Ferret complete
Jag har hört från en vän i Stockholm att hon inte har kunnat få tag i 20 kg säckar av Ferret complete längre. När vi var på våran lilla djuraffär i Enköping så frågade jag för skojs skull om det gick att få tag på. Hon ringde direkt säljarna och de sa att 20 kg säcken finns inte längre.
Sedan kom den skrämmande nyheten (jag vet att vi hört det förut) att de faktiskt inte ska sälja illermaten längre eftersom det säljer så dåligt. Affärsinnehavaren frågade hur mycket de hade i lager och han svarade att de inte hade något kvar i lager längre.
Är det någon mer som hört något om det här?
Jag har faktiskt inte hört något. Kanske ska höra med Ahms-illertorg då de tar in Ferret Complete.
Det är nog bäst att göra så, annars kanske informationen blir fel.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

vad jag vet så är det inte så . men jag ska fråga anette på amhs iller torg om detta men det låter jätte konstigt .
#2: Ja fråga så får vi veta från en säker källa. Ofta blir det att man hör något och så går det vidare. Men vi håller tummarna att de inte slutar med Ferret Complete då vi använder den maten till våra illrar. =)
Han som tar in ferret complete har slutat ta in 20 kgs säckar, antagligen för att han tycker att det är för liten vinst för honom (idiot);) men dom andra säckarna kommer fortsätta att tas in, iaf enligt Jonas på hagsätra zoo som pratat med killen som tar in fodret. så nu blir det till o köpa 7.5 kgs säckarna istället. så det är inget att oroa sig för i dagsläget iaf =)

har nu vart i kontakt med AMHS- illertorg och det är så här
20 kg säcken finns inte längre men 7.5 och neråt finns och kommer att finnas
Så Ferret Complete kommer inte att försvinna
Det är endast 20 kg som försvinner
Kanon att du tog reda på informationen åt oss Klarsferrets. =) Så slipper vi fundera på vad som händer. =)
# 6 Var det inte Emoflickan som kom med informationen först??? 

#4: Tack för informationen. Sorry att min kära Medarbetare bara läste det sista inlägget så hon missade dig. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tack! Fick ju också höra samma sak för ett tag sedan, men då sa AMHS-Nettan att de inte ska sluta med Ferret Complete.
Det var inte meningen och missa emoflickans inlägg. Jättebra med massa information som kommer snabbt. =)

Vad jag tycker är skumt är att butiksägaren ringde sin återförsäljare och han sa det till henne. Jag och 2 andra illerägare hörde hur hon frågade om det verkligen inte fanns något att få tag i.
Jag hoppas självklart att det inte är sant, men vad sjutton ska man tro när de säger så där?

Jag fick höra ett år sen från Hagsätra Zoo att FC skulle slutas sälja helt i sverige.
Det har gått rykten förr inte bara från Hagsätra utan även djuraffärer här nere i Skåne har sagt att FC ska sluta säljas, det har man hört i omgångar…ett försäljningsknep kanske 

Men är det inte ett väldigt konstigt försäljningsknep då? Hon i affären frågade ju om han hade något i lager som jag kunde få köpa men det fanns inget sa han.
Hej
Det verkar vara ett rykte som dyker upp med jämna mellanrum.
Efter vad jag har förstått så har importören slutat ta in 20 kilos säckar men kommer att fortsätta med 7,5 kilos och 2 kilos.
När jag skulle beställa foder för en vecka sedan då var 7,5 kilopåsarna slut. Men efter vad jag förstod skulle det komma in mer.
Anette, AMHS Illertorg
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Jag läste nyss på illercafe att Ferret complete kommer att slutas tas in till sverige
Det är väl inte helt klart än vad jag förstod? Men nu ser det ju sannerligen oroväckande ut. vad finns det mer för illerfoder som e bra och har lite större förpackningar (ni som använder annat är FC)? ferret complete har ju dessutom suveränt pris. usch, jag vill inte behöva byta foder, mina grabbar kommer bli grymt gnälliga.
jag tycker att Vitalinet är bra!! Visserligen är dom i 2kgs förpackningar men det är ändå ett bra pris på det, ligger nog som ferret complete eller något billigare tror jag.. Många tycker att pälsen på deras illrar blivit bättre av vitalinet…
Sajtvärd på Iller.ifokus
2 kg vitalin kostar 125 kr….10 kg ligger runt 500 kr…(man kan köpa en kartong med 5 påsar)
Jo, det var det jag trodde, men jag var inte säker!! Tack!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vitalin låter ju som det bästa alternativet då, verkar vara ungefär samma pris som FC, det kostar ju typ 400 nånting för 7,5 kg. det är ju bra att man kan köpa en kartong. o nu när jag tänker efter tror jag att jag såg att dom hade det fodret på hagsätra nu oxo, så det är ju bra. =)

