kommentar har tagits bort.
ladysurprise
0

han vellat ha tillbaka han helatiden men tjejen jag fick illren av har inte lämmnat tillbaka han till den rätta ägaren.. Fråga mig inte varför för de har jag inte fattat

Aviendha
0

Så hon som hotade med att avliva den har egentligen haft den på prov? Och försökt att hitta hem genom dig till den för att slippa avliva när en ägare fanns? Vad kallar man det. Dålig stil räcker inte till.

skrollan
0

men hur vet du att personen som ringde och sa att det vart hans iller hela tiden som vart på prov inte ljuger då? Han såg din blocket annons, kanske inte ville pröja eller vad som helst och ringer och påstår att det är hans iller.
har du pratat med din vän, det kanske inte är hon som ljuger?

ladysurprise
0

#4 jupp  så är de

#5 tjejen som ringde min var tjejen jag hämtade illren hos föredetabästa kompis.. De märktes på henne att hon jugit när vi åkte hem till henne

Aviendha
0

Åkte hem till… den påstådda fd. ägaren eller den som gav dig illern? Någon ljuger ju, men tyvärr så finns det ju de som är tillräckligt samvetslösa för att ex ha läst här och fått historien, hittat annonsen och ring och sagt att denne är den fd. ägaren.

Tzatu
0

#7 Ja faktiskt… Någon ljuger ju uppenbarligen och jag vet inte riktigt vilken lögn jag tycker är värst. Det finns så skumma människor…

niffen
0

Men om det var din kompis borde du väl märkt om hon hade iller innan? Blir du inte lite misstänksam när det en dag plötsligt finns en iller där?

Norrskenets
0

vilket trassel, vad händer med den utsatta illern nu?=(

Sara
0

Om nu vännen ville bli av med illern efter prövotiden, varför inte lämna tillbaka den till ägaren som vill ha illern? Nä, nått lurt är det allt.

Sara

tortoise
0

Jag säger bara en sak.. Stackars iller..Vem det än är som ljuger hoppas att han får komma till sitt hem igen, sina saker och sin trygghet- det är ju uppenbarligen han som har hamnat mest i kläm- eller har jag fel?

ladysurprise
0

#9 vi har vart vänner i ca 2-3 veckor..

ladysurprise
0

#10 tillbka hos sin rediga ägare

ladysurprise
0

#11 för att då skulle hon atvaungen att lämna den till sin fördeta bäst kompis som hon tydligen avskyr.. hon jög ju för sin mamma med om att den där kille skulle åka utomlands och inte ville hämta tillbka illren men i själva värket så har han inget kör kort så han kan inte hämta illren..

Jag vet inte vad jag ska tro..

ladysurprise
0

#12 jag håller med och jag tycker de var tur att jag tog han innan han avlivades.. Hon jög ju för sin mamma med

LiindaLarsson
0

Stackar iller.

Norrskenets
0

#14 Okej va bra=), Den riktiga ägaren måste va glad över att få tillbax honom då=) eller kommer han att omplacera illern eftersom illern va hos henne på prov? Hoppas att det löser sig till det bästa för illern iaf=)

ladysurprise
0

#18 han skulle nog omplasera han.. Hoppas jag med ^^

UlrikaD
0
ladysurprise
0

#20 De är min älskling :'(

UlrikaD
0

Då fick han ju inte stanna där heller. Den där stackars illern kom ju med en egen svängdörr. Tragiskt!Rynkar på näsan

ladysurprise
0

# MMMM  tycker synd om min gullegris

Johan-
0

Vilken soppa!!

ladysurprise
0

#24 kan man lungt påstå o min lilla kille siter mitt i smeten =(

werner
0

Men hallå vad håller dom på med, kan ingen ha kvar honom hos sig en sekund?

Johan-
0

Ja det verkar väldigt rörigt, om det nu finns någon som vill ha honom, varför får han inte stanna kvar?

Sarah
0

Hänger inte med riktigt. Är illern nu tillbaka hos ägaren och ska omplaceras igen?

ladysurprise
0

hon som jag fick illren av hade honom på prov men vägrade lämna tillbka han till rätta ägaren och så kom han ju till mig och nu är han hos den rätta ägaren i gen som inte kan ha kvar han de var ju därför han lät den tjejen ha han på prov..

Sarah
0

en kompis till mig pratade med dem… nu är den hos en 14 årig tjej tydligen…

Norrskenets
0

Det är så synd, för hade han blivit kvar hos dig hade han fått det bra eller om han hade blivit omplacerad av dig så hade han med säkerhet fått en större chans att få ett nytt hem som inte innebar att bo i bur..

ladysurprise
0

#31 aa de var synd han var helt underbar

skrollan
0

hon svarar inte när jag ringer.
men varför tillät hon inte dig då ladysurprise köpa illern om du kunde ha honom, eller om du visste någon annan.
Nej, dy stackarn! Hoppas hon kommer därifrån fort, denna bur var inte att leka med, sova på bar mark sådär :'(

ladysurprise
0

Vet inte

tortoise
0

Du har ju i allafall gjort vad du har kunnat göra för honom och det är bra att du har reagerat och försökt hjälpa honom, synd bara att han har hamnat hos andra som kanske inte tar samma ansvar. Hoppas bara att han får ett lungt och tryggt hem någon gång under sitt liv. Har själv tagit hand om två landsköldpaddor med liknande livsöde- många ägare, mycket okunskap och lite tid-tyvärr ledde det till att willhelm och melker som de heter, inte litar på männisor längre.

werner
0

Agree tycker han kunnat stanna kvar hos ladysurprise.

ladysurprise
0

Jag ska se vad jag kan göra för att han ska få bo hos mig i gen. Livet ut..