Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 519 ggr
Musiken
0

Vilken stank!

Har gett illrarna Vitalin i nagon manad nu, och sag att pasen nastan var tom. Eftersom jag maste bestalla fran internet sa kopte jag en liten pase JWB Ferret Complete att ha till dess att Vitalinet anlander.

Nyss sa gick Nisse och sket efter att ha fatt en skopa JWB och fy tusan vad det STINKER! Det ar nastan sa att krakreflexen satter igang!

Ar det nagon mer som har erfarenhet av stinkande bajs och maten de ater?

elinn
0

Jag har faktiskt aldrig provat JWB så jag kan inte uttala mig om det. Jag kör, som du, på Vitalin och det tycker jag inte att jag känner någon stank av.

JossanH
0

Tyckte inte det stank när jag körde ferret complete, men när Triton kom så hade han ätit typ friskies eller whiskas eller nåt (nåt färgglatt var det) och det stank nåt sjukt mycket!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

Kanske är det bara själva bytet som gjorde stanken? Här luktar phoenix bajs riktigt illa. Jag känner doften i sovrummet om han skiter i badrummet! Avis luktar knappt alls om man inte stoppar näsan i det vill säga ;)

ferretgirl
0

Det är ingen mat jag har testat på mina, Just nu har jag hittat ett ställe här i Helsingborg som säljer Orijen, och det äter dom alla med god aptit. Där finns inga som helst spanmål i och där är mycket hög protein och fett halt i det, långt mer än i t.ex RC och Hils som jag också har med i min blandning. Vitalinet är också ett bra foder som mina älskar, men jag tycker att det är för dyrt att skicka efter. Har ingen möjlighet att åka till Anette när det tar slut, och ge 300:- eller vad det nu är i porto, det är lite i mesta laget. Hade hoppats på att min lokala djuraffär skulle ta in Vitalin, men det gör dom inte. Dom säger att det är en för liten marknad, sa till dom ni skulle bara veta hur många vi är som har iller som husdjur. Men det hjälpte inte, har ett par till djuraffärer att fråga, kanske kan jag få en av dom att ta in, även om det innebär att jag får köra 2-3 mil för att köpa det. Men det blir iallafall inte dom 300:- eller så som det blir om jag ska skicka efter det.

JossanH
0

Bästa blandningen för några år sedan, då illrarna varit som bäst i magen, var vitalin och orijen. Provade det igen nu för ett halvår sedan och jag tror att mina illrar har blivit för gamla för den höga protein halten i orijen eller nåt för dom blev så dåliga i magen och det blev inte helt bra på flera veckor så jag fick ge upp orijen. Utbudet i denna lilla by där jag bor är väldigt dåligt men jag kunde inte fortsätta med orijen (vitalinet tog slut) så då fick det bli gamla royal canin. Efter bara ca 2-3 dagar så var alla bra i magen igen!

Försöker sakta men säkert blanda i lite orijen i det men det är svårt. Lite för mycket och dom blir dåliga igen…

Sajtvärd på Iller.ifokus

AlbaStiffler
0

Orijen och Vitalin funkar bäst hos oss så jag varvar lite och magarna håller sig bra på det! :-)

[Alexandra89]
0

Så Orijen till katter funkar bra som illermat?

dorkey
0

Kör någon på ANF illerfoder?

JossanH
0

#7 ja :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

#8: Ja, jag gör det. Har en blandning av Vitalin, ANF illerfoder och Royal Canine kitten.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Alexandra89]
0

Okej :)