Hagsätra har inte Vitalin ferret. Det är bara AMHS illertorg i hela Sverige som får sälja det.
Okej, alltså bara beställningsvara då med andra ord? då blir det nog nåt annat foder. varför får bara ett enda ställe sälja det? verkar ju värdelöst.
Totally Ferret är på väg in på den svenska marknaden, då förhoppningsvis även i djuraffärer och den finns i Baby, Active och Senior.
Active kommer att finnas i 7,5 kg säckar. Annars är storlekarna 0,35 kg och 1,75 kg.
Jag har beställt lite provpåsar som jag kan ha med på IT.
Hej
Har nu varit i kontakt med Maxipet och det stämmer att Ferret Complete inte kommer att tas in längre.
#23 Jag är grossist på Vitalin så ber du din djuraffär att ta kontakt med mig så ska problemet med foder lösa sig
eller så hör du av dig till mig direkt så går det fortare.
2 kilo Vitalin kostar 125:- och 10 kilo kostar 565:-.
MVH Anette
Ok så nu kommer inte Ferret Complete och finnas längre. =( våra som älskar det. Tur att vi har Vitalin här hemma oxå.
#25, Illernettan, 565 för 10 kg är billigt, men vad skulle en fraktkostnad på så många kilo gå på? Och om jag t.ex skulle be affären (hagsätra zoo) som jag handlar oss ta in fodret via dig, hur mkt skulle det kosta att köpa hos dom sen? sorry många frågor :)
#27 Frakten för 10 kilo är (postens kostnader) 225 kr
Hagsätra zoo är välkomna att höra av sig till oss.
Vi har ju Sveriges största illerutställning här i Skövde så du är välkommen hit och handla, (eller skicka bud med någon som skall hit)
Joo, jag ska ju ner dit, men även om jag köper 10 kg så e det slut på 1½ månad ;)
Oj hur många illrar har du emoflickan???
frågan är inte hur många hon har utan hur stora! =)
Sajtvärd på Iller.ifokus

haha, ja det var inget litet foder konto det där.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#29 Hur många illrar har du? Våra illrar delar på en tvåkilos påse och det tar ca 19 dagar för dom att äta upp det. Då ger jag dom fri tillgång + frukost och kvällsmat. Det finns även en skål med mat i uteburen.
Om min beräkning håller skulle detta innebära att en kartong Vitalin räcker (5 påsar x 19 dagar) i 95 dagar.

# dom verkar ha good aptit dina små för . för oss som gar 5 hemma så räker en ferret complite längre än för dig hehe och då köper vi 7.5 från amhs-illertorg
Njorå men jag har 5 stora grabbar, jag räknad epå att 7.5 kg FC räckte lite över en månad sist, alltså borde 10 kg räcka lite drygt 10-11 veckor =) nu äter dom upp sig för vintern så fodret går åt i rasande fart!

#28, antar att det är ink postförskott. Kan man inte sätta över pengar i förväg istället? Ett postpaket kostar 10kilo 185kr om jag minns rätt (jobbar på posten).
inte 10 11 veckor, utan 6-7 menar jag ;) jag e för trött efter mässan! jag skulle tippa på att det högst skulle räcka 2 månader
#36 På AMHS Illertorg använder vi inte postförskott utan fakturan skickas i förväg, sedan när betalningen har kommit in på företagskontot skickas beställda varor.
En kartong Vitalin väger 10,8 kilo. Postens gränser är max 10 kilo, 185:-, väger det lite mer så blir det nästa gräns 15 kilo och då kostar paketet 225:-.