stora bilder?
Hur får man stora bilder i sina inlägg?
Genom att skaffa iFokus plus eller vad det kallas =) Vet inte vad det kostar, men det är inte mkt, och det är en engångssumma.
Annars så kan man bifoga en bild, och sedan kopiera den och gå tillbaka och klistra in den under "hantera inlägg". Omständigt är det, och jag får int till det i firefox, men jag gjorde det förr i explorer. Kanske är jag bar okunnig, men nu funkar det ju för min del ;)
Paulina
#2 Men. Jag har haft det sedan våren, och inte fått någon påminnelse att betala mer, och jag har kvar funktionerna som kommer av det. Dras det automatiskt då? De kan det väl inte göra?
Paulina
Har du kollat så de inte drar automatiskt på ditt mobilkort?
Sara
Ooo.. Nej det har jag inte gjort. Det kan ju vara så det är, men jag kan för mitt liv inte minnas att jag såg något om det. För 200 pix per år är det inte värt. Tänkte på det som en engångssumma, som skulle sponsra iFokus som är en väldigt bra forums-plattform. I'll check!
Paulina

Måste rätta lite här. de som skaffade stor Avatar genom att skicka sms förrut har det kvar. Det är en engångskotand. Således kommer det inte dras fler gånger på kortet heller.
Numera så finns det iFokus plus och det ingår en hel del annat i det än bara en stor Avatar.
Så Aviendha det är inget som kommer kosta mer för dig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#8 Vilken lyx för mig =)
Paulina
#0 Det går att få stora bilder i inläggen utan iFokus Plus, men jag har inte fått det att funka med Firefox. Det har nått med en funktion som heter Rich Text Editing som normalt är avslagen som standard i Firefox på grund av att det påverker säkerheten.
Man ska tydligen kunna slå på det genom lägga till ett antal rader i en fil som heter user.js som skall finnas i din användarprofil för Firefox, men jag har inte fått det att funka ändå.
För att få det att fungera i MSIE, där säkerheten inte är så hög, så kan du lägga till en bild som bifogad fil och sen spara inlägget. Öppna din bild från det nya inlägget i ett nytt fönster (eller flik om du har den funktionen). Högerklicka på bilden och välj kopiera.
I inlägget klickar du på "hantera inlägg" och när du fått upp kommentarsfältet igen så högerklickar du i det och väljer "Klistra in".
Är det en stor bild kan du behöva korrigera storleken genom att markera bilden och sen dra i hörnen tills den får plats i inlägget. Så här:
Lycka till.
_____
Bogey
Näämen se på sjutton :D tack för hjälpen