Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 453 ggr
skallerormsjoe
2008-12-02 20:29
0

illervalp köpes!

Hej!

Victor heter jag, är tjugo år gammal och är på jakt efter en illervalp helst i sthlm området men det verkar svårt att hitta illrar i sthlmområdet.

kontakta mig på skallerormsjoe@hotmail.com

Aviendha
2008-12-02 20:41
0

Finns få valpar såhärårs. Det är sällan de som säljer illrar hör av sig till folk, utan de flesta verkar föredra att själva bli uppsökta.

Kolla i kategorin där du postade detta inlägg, så ser du vad som finns nu. Om inte trådarna är låsta så finns illern med stor sannolikhet kvar. Det tar ibland lång tid för en iller att hitta ett nytt hem.

dorkey
2008-12-02 20:46
0

Det är alltid lättare att hitta uppfödare eller annonser själv än att säljaren ska kontakta dig.

Kolla på blocket, där finns det massvis med illrar som behöver hem!

Sen ligger det ju annonser här också.

Kontakta dem och skriv lite om dig själv. :)

skallerormsjoe
2008-12-03 21:34
0

självklart kollar jag runt också men om man skriver en köpesannons så kan ju inte oddsen annat än öka för att få tag på en.

Aviendha
2008-12-03 21:51
0

Det förstås. En grej som jag kan tipsa om är att kontakta uppfödare i ditt område redan nu, och berätta mycket om dig själv och det liv du kan erbjuda illern. Det ger bra vibbar om dig och visar du framfötterna så är chansen stor att uppfödaren nappar på dig och kan tänkas sälja en valp till dig när sässongen drar igång igen. Dessutom så får du ju känna av uppfödaren lite på pulsen och se om just denna uppfödare är någon som skulle kunna passa dig. Bra kontakt med upfödaren är ett enormt stöd. En bra uppfödare kan man ringa mitt i natten ett år senare och ställa en fråga ;)

ferretgirl
2008-12-03 22:57
0

Set stora flertalet valpar föds mellan mars och juni/juli. Det tillhör väl sällsyntheterna att dom föds senare än så, men det finns väl undantag. Allt hänger på när tiken löper vilket dom flesta börjar göra i mars april och sedan fram till i augusti eller så. Men allt hänger på hur ljust och hur svalt man ha sina djur, jag själv har aldrig över ca 14-15 grader i sovrummet under vintern. Och jag håller rummet så mörkt som möljligt, och dom flesta av mina tikar har börjat löpa i mars april. Men sen beror det också på hur gammal tiken är vid den tid punkten, man ska INTE para om hon bara är 6-7 månader. Mina tikar har haft en ålder mellan ca 1 år och nästan 2 år innan jag parade dom första gången. Och f.o.m nästa år så kommer jag att har en hane till hands som kan ta tiken ur löp utan göra henne dräktig på köpet. Han ska para min tik Agnez, sen ska hon kastreras och han ska få sädesledarna avklippta. Men han kommer att sins testiklar kvar för triftens skull, kommer just nu inte på vad det heter när man klipper av sädesledarna. Men han kommer inte att kastreras iallafall.

HannaM
2008-12-03 23:01
0

se7en har valpar tror jag… du kan ju alltid ta kontakt där?

Aviendha
2008-12-03 23:14
0

#5 Vasketomi kanske